E-commerce стирає грань між інтернетом і прилавком

Українці все частіше та все більше купують товари та послуги в інтернеті

Українці все частіше та все більше купують товари та послуги в інтернеті

На тлі зубожіння українців і зниження їх купівельної спроможності в країні невпинно зростає галузь електронної торгівлі.

Підставою служить її нерозвиненість – усього лиш 2% від загального рітейлу – а також зростання серед наших співвітчизників попиту на іноземні товари. Масла у вогонь доливають і нові гравці, в тому числі й добре відомі на інших ринках.

Ринок росте навіть без дріжджів

Наперекір зростаючій схильності серед  українців до заощадження онлайн-торгівля минулого року почувала себе добре. За оцінками гендиректора онлайн-майданчика Prom.ua Миколи Палієнка, галузь виросла приблизно на третину та сягнула 25 млрд грн. Основною причиною зростання він назвав слабке проникнення e-commerce на тлі звичного способу торгівлі.

«В Україні електронна комерція займає 2% всього ритейлу. Це в рази менше ніж у країнах Європи, Великобританії, США», - зазначив Микола Палієнко. За його словами, навіть вихід нових гравців не спричиняє боротьбу з уже існуючими на ринку компаніями за місце під сонцем – всі разом вони відвойовують частку у офлайн-торгівлі.

На думку керівника Prom.ua, значну роль у розвитку вітчизняного e-commerce відіграла держава, а саме прийняття закону про «Про електронну комерцію», а також реформа держзакупівель. Микола Палієнко відзначив, що система Prozorro відкрила підприємцям велетенське поле для діяльності. За його оцінками, щорічний обсяг ринку державних закупівель становить 250 млрд грн.

Серед найочевидніших трендів керуючий партнер GrowthUP Group Денис Довгополий відзначив стирання межі між інтернет- та традиційною торгівлею. «З одного боку, офлайн-рітейл буде все активніше представлений в онлайні. З іншого боку, чистий онлайн буде шукати можливість використовувати офлайн-інструменти. Наприклад, шоу-руми досі актуальна тема на українському ринку», - вважає він.

Попри конкуренцію, місця ще багато

Поява на ринку нових гравців внесла свою вагому частку у розвиток ринку інтернет-торгівлі. На думку директора зі стратегічного розвитку DVBank Віталія Яницького, за допомогою маркетплейсів різні підприємства намагаються отримати додаткові доходи. Як приклади він навів ПриватБанк (запустив нещодавно ПриватМаркет), Нову Пошту, Prom.ua (вивів на онлайн-крамницю з товарами від перевірених продавців Bigl.ua), Rozetka.

За словами Віталія Яницького, на ринку посилюється спеціалізація та нішевість невеликих компаній. «Тільки глибоке знання свого клієнта і персоналізовані пропозиції можуть залишатися на плаву», - відзначив представник DVBank.

Ріст продовжиться

Микола Палієнко з Prom.ua вважає, що за підсумками 2016 року ринок електронної комерції в Україні виросте ще на 35% - до 33,7 млрд грн. Він разом із Віталієм Яницьким вважає, що маркетплейси й надалі будуть розвиватися та штовхати галузь уперед. Денис Довгополий переконаний, що дрібні гравці зникнуть з ринку, а крупні компанії нарощуватимуть оберти.

Президент Української асоціації директ маркетингу Валентин Калашник ріст галузі в майбутньому передрікає в основному за рахунок транскордонної торгівлі. «Всередині країни передумов для бурхливого зростання нема», - відзначив він. На його думку, в подальшому буде розвиватися омніканальність – єдина модель, яка забезпечить якнайвищу зручність для споживача.

Директор з розвитку Нової Пошти Максим Рабинович відзначив загальну тенденцію до скорочення ланцюжка між тим, хто надає послугу та тим, хто її споживає. За його словами, в майбутньому не виключено, що залишиться лише дві згадані ланки. «Буде прямий канал для спілкування клієнта і продавця без посередників», - припустив Максим Рабинович.

«Люди все сміливіше розраховуються кредитками в інтернеті, тож це дасть додатковий поштовх у розвитку всього ринку», - вказав Валентин Калашник на ще одну причину майбутнього зростання вітчизняного ринку e-commerce.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: