Банки технічно не готові приймати ID-паспорти – банкіри

Держава обігнала банки в інноваціях
Фото з відкритих джерел

Держава обігнала банки в інноваціях

Держміграційна служба зазначає, що банки порушують законодавство. Фінустанови не приймають клієнтів з ID-картками замість паспорту. Банкіри апелюють – вони технічно ще не готові до цифрових паспортів.

Українці скаржаться органам, які опікуються випуском ID-карток та обміном їх із стандартних паспортів. Державна міграційна служба України, у відповідності до скарг, звернулася до Національного банку України.

У листі зазначено, що працівники банківської системи часто відмовляють клієнтам у наданні банківських послуг чи продуктів, якщо останні надають ID-картки. Мова переважно йде про видачу споживчих кредитів, зокрема, в торгових мережах побутової техніки та про розрахунково-касові операції.

У відповідь на звернення, Нацбанк направив листи своїм підопічним із нагадуванням щодо необхідності підвищити обізнаність персоналу при роботі з клієнтами. Та нагадав, що з 10 лютого 2017 року ID-картку необхідно вважати повноцінним аналогом класичного паспорта громадянина України.

«Щоб уникнути негативних наслідків і непорозумінь при роботі з клієнтами, НБУ вважає необхідним для банків вжити відповідних заходів щодо ознайомлення працівників із змінами законодавства. Зокрема, це стосується використання клієнтами ID-картки, яка є повноцінним паспортом громадянина України», — йдеться в листі регулятора за підписом першого заступника голови НБУ Якова Смолія.

Нагадаємо, з 1 листопада 2016 року в Україні розпочали добровільну заміну книжечкових паспортів на ID-картки. Відповідне розпорядження ухвалив Кабінет Міністрів України.

Як зазначають самі банкіри, громадяни України з початку 2016 року отримують банківські послуги та продукти, на підставі ID-паспортів. «Звернувшись до відділень банку, клієнти можуть вільно оформити поточні, ощадні, депозитні, карткові рахунки та карткові пакети, або виплати коштів ФГВФО. Так само з ID-паспортом можна оформити послуги чи продукти, які доступні онлайн», – коментують у прес-службі Альфа-Банку Україна.

На сьогодні, за даними фінустанови, 1,5 тисячі українців обслуговуються у банку, проходячи ідентифікацію по ID-картках.

Проблеми зазвичай виникають саме тоді, коли клієнт із цифровим паспортом намагається придбати в кредит який-небудь товар у торгових точках. Адже щоб оформити кредит на товар або кеш-кредит, банку потрібна підтверджена інформація про місце реєстрації клієнта. На картках вона «зашита» в чіп. І якщо точка оформлення кредиту не обладнана рідером для зчитування інформації, то банківський працівник не в змозі провести повноцінну ідентифікацію клієнта.

Для банківської системи нові ID-паспорти поки проблема, зазначають у фінустановах. «В Україні банки, як правило, поки що технічно не готові масово обробляти новий документ в точках оформлення кредитів і у відділеннях. Для роботи з новим документом для оформлення кредитів банки доопрацьовують IT-системи, вносять зміни в ризик-політики, навчають персонал», – пояснює директор департаменту з продуктів роздрібного бізнесу ПУМБ Дмитро Поліщук. Також потрібно закупити рідери, оснастити ними роздріб банку тощо.

В іншому разі банк, щоб оформити кредит клієнту з новим документом, змушений попросити довідку про реєстрацію, що незручно для клієнта. «Сьогодні клієнтам, які мають ID-паспорт та хочуть оформити послугу/продукт в банку, потрібно підготувати довідку встановленого зразка про місце проживання та ІПН», – розповідають в Альфа-Банку. І такі правила діятимуть до того часу, поки банки не вирішать технічні питання.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: