Київстар розпочав перебудову

Петро Чернишов (ліворуч) і Йогеш Малік розповіли, чому та для чого будуть проводити модернізацію Київстару
Фото: Київстар

Петро Чернишов (ліворуч) і Йогеш Малік розповіли, чому та для чого будуть проводити модернізацію Київстару

Материнська компанія українського оператора VimpelCom витратить понад $1 млрд для того, щоб підготувати свої активи до цифрового майбутнього.

VimpelCom, домовилася з виробником обладнання Ericsson про оновлення своєї інфраструктури у всіх 11 країнах присутності. На ці потреби компанія має намір витратити $1 млрд. Україна поряд з Російською Федерацією, Грузією та Пакистаном потрапила в число перших, де пройде модернізація. Оператори у цих державах найкраще підготовлені до змін, зазначив сьогодні технічний директор VimpelCom Йогеш Малік.

Кошти підуть на трансформацію Київстару у цифрового оператора, заявив президент цієї компанії Петро Чернишов. Для цього підприємство проведе технологічну модернізацію, оптимізує свої бізнес-процеси і зменшить кількість рівнів управління, щоби в результаті отримати гнучку організаційну структуру.

Керівник компанії розповів, що зараз білінг оператора може обрахувати 26 тис. транзакцій на секунду. Впродовж наступних трьох років цей показник потрібно довести до 1 млн/с, щоб забезпечити розвиток новітніх технологій (Fintech, Biotech, Internet of things, Virtual Reality, Blockchain) та інших, які людство ще не придумало.

Нова цифрова основа, відзначив Малік, має відповідати викликам сьогодення та майбутнього. Оператор має на меті створити технологічну екосистему для нових бізнес-моделей, взаємодії соціуму та електронного уряду, підготуватися до нового способу життя та поведінки користувачів. На першому етапі оператор замінить радіотехнологічну частину. З цією метою Київстар уклав угоди з китайськими виробниками обладнання Huawei і ZTE.

Однією з основних цілей створення цифрової компанії Чернишов назвав швидку та зручну взаємодію з клієнтами – через інтернет. Він сказав, що скоро оновиться система самообслуговування Мій Київстар, але відмовився розкрити подробиці. В подальшому всі продукти та послуги компанії Чернишов пообіцяв зробити простішими. Малік зазначив, що абоненти чекають від стільникових операторів миттєвого підтвердження оплати та авторизації при замовленні послуг, а також формування персоналізованих пропозицій.

Київстар затіяв широкомасштабну модернізацію для того, щоби відповідати середовищу, яке стрімко змінюється, зазначив Чернишов. Про невідворотні зміни у споживацькій поведінці свідчить статистика оператора. Ріст голосового трафіку сповільнюється: якщо за першу чверть 2014 року користувачі оператора наговорили 38 млрд хвилин, 42 млрд хв – за січень-березень 2015 року, то за перші три місяці цього року – 43,5 млрд хв. З короткими текстовими повідомленнями стан справ ще гірше: 472 млн, 522 млн і 443 млн відповідно за перший квартал 2014-го, 2015-го і 2016-го років.

Водночас у драматичний спосіб зростає мобільний трафік: 3,67 терабайт (1Q2014), 4,81 ТБ (1Q2015) і 7,31 ТБ (1Q2016). За першу чверть цього року дохід від мобільного інтернету на 77% перевищив подібний показник за 2015 рік і склав ₴496 млн. За словами Чернишова, 6,1 млн 3G-користувачів компанії споживають 60% мобільної передачі даних. За його словами, "третім поколінням" оператор охопив уже 974 населених пунктів в 21 області, а наступного тижня він пообіцяв довести їх число до 1 тис.

Не відстають від лідера і конкуренти, хоча й використовують дещо іншу стратегію. lifecell вирішив збільшити показник смартфонізації абонентів, який наразі становить 49% (5,04 млн користувачів). Щоб досягти кращих результатів, компанія планує розвивати термінальний бізнес та побудувати власний канал для продажу смартфонів, розраховуючи збільшити відсоток їхнього проникнення.

Серед інших напрямків у своїй діяльності, яким lifecell має намір приділити особливу увагу – корпоративний бізнес і управління клієнтським досвідом. Останнє передбачає вивчення потреб абонентів та створення персоніфікованих пропозиція для споживачів, забезпечення позитивного клієнтського досвіду у будь-яких точках взаємодії з оператором.

lifecell також працює над розширенням каналів самообслуговування через мобільні додатки, одним з прикладів якого є Мій lifecell. Його оновлену версію, повідомила прес-служба, оператор запустив цими днями.

Партнер консалтингової групи E&C Анатолій Фроленков вважає дії Київстара цілком виправданими. Він зазначив, що оператори у всьому світі намагаються "перестати бути просто трубою" і стати мультисервісним провайдером. Оскільки мобільні оператори мають доступ до абонентів, технологічних і фінансових ресурсів, то вони цілком виправдано шукають нові шлях для заробітку. Вони прагнуть очолити процес появи та запровадження інновацій, а не наздоганяти, підкреслив Фроленков. Тому мобільні оператори і, зокрема, Київстар, шукатимуть нові точки для росту і для цього їм потрібна технологічна основа.

Vodafone Україна сьогодні утримався від розкриття подробиць своєї стратегії розвитку.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: