Ціни на нафту пішли у круте піке, але українські АЗС продовжують це ігнорувати – огляд і прогноз ринку нафти і пального

Українські нафтотрейдери можуть і далі не знижувати ціни на пальне, збільшуючи власні доходи

Українські нафтотрейдери можуть і далі не знижувати ціни на пальне, збільшуючи власні доходи

Нафта впала до мінімумів квітня. Здавалося б, це повинно стати поштовхом до зниження цін на стелах АЗС. Але оператори лише фіксують надприбутки.

Минулої п'ятниці, 22 липня, ціни на нафту демонстрували різноспрямовану динаміку через статистику про запаси у США і побоювання про надлишок сировини на ринку.

Але вже у понеділок ціни на нафту опустилися нижче $45/барель, вперше з травня цього року. Приводом стали дані про рекордні резерви сировини в США і зростання числа бурових установок.

У вівторок, 26 липня, після вагомого зниження напередодні, вартість нафти незначно скоректувалася і показала позитивну динаміку.

Втім, починаючи з середи відбувся різкий обвал цін на нафту. І вже в п'ятницю її вартість опустилася нижче $42/барель. У ці дні на сировину вплинули дані про її надлишок в США і зниження темпів світової економіки. Таким чином, ціни на нафту досягли мінімумів квітня поточного року.

На минулому тижні на нафту також тиснуло зростання видобутку у країнах Перської затоки, додає директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Наступний тиждень мало чим буде відрізнятися. За словами Куюна, у фокусі інвесторів так само залишаться дані з США про запаси і видобуток нафти. Крім того, ринок буде уважно стежити за курсом долара.

Поточний тиждень продемонстрував українському ринку стрімке зниження цін на паливо в опті. За даними Куюна, залізничні партії дизпалива за тиждень подешевшали у середньому на 500 грн/т, а бензини А-92 і А-95 втратили 600-800 грн/т.

Причиною падіння цін на дизпаливо стало збільшення пропозиції російського ресурсу з нафтопродуктопроводу Прикарпатзахідтранса.

Але зниження оптових цін не стало приводом опускати вартість палива у роздробі. Відпустка 2016 обійдеться українським автомобілістам набагато дорожче, ніж у минулому році. Причому, як і тоді, аргументів для високих цін у нафтотрейдерів не залишилося.

Як зауважує аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко, рівно рік тому, у липні 2015 року, нафта коштувала на $10/барель дорожче – $55 за барель. При цьому найдорожчий бензин А-95 на українських заправках тоді коштував 23,49 грн/л або на 50 коп/л дешевше.

"Можна довго розмовляти про заробітки нафтовиків, але важко сперечатися з калькулятором", – говорить Сіренко.

В Україні Мало хто знайде зв'язок, який би пояснював логіку залежності цін на стелі з котируваннями енергоносіїв в Європі, за яким українські оператори купують паливо, продовжує Сіренко. Він зазначає, що не допоможе у міркуваннях навіть порівняння акцизів (у 2015 році – €202/т, а у 2016 – €228/т), різниця яких становить не більше 10 коп/л.

"Якщо коротко – сьогодні в Києві дрібним оптом можна купити бензин по 18 грн/л, решту міркуйте самі", – пояснює Сіренко.

Ще одним прикладом може послужити компанія SOCAR, яка готова заправити Укрзалізницю по 14,7 грн/л. Останній тендер по дизпаливу азербайджанська компанія виграла з ціною 17,7 тис. грн/т. При цьому, на АЗС компанії водії бачать ціну на той самий ресурс у 20,99 грн/л. Різниця між оптом і роздробом у 25% на високообертовому продукті – це нонсенс для будь-якого підручника економіки, обурюється Сіренко.

Втім, питання «чи не запросять нас до АМКУ» повинне виникнути не тільки у SOCAR, але і у WOG і ОККО, які також намагаються не помічати спадаючі котирування і зниження цін в опті.

Тим часом водії активно пересідають на скраплений газ, який зараз коштує в два рази дешевше бензину, говорить Сіренко. І втрату у продажах палива АЗС намагаються заповнити продажем напоїв і їжі, яка сьогодні переростає у справжні гастрономічні батли між великими рітейлерами на роздрібному ринку палива.

За прогнозом Куюна, подальше зниження цін на паливо в опті може чинити тиск на українські АЗС. Втім, оператори не зацікавлені реагувати на це падіння і можуть просто продовжити ігнорувати його.

А ось ціни на скраплений газ, швидше за все, залишаться на значеннях цього тижня. Незважаючи на дефіцит російського ресурсу, ціни на нього як в опті, так і в роздробі досягли своїх максимумів, пояснює Куюн.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: