Аеропорт Бориспіль добудує паркінг

Паркінг в аеропорту Бориспіль нарешті може бути добудований.

Паркінг в аеропорту Бориспіль нарешті може бути добудований.

Міністерство інфраструктури планує протягом півроку завершити добудову паркінгу в міжнародному аеропорту Бориспіль.

Про це повідомляється в презентації МІУ, яка представлена міжнародним інвесторам у Києві 24 травня.

У презентації наголошується, що добудова паркінгу буде відбуватися на умовах державно-приватного партнерства. МІУ сприймає цей проект як пілотний, очікує в подальшому розширити успішний досвід взаємодії з інвестором на інші проекти.

Радник міністра інфраструктури Олександра Клитина розповіла Бізнес НВ, що йдеться про концесію і тепер потрібно займатися пошуком інвесторів.“Ми як міністерство маємо намір оголосити тендер і запросити консультанта з пошуку інвестора", - пояснює Клитина. За її словами, консалтингова компанія виконає техніко-економічне обґрунтування проекту, буде контактувати з потенційними інвесторами і збирати пропозиції. "Мета – провести прозорий тендер вже в серпні або вересні цього року". – каже вона.

"Нам дуже важливо провести проект швидко, і ми маємо повну підтримку від Міністерства економічного розвитку і торгівлі та Фонду держмайна", - говорить радник міністра.

Нагадаємо, паркінг біля основного терміналу D аеропорту Бориспіль планувалося побудувати ще до футбольного чемпіонату Євро-2012. В кінці грудня 2015 року МІУ розпорядився прискорити проведення конкурсу з відбору інвесторів для реалізації проекту по будівництву.

У лютому 2016 року колишній міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявляв, що у фінансовому плані аеропорту на цей рік передбачено 168 млн грн на завершення будівництва паркінгу. За його словами, завершення будівництва було виключено з цільової програми розвитку аеропорту. Екс-міністр пояснював, що є два варіанти вирішення цього питання: або аеропорт добудовує своїми силами, або проводити новий конкурс і відбирають нового підрядника. Зараз за оцінками МІУ, на завершення будівництва паркінгу потрібно близько 100 млн гривень.

Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава не бачить проблем у добудови паркінгу. Втім, він нагадує, що минуле керівництво аеропорту заплатило аванс за будівництво, яке в підсумку збанкрутувала.

Раніше, в серпні 2015 року суд розірвав договір аеропорту з генпідрядником з будівництва паркінгу та зобов'язав відшкодувати аеропорту основний борг у розмірі 93,4 млн гривень, а також пеню - 4,1 млн гривень і судові витрати - 74,3 тис гривень. Але у вересні 2015 року генпідрядник ( ПАТ Будівельне управління № 813) подав апеляцію на рішення про розірвання договору. На сьогоднішній день відкрито кримінальне провадження, так як підряднику заплатили аванс, який той не відпрацював.

Генеральний директор аеропорту Бориспіль Євген Дихне пояснює, що сам аеропорт будувати парковку не буде, так як управління парковками – це не його профільна діяльність. "Ми раді були б заробляти гроші самі, але я не впевнений, що зуміємо побудувати таку систему контролю, як приватний інвестор", - говорить він. За його словами, аеропорт не розраховує на світові показники (третина всіх доходів – від паркінгу). "В Борисполі година паркування коштує 30 грн, а в європейських аеропортах середній тариф – 4 євро на годину", - пояснює гендиректор. Різниця в ціні суттєва, хоча інвестиції однакові.

Клитина зазначає, що мова йде не тільки про паркінгу, але і про прокат автомобілів. Можливо частина паркінгу буде використовуватися як готель. "Це все буде прораховано в ТЕО, яке ми плануємо виконати разом з консультантом", - пояснює вона.

Втім, Кава впевнений, що проект повинен реалізовувати сам аеропорт, а не стороння компанія. Дихне також погоджується, що логічніше було б, щоб інвестор сам запропонував варіанти і поніс фінансові витрати та відповідальність за результат.

На думку Дихне, існуючий проект треба суттєво коригувати. "Я не бачу можливості експлуатації 2036 паркомісць за нинішньої завантаженні аеропорту", - говорить він. Сьогодні з усіма парковками (і погодинної, і на більш тривалий час) заповнюємо в самий пік трохи більше 600 місць. "Запускати проект, у якого ємність в чотири рази вище нинішньої – величезний ризик", – пояснює він. Коли аеропорт пропонував міністерству добудувати паркування в 2016 році своїми силами, малася на увазі лише половина об'єкта. "А це явно не поліпшило б візуальне сприйняття аеропортівської картинки", - говорить він.

Клитина ж зазначає, що зараз мета полягає в тому, щоб з меншими витратами аеропорту завершити цей об'єкт. "Навіть якщо у аеропорту є ці гроші, то їх краще витратити на більш важливі речі, такі як ремонт смуг для зльоту і посадки літаків, ніж на будівництво парковки", - пояснює вона.

Експерт напрямки транспорту некомерційної організації Офісу ефективного регулювання Сергій Хижняк зазначає, що кожен інвестор повинен зробити свою оцінку проекту. Оцінити вартість витрат з його будівництва, кількість парковок, порівняти існуючий пасажиропотік аеропорту і який буде найближчим часом, а також тарифи на паркування і як аеропорт буде розвиватися найближчим часом. "Коли проектувався цей паркінг пасажиропотік був зовсім інший, і прогнози щодо його розвитку теж", - каже експерт. За його словами, падіння ринку авіаперевезень на 30% ніхто не очікував.

За словами Хижняка, поки що багато інвесторів дивляться з побоюванням на Україну через політичну та економічну ситуацію. "А також через неможливість зробити якісь реальні прогнози на майбутнє", - говорить експерт.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: