Серйозні проблеми. ЗМІ вивчили, які збитки несе російський ВПК через розрив з Україною

коментувати
У Росії можуть бути проблеми з пасажирським Ан-148
Фото: Ігор Феденко via Wikipedia

У Росії можуть бути проблеми з пасажирським Ан-148

Видання Deutsche Welle вивчило наслідки для Росії рішення України розірвати військово-технічне співробітництво.

"Серйозні втрати (для РФ) є відразу в декількох сферах - створення нових літаків, вертольотів, кораблів і ракет, підтримання придатності старої техніки", - сказано в публікації.

Як відзначає видання, вже закрилося спільне виробництво військово-транспортного літака Ан-70, а тепер проблеми можуть бути і з пасажирським Ан-148, що виробляється у Воронежі. Він є в авіапарку Міноборони РФ, ФСБ, МНС, авіакомпаній Росія і Ангара.

"Протягом кількох років всі літаки будуть замінені новими машинами сімейства Ільюшин. Вони, правда, дорожче літаків Антонова", - зазначив глава аналітичної служби агентства Авіапорт Олег Пантелєєв.

У публікації наголошується, що набагато гірше ситуація з вертольотобудуванням.

"Ще до недавнього часу практично всі двигуни для російських вертольотів, а також для нових навчально-бойових літаків ЯК-130 проводилися в Запоріжжі, в компанії Мотор Січ. Хоча для найбільш популярних машин Мі-8 і Мі-17 вже є російський аналог, обсягу його виробництва поки що недостатньо (потреба Росії - близько 500-550 таких двигунів на рік)", - відзначає автор.

Експерт Роман Гусаров додає, що для деяких вертольотів двигуни в Росії досі не створені. За його словами, окрема серйозна проблема - зрив поставок вертольотів зарубіжним партнерам: "Їх наші відносини з Україною не цікавлять, ми зобов'язані вкластися в термін. Виходить, ми несемо репутаційні ризики", - сказав він.

Крім того, випуск газових турбін для бойових кораблів в Росії не налагоджений досі - з часів СРСР вони проводилися тільки в Україні. На верфях в Калінінграді і Санкт-Петербурзі було розпочато будівництво 10 бойових фрегатів для оновлення флоту. До ембарго Росія встигла отримати тільки п'ять установок і тепер намагається освоїти випуск турбін в Рибінську. Будівництво кораблів без турбін призупинено.

"Ще є нетривіальне завдання - навчитися без української допомогою монтувати і обслуговувати ці установки", - сказав директор Центру аналізу стратегій і технологій Руслан Пухов.

У лютому Україна також відмовилася поставляти системи управління для ракет-носіїв Гуркіт. Вони використовувалися для запусків супутників.

"За різними оцінками, процес імпортозаміщення в сфері ВПК в Росії може зайняти до 10 років. Всі експерти сходяться на тому, що про відновлення військово-технічного співробітництва між Росією та Україною найближчим часом не може бути й мови", - наголошується в публікації.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: