Світовий сировинний гігант Cargill увійшов у порт Південний

Південний - один з найбільших портів України, де буде побудований новий зерновий термінал
Фото: seafarersjournal.com

Південний - один з найбільших портів України, де буде побудований новий зерновий термінал

Трейдер побудує в порту один з найбільших зернових терміналів в Україні.

24 лютого в Кабінеті міністрів було підписано інвестиційну угоду між одним з найбільших світових трейдерів сировинними товарами американською приватною компанією Cargill і українською компанією М.В. Карго про будівництво зернового терміналу вартістю $100 млн.

"Термінал повинен стати одним з найбільших хабів в Україні", – заявив під час підписання прем'єр-міністр Арсеній Яценюк.

За словами інвестора компанії М.В. Карго Андрія Ставницера, Cargill досі не має зернового терміналу в Україні. Він дасть компанії гарантований вихід до води, а також допоможе збільшити маржу при торгівлі зерновими.

Згідно з договором, Cargill викупить 51% частки М.В. Карго. У проект будуть інвестовані як власні кошти сторін, так і гроші, які Cargill візьме у кредит у міжнародних кредитних організацій ЄБРР та IFC. Подробиці структури фінансування сторони не розкривають.

У проекті також візьме участь Асоціація морських портів України, яка за рахунок державних коштів проведе днопоглиблювальні роботи. Це дозволить приймати судна вантажопідйомністю до 100 тис. тонн.

"Будівництво терміналу розпочнеться 27 лютого 2016, і за оцінками має завершитися навесні 2018 року", – повідомляє агентство Інтерфакс з посиланням на прес-реліз Cargill.

Розвиток експортної інфраструктури є важливим напрямком для трейдерів, пояснює аналітик ІК Dragon Capital Наталія Шпиготська. Власний зерновий термінал допоможе мінімізувати витрати Cargill на перевалку зернових, а також допоможе самостійно формувати чергу з перевалки і експортувати своє зерно у першу чергу. А це дозволить доставити зерно на світові торговельні майданчики саме тоді, коду буде найвигідніша ціна.

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк говорить, що зараз існує дефіцит ефективних зернових терміналів, тобто тих, які займаються перевалкою виключно зернових культур. При нормі завантаження терміналу близько 70%, у минулому році вони були завантажені більше, ніж на 100%. Дефіцит перевалочних потужностей був близько 4 млн тонн, а це 11% від вантажопотоку зернових і олійних.

За розрахунками Вовка, в Україні зараз одна з найвищих ставок на перевалку у Європі. Рішенням можуть стати інвестиційні проекти, які заплановані у портах Херсона, Миколаєва, Іллічівська. Найближчим часом має зрушитися з мертвої точки питання інвестування компанією ADM у Іллічівський порт.

У 2015 році компанії Noble Agri (Китай) і Bunge (США) інвестували понад 2 млрд грн на будівництво перевалочних зернових терміналів у Миколаївському порту.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: