Бізнес на дрібницях. Як українці побудували імперії з нуля

 Стимулом розвитку бізнесу став споживчий попит і відсутність українських виробників
Фото: прес-служба компанії Ергопак

Стимулом розвитку бізнесу став споживчий попит і відсутність українських виробників

Споживчі товари повсякденного попиту, які десятиліття тому завозилися в Україну з Європи і були дефіцитом в нашій країні, стають доступнішими з кожним днем.

Ринок FMCG або товарів повсякденного попиту не для слабких духом. В Україні він почав розвиватися лише 15 років тому і зараз його прибуток оцінюється в чималу суму – $120-130 млн на рік.

Стимулом його розвитку в далеких 90-х роках став попит і відсутність українських виробників. Крім того, для початку тоді фактично потрібно було отримати якийсь кредит від постачальника, мати кілька автомобілів, орендувати склади, розповідає директор компанії Ергопак Андрій Дикунов.

Хоч при старті бізнес не вимагав великих вкладень, однак з часом виробництво вимагало постійних інвестицій, каже Дикунов. У зв'язку з цим, компанія розпочала співпрацю з американським фондом Horizon Capital, який на той момент вперше інвестував в українські компанії.

Переваг співпраці було багато для обох сторін. Адже крім фінансування, невелике підприємство отримувало сучасні технології та менеджмент. У свою чергу, американці отримували частку в бізнесі, без втручання в операційне управління.

Розвиток компанії Ергопак і американського фонду почався з невеликого виробничого комплексу. Пізніше компанія стала істотним гравцем із загальною часткою ринку більше 20%, а в деяких сегментах більше 30%, стверджує директор компанії.

"Це вже суттєвий платник податків. Це одна з найвідоміших марок торгових в своїх сегментах: Мелочи жизни та інше. І вже не тільки в Україні, до речі", – додав Дикунов.

Успішний розвиток цієї ніші зацікавив основного конкурента компанію Біосфера, яка в цей момент шукала нові можливості для бізнесу.

"На той момент не було в Україні виробництв і 2-3 компанії імпортували в країну. Якраз тільки активно розвивалися прокладки, підгузки. І я зрозумів, що цей напрямок, в якому на сьогоднішній день в Україні я буду успішний", – розповідає власник компанії Біосфера Андрій Здесенко.

Компанія вивела на ринок вологі серветки, пакети для сміття, рукавички, й інші товари під власною маркою. А з часом стала на ринку гравцем національного масштабу. І навіть, як повідомляють джерела, намагалася придбати свого основного конкурента – Ергопак. Однак, засновники і Horizon Capital вирішили продати її великій грецькій компанії – Sarantis.

Прихід європейського гравця є ознакою перспективності українського ринку і посилення конкуренції на ринку, вважає керуючий директор Департаменту інвестиційно-банківських послуг ІК Dragon Capital Михайло Гранчак. За його словами, Sarantis сильна на десяти ринках Центральної і Південної Європи і до сьогоднішнього дня вона не була представлена ​​майже ніяк в Україні.

У свою чергу, в Ергопак вважають, що прихід Sarantis певною мірою почне міняти ринок. Адже грецький виробник має серйозні наміри. Зокрема, він готовий інвестувати у виробництво і вивести на український ринок нові лінійки товарів, говорить Дикунов. "Найважче доведеться гравцям третього-четвертого ешелону, тиск на них буде посилюватися", – додає він.

Втім, експерти також впевнені, що посилення конкуренції – неминуче. Як показує світова практика провідні ролі на FMCG ринках грають транснаціональні компанії. Адже цей бізнес вимагає великих обігових коштів і впровадження масового виробництва. Тому, гравцям меншого рівня треба буде шукати додаткові кошти, а можливо і нових інвесторів.

Ми у 2020 році. Як зміниться Україна?

Цього четверга, 15 листопада, відбудеться фінальна лекція НВ з циклу "Україна 2020. Що чекає країну"

Що можемо зробити ми, щоб Україна нарешті стала успішною країною?

Прийти на лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: