Спроби зростання цін на нафту виявилися безуспішними, а бензин в Україні залишається надзвичайно дорогим - огляд ринку нафти і пального

Українські нафтотрейдери ігнорують зниження котирувань і оптових цін. Вартість палива на АЗС не опускається

Українські нафтотрейдери ігнорують зниження котирувань і оптових цін. Вартість палива на АЗС не опускається

У середині тижня нафта спробувала відіграти позиції. Але закінчилося все новим витком падіння цін у п'ятницю. А українським автомобілістам знову не до радості: роздрібні ціни залишаються надзвичайно високими.

Минулої п'ятниці, 29 липня, нафта з результатом нижче $42/барель опустилася до мінімумів квітня поточного року через надлишок пропозиції на ринку.

На початку поточного тижня ціни на нафту продовжили свій спадний тренд. У понеділок і вівторок падіння підтримували новини про можливе збільшення видобутку сировини країнами ОПЕК і даними Baker Hughes про зростання бурових установок у США.

Негатив інвесторів також був викликаний новинами про те, що державна нафтова компанія Саудівської Аравії Saudi Arabian Oil Co вперше за останні десять місяців значно знизила експортні ціни в Азії.

Втім, починаючи з середи, ціни на нафту показали зростання через дані Американського інституту нафти про зниження запасів і видобутку в США.

Але вже у п'ятницю зростання знову змінилося падінням. Причиною цього стали дані про надлишок сировини на ринку, а також інформація компанії Baker Hughes про зростання кількості бурових установок по всьому світу – до 1481 штук (+71 за місяць).

Наступного тижня ціни на нафту будуть залежати від тих самих факторів. Це дані про світові запаси сировини і бензину, курс долара США та котирування акцій на європейських і азіатських біржах, пояснює директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

Але повернемося до України. Паливо в опті продовжує дешевшати. За даними Куюна, залізничні партії нафтопродуктів втратили в ціні до 500 грн/т, залежно від виду палива.

Таке зниження цін в опті пов'язане з падінням котирувань в європейських портах на $25-30/т за останні 2 тижні, пояснює Куюн.

Додатковий тиск на оптовий ринок здійснюють активні постачання російського дизпалива нефтепродуктопроводом Прикарпатзахідтранс. "Це виливається у практично щоденне зниження цін в опті", – говорить Куюн.

А ось в роздробі все набагато сумніше. Хоч серпень і почався з низьких світових і європейських котирувань на нафту, бензин та дизпаливо, українські нафтотрейдери успішно ігнорують це на АЗС. Ціни на стелах не знижуються.

Востаннє позначку в $370 за тонну дизпалива можна було побачити на початку березня 2016 року, говорить аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. Саме тоді українські оператори починали поетапно підвищувати роздрібні ціни до 15-16 грн/л, проти 20 грн/л сьогодні.

"І тоді курс долара був на 1-1,5 грн вище поточного – 26 грн/$1. Але в Україні не прийнято ворушити минуле", – додає Сіренко.

Зараз ринок нафтопродуктів з цікавістю спостерігає, чим закінчиться історія дизельного тендеру Укрзалізниці, в яку все ж вплутали Антимонопольний комітет.

Нагадаємо, що вперше до постачання дизпалива через конкурс дісталася азербайджанська компанія SOCAR, обігнавши конкурентів WOG і ОККО низькою ціною в 17,7 тис. грн/т (близько 14,7 грн/л). Очікувано, це стали заперечувати, і WOG подав скаргу в АМКУ.

Тепер у комітету непросте завдання, говорить Сіренко. З одного боку, процедура розслідування вимагає зупинити постачання дешевого дизпалива. З іншого – у керівництва АМКУ є всі шанси увійти в історію як чиновники, що заблокували роботу залізниці.

Але поки розбираються в законності поставок, паливо в опті продовжує дешевшати. За даними Сіренка, одна зі структур WOG у Житомирській області продає дизпаливо Євро-5 по 16,6 грн/т (13,8 грн/л). А Галнафтогаз, який володіє мережею АЗС ОККО, у Рівненській області оптом продає бензин А-95 по 22,4 грн/т (16,8 грн/л). І там само, на своїх заправках, заливає той же бензин вже по 23,99 грн/л.

Складно пояснити водієві, чому сьогодні на заправках смачно годують, але дизпаливо коштує 21 грн/л, а бензин майже 24 грн/л. "І, певно, працівники антимонопольного комітету не вбачають у високих цінах нічого антиконкурентного", – підсумовує Сіренко.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: