Аеропорт Бориспіль очолив екс-чиновник та однокурсник Петра Порошенка

коментувати
Переможцем конкурсу на директора Міжнародного аеропорту Бориспіль став Павло Рябікін
Фото: Павло Рябікін / Facebook

Переможцем конкурсу на директора Міжнародного аеропорту Бориспіль став Павло Рябікін

1 грудня 2016 року завершився конкурс з відбору генерального директора державного підприємства Міжнародний аеропорт Бориспіль. Ним став екс-заступника міністра транспорту України Павло Рябікін.

Про це повідомляється на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі. У повідомленні говориться, що Рябікін має 29-річний професійний досвід в авіакомпанії Експрес Авіа, РК Партнери і РОЦ Зелений порт.

Нагадаємо, директора аеропорту Бориспіль не можуть обрати вже кілька років. Останній конкурс був оголошений 5 вересня 2016 року, в якому взяло участь 26 претендентів. Попередній конкурс проводився в 2015 році. Тоді переможцем став Юрій Солончук, який раніше очолював державне авіапідприємство Україна. Але результати конкурсу були оскаржені в суді. З вересня 2014 року в. о. директора аеропорту Бориспіль був Євген Дихне.

Новий переможець конкурсу також був депутатом України третього скликання. А в 2005-2006 році обіймав посаду заступника міністра транспорту і зв'язку. З 2014 року працював у Київській міськдержадміністрації (КМДА) заступником мера Києва Віталія Кличка і був його давнім соратником по партії УДАР. Але в КМДА він довго не пропрацював, так як нібито був замішаний у корупційних скандалах. І за сімейними обставинами покинув свою посаду.

У ЗМІ повідомляється, що сьогодні Рябікіну належать дві адвокатські компанії – РК Партнери і Василь Кісіль та партнери. Він також володіє і юридичним бізнесом в Швейцарії. У число його високопоставлених клієнтів в свій час входили Юхим Звягільський і Костянтин Жеваго.

Одне з джерел, знайомих з переможцем конкурсу, розповідає, що Рябікін свій час навчався в Київському інституті міжнародних відносин (КІМВ) разом з нинішнім президентом України Петром Порошенком. Екс-керівник відділу авіаційного транспорту Мінінфраструктури Андрій Ярмак додає, що новоспечений глава з авіацією перетинався лише "по дотичній". Тому складно пояснити результати цього конкурсу.

Дуже багато питань залишається до самого конкурсу. Так як шорт-лист у кінцевому підсумку так і не був оприлюднений. Він ходив неформально, але його не було в кінцевому вигляді, розповідає директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. За його словами, було б дуже цікаво побачити, хто був конкурентом, які були сильні або слабкі конкурентні переваги. "Тільки після цього можна було б робити якісь припущення, наскільки це справедливо чи ні", - пояснює він.

Гравці ринку вважають, що новий голова буде краще, ніж нинішній керівник Євген Дихне. Він явно грав на руку найбільшому перевізнику в країні - компанії МАУ" – пояснює джерело, що побажало залишитися невідомим. З цим пов'язано багато моментів, чому інші авіакомпанії не наважувались зайти в аеропорт. Рябікін цього швидше за все не буде робити, так як він з іншої політичної сили. Одне з джерел у Мінінфраструктури каже, що Дихне не висувався на конкурс, оскільки розумів, що його не виграє. І за цей час він переформатував повністю весь штат самого аеропорту, і всі ключові посади перевів у підпорядкування першому заступнику.

Для вступу на посаду нового переможця, необхідно дочекатися від Кабміну затвердження його на посаду. І лише після підпишеться новий контракт. На який період і на яку суму це буде зроблено, поки не відомо.

Раніше, Павло Рябікін розглядався як потенційний кандидат на посаду міністра інфраструктури України в нинішній уряд, говорить один з колишніх працівників аеропорту. Він юрист за освітою і до цього не працював в авіації. “Це гідний кандидат, виходячи з того, що була велика інформаційна компанія направлена проти нього. А може серйозний гравець, тому що за ним стоїть серйозне лобі", - пояснює джерело.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян підтримував цього кандидата. "Таке було відчуття, що йшли легкі реверанси в бік цього кандидата", - розповідає джерело. Наприклад, Омелян часто ігнорував Дихне. При введенні нових програм в аеропорту міністра часто запрошували на презентацію, але він делікатно відмовляв Дихне. "Тобто відразу було видно, що при Омеляні підприємство очолить інша людина", - констатує він.

Нагадаємо, Міжнародний аеропорт Бориспіль забезпечує близько 70% пасажирських авіаперевезень України і є єдиним українським аеропортом, в якому обслуговуються далекомагістральні рейси. З цього аеропорту близько 50 авіакомпаній здійснюють регулярні рейси на 100 маршрутах по всьому світу.

Керівник сектору Транспорт Офісу ефективного регулювання (BRDO) Олександр Кава відзначає, що Рябікін буде ефективним на своїй посаді. Так як він кваліфікований управлінець і за його плечима великий досвід роботи. Рябікін володіє досвідом роботи у владі, він добре знайомий з українським істеблішментом. Тому в нього є політична підтримка. Наскільки він буде застосовний до Борисполя - поки незрозуміло. За словами Вовка, тут ключова мета - це взаємовідносини аеропорту з компанією МАУ. Оскільки МАУ і Бориспіль знаходяться в такій ведмежій сутичці, коли і МАУ без Борисполя нікуди, і Борисполю без МАУ. "Буде цікаво подивитися на борт компанії, напрямок Борисполя в цілому, хто туди увійде, хто будуть ці люди", - каже Вовк.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: