Правила топ-менеджерів. Співвласник Good Wine Володимир Шаповалов про те, як побудувати успішний бізнес в Україні

коментувати
Директор компанії Бюро вин Володимир Шаповалов розповідає про своє бачення стратегії бізнесу і підбору персоналу в компанію

Директор компанії Бюро вин Володимир Шаповалов розповідає про своє бачення стратегії бізнесу і підбору персоналу в компанію

Володимир Шаповалов народився в 1968 році в місті Баку, де провів свої дитячі роки. У 1983 переїхав у Київ, на батьківщину батька. Навчався на механіко-математичному факультеті КДУ з 1988 по 1993 роки.

У 1992 році разом з партнерами заснував компанію Савсервіс, основним напрямком діяльності яких була оптова і роздрібна торгівля. Мережа ДЦ, яка згодом була продана гонконзькій компанії Watsons, представляла роздрібну сферу.

З моменту заснування і до 2005 року обіймав посаду директора САВсервіс, а потім - холдингу Аснова. Через рік разом зі своїм давнім товаришем Дмитром Кримським заснував компанію Бюро вин, яка згодом і відкрила свій перший магазин Good Wine.

Одружився в 1993 році, і є щасливим батьком трьох дочок: Марії, Софії і Анни.

У рамках спецпроекту Правила топів – спільного проекту Європейської Бізнес Асоціації та ділового порталу НВ Бізнес – Володимир Шаповалов розповідає про особливості роботи в Good Wine і необхідність пошуку себе.




1 Про першу роботу
Колись давно я навіть спробував "працювати на дядька". Прийшов на співбесіду, довго чекав своєї черги в коридорі... І після роздумів втік звідти ще до початку інтерв'ю. Як ви можете здогадатися, що цим шляхом я вирішив більше не йти.


2 Про перші гроші

Коли мені було років 12, я розводив рибок і папужок. І звичайно ж, продавав їх. Так я заробив свої перші гроші. Було діло.

.

3 Про підбір ідеального співробітника

Одного разу хтось із керівників однієї великої світової мережі казав: "Подбай про своїх співробітників, а вони подбають про твій бізнес". Дуже подобається ця думка, для себе взяв її за правило. Коли ми з Дімою (Дмитро Кримський – партнер і співвласник мережі Good Wine) підбираємо нових співробітників, ми запитуємо самі себе: "Ти купив би у цієї людини щось?". Тобто дивишся на людину і приблизно уявляєш собі певну картинку. Якщо вона в'яжеться з даною картиною, то таку людину ми і беремо на роботу.

Крім того, у нас в Good Wine є ще цікава особливість у сфері підбору нових кадрів: за вердиктом "беремо/не беремо", після випробувального терміну, ми звертаємося і до самих співробітників, які дають оцінку роботи новачка, діляться своїми враженнями про роботу з ним. Якщо всі задоволені і команді комфортно, ми готові вітати новобранця в своїх рядах.

Донецький магазин через ситуацію в регіоні ми закрили і запросили всіх співробітників сюди. Звісно, було нелегко, адже необхідно було створити для них нові робочі місця. Але ми впоралися з цим завданням, провели невеликі внутрішні перестановки.

Зараз більшість з нашого донецького персоналу працює тут - у Києві. Так, це спричинило додаткові витрати. Може, мій приклад здасться різкуватим, але якщо у вас в сім'ї народилася нова дитина, а доходи залишилися на колишньому рівні, ви ж не станете відмовлятися від неї, все одно будете любити і піклуватися про неї.

4 Про мотивацію

Можу навести приклад (мені дуже подобається наводити приклади). Ви ж не можете мотивувати зерно рости, це вже закладено всередині. Вам досить покласти його в землю, трохи полити – і воно самореалізується.

5 Про недоліки

Навіть не знаю... Завжди знайдеться щось. Хотілося б бути більш толерантним, менше злитися через різні дрібниці, менше хвилюватися, коли щось йде не так, як тобі того хочеться

6 Про життєве кредо

Якщо говорити прямо на рівні "головне життєве правило", то, найпевніше, воно буде звучати так: стався до інших так, як хотів би, щоб ставилися до тебе.

7 Про натхнення

Мене дуже надихають подорожі. Я, як це краще сказати, людина більше «штабна». Мій робочий день складається з низки рутинних речей. От інша справа, коли ти подорожуєш (і не важливо куди). Важливо виходити з рутини, зі звичного порядку речей. Це приводить мене до нових ідей і нової мотивації.

8 Про партнерів по бізнесу

За якими критеріями ми вибираємо партнерів по бізнесу? Напевно, плюс-мінус, як і співробітників. Ну і звичайно, дивимося на його історію і так звану "легенду". А взагалі все видно при зустрічі. Якщо нас запалює, подобається його ставлення до справи і свого продукту – однозначно спрацюємося. Але все-таки, головну роль в ухваленні рішення про співпрацю буде грати продукт, який нам пропонують

9 Про планування роботи
Ми не продаємо "полиці", як це робить більшість великих рітейлерів. Намагаємося контролювати асортимент, самі вибираємо саме ті продукти, які є найякісними і найбільше нам підходять. Словом, ми створюємо торговий майданчик своєї мрії, магазин, у якому хотіли б купувати самі.

10 Про економію
В даний момент ми намагаємося зменшити всі можливі витрати. Наприклад – кредити в банках. Ми поступово зменшуємо кредитний портфель. Наступний крок, більш довгостроковий – скорочення витрат на оренду. Це пасивні витрати, ми хочемо піти від цього. Ну і звичайно, потрібно прагнути до пасивних доходів.

11 Про конкуренцію на ринку
Я намагаюся поменше коментувати тих, хто вважається нашим конкурентом. Були хлопці, які все правильно робили. Але економія на сірниках і певна непослідовність дій, як на мене, здатна знищити будь-який, навіть найцікавіший і найперспективніший проект. Хоча, спочатку, старт у них був хорошим.

12 Про секрет успіху
Взагалі, я вважаю, що будь-яка людина може досягти успіху в житті. Єдина перешкода – ми самі. У кожного з нас є свій особливий талант, певне "сяйво". Найскладніше – усвідомити і знайти його, пов'язати зі своїм життєвим шляхом. Якщо вам це вдасться – ви однозначно досягнете багато чого.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: