Кабмін спростить процедуру імпорту автомобілів в країну - Перша шпальта

коментувати
Раніше для того, щоб ввезти автомобіль в країну імпортерам доводилося оплачувати проїзд перевіряючих на автомобільне виробництво, де вони привласнювали іноземним автомобілям українські стандарти
Фото: fill via Pixabay

Раніше для того, щоб ввезти автомобіль в країну імпортерам доводилося оплачувати проїзд перевіряючих на автомобільне виробництво, де вони привласнювали іноземним автомобілям українські стандарти

Програма Перша шпальта, чиїм партнером є НВ, розповіла про нову реформу від Мінекономіки: цього разу системи стандартів і технічних умов, яка дозволить спростити імпорт автомобілів у країну.

У липні міністерство прийняло рішення про остаточну зміну з січня наступного року технічних стандартів України на стандарти Євросоюзу. Це передбачає масштабну реформу системи стандартизації в країні.

Як розповів заступник міністра економіки Максим Нефьодов, в Україні система технічного регулювання залишилася у спадок від СРСР. У ній були змішані оцінки якості як харчових, так і нехарчових продуктів, які, зрозуміло, створюються цілком за різними принципами. Крім того, вона була побудована на системі обов'язкових нормативів.



"Умовно кажучи, держава визначає, що стілець повинен бути саме такий, ніжка стільця повинна бути мінімум стільки сантиметрів завширшки і так далі. Після цього цей ДСТУ вручався кожному виробнику, і ти повинен йому відповідати, - розповідає Фахівець. - Зрозуміло, що, по-перше, це дуже обмежує підприємницьку ініціативу. По-друге, це завжди створює певні протиріччя між розвитком нових матеріалів, нових технологій і ДСТУ, більшість з яких були прийняті ще в 60-70-ті роки. Повертаючись до того ж самого стільця, умовно кажучи, зараз з пластику можна робити ніжки товщиною з павутинку, технічно вони будуть витримувати вагу людини, але за ДСТУ такого робити не можна".

Від стандартів, які є обов'язковими для всіх, Україна переходить до європейської моделі технічного регулювання. На практиці це означає, що старі ДСТУ виводяться з використання, і їм на зміну приймаються стандарти, гармонізовані зі стандартами Європейського Союзу.

"Умовно кажучи, наприклад, стандарт на штекер від телефону Samsung або iPhone. І він прийнятий в Україні, його будь-який виробник, який теоретично побажає робити такі штекери, може придбати, бажано українською мовою, ну і, власне, використовувати у виробництві", - пояснює Нефьодов.

Введення нових стандартів дозволить вирішити дві головні проблеми - створити умови для розширення експорту в країни Євросоюзу і полегшити життя імпортерам.

"Якщо українські товари будуть відповідати технічним регламентам, і вони будуть гармонізовані з європейськими, власне кажучи, вони не будуть проходити повторної перевірки в європейських відомствах, вони будуть простіше потрапляти на ринок Європи. Тому для українських товарів це набагато, скажімо так, більш простий шлях, ніж вони проходять зараз", - підкреслює заступник міністра економіки Юлія Клименко.

А генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко відзначає, що це спростить імпорт в Україну автомобілів. Раніше для того, щоб ввезти автомобіль в країну, імпортерам доводилося оплачувати проїзд перевіряючих на автомобільне виробництво, де вони присвоювали іноземним автомобілям українські стандарти.

"Я навіть випадок знаю, що одного разу на японський завод приїхала комісія, 16 людей наших сертифікаторів, контролювати цей завод, щоб видати сертифікат на виробництво так званий. Так от японці, коли оформляли візи, проаналізували освіту наших 16-ти українських сертифікаторів. Виявилося, що близьку до автомобілів освіту тільки має одна людина, це Національний авіаційний університет. Все решта - це освіта Київський інститут харчової промисловості, Київський інститут легкої промисловості, одна людина навіть закінчила Інститут фізкультури. І вони приїхали перевіряти японський автомобільний завод", - розповів Назаренко.

Крім того, в програмі вийшло інтерв'ю голови представництва МВФ в Україні Жерома Ваше, а також дискусія про те, що принесе Україні реструктуризація боргу, за участю директора Фонду Блейзера Олега Устенка та начальника відділу боргових цінних паперів Dragon Capital Сергія Фурси. Кардинал Католицької церкви Любомир Гузар міркує про те, чому не варто швидко багатіти. А письменник Густав Водичка - про те, чому в уряду ніяк не виходить розпочати лібералізацію економіку.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: