Інноваційний банкір: інтерв'ю з Дмитром Дубілетом

коментувати
Інноваційний банкір: інтерв'ю з Дмитром Дубілетом

Банківська сфера традиційно вважається консервативною, але за останні десятиліття бурхливий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) позначився й на цій галузі .

На думку технічного директора найбільшого українського банку ПриватБанк Дмитра Дубілета, за деякими показниками українські фінустанови випереджають своїх західних колег. Це стало можливим завдяки сприйнятливості вітчизняних банкірів до новітніх технологій, серед яких основну роль зіграли ІКТ.

Ми черпаємо натхнення для інновацій не тільки і не стільки від іноземних банків, а з усіх галузей по всьому світу

Раніше ви вже висловлювали думку про те, що сучасний банк все більше перетворюється на IT-компанію. Обгрунтуйте це твердження і оцініть, яку роль відіграють інновації у банківському бізнесі?

Цю думку часто повторював ще років 10 тому наш голова Олександр Дубілет, а зараз її люблять повторювати банкіри по всьому світу. Проте, мені здається, що це ж твердження можна сказати і про будь-яку іншу галузь – торгівлю, логістику і навіть агробізнес. ІТ стали настільки важливою частиною будь-якого бізнесу, що те, наскільки компанія є швидкою та гнучкою в плані ІТ, часто є вирішальним чинником її успіху.

Як саме інновації допомогли ПриватБанку стати лідером у своїй галузі?

Дякую за комплімент! Я б, звичайно, не зводив все до якоїсь конкретної технології. Мені здається, це питання професіоналізму співробітників на всіх рівнях банку, а також управлінських технологій, які дозволяють їм ефективно працювати в одній системі. Наприклад, у нашому банку прийнята площинна ієрархія: від касира до голови правління – всього чотири рівня!

При такому підході інформація циркулює в організації набагато швидше. Зворотній зв'язок від клієнтів (від відділень до головного офісу), інструкції та вказівки (у зворотному напрямку), ідеї і так далі. Мені довелося працювати в західних компаніях, де від мене до президента було з десяток рівнів. Ви навіть не уявляєте, яка це різниця.

Наскільки банківський ринок в Україні передовий, сучасний, інноваційний? Кого ми обігнали? На кого нам - у тому числі ПриватБанку – варто рівнятися?

Вважається, що банки країн, що розвиваються, в тому числі України, більш інноваційні і гнучкі, ніж на Заході.

У чому це виражається?

Можна взяти такі прості і побутові показники, як швидкість платежів між рахунками або швидкість оформлення рахунку або картки у відділенні. На Заході все набагато повільніше.

Чому так сталося?

За кордоном починали раніше, відповідно, у них важка спадщина у вигляді ІТ-систем, які можуть працювати ще з 80-х років. До речі, наскільки я знаю, у мобільних операторів та ж ситуація.

Ви запитали, на кого банкам варто рівнятися? Відповідь проста – це Google, Apple та інші зірки Кремнієвої долини.

Наскільки чутливий український банківський ринок до нововведень?

Ринок у нас непростий. Звичайно, війна на Донбасі та періодичні негативні інформаційні вкидання, м'яко кажучи, відволікають від крутих цікавих інновацій.

Коли ти рятуєш інкасаторські машини або банкоматну мережу на сході або розбираєшся з кримськими клієнтами, менше енергії залишається на інновації.

З іншого боку, ті ж фактори можуть ці інновації і стимулювати. Тим більше, що інновації – це далеко не тільки, умовно кажучи, прикольні програми. Це і управлінські нововведення, і маркетингові.

Як можна прибрати перешкоди у питанні впровадження інновацій? Що і як саме може допомогти у цій справі?

Будуть йти налагоджуватись справи в Україні – буде все добре і в банківському бізнесі. Кореляція стану банківського сектора з становищем у країні, напевно, більше, ніж в будь-якій іншій галузі.

Чим краще справи в економіці, тим спокійніше вкладники, тим охочіше вони несуть гроші на депозити. Відповідно, тим більше кредитування можуть надати банки для бізнесу. А якщо економіка йде в тінь, то, відповідно, і безготівкові платежі падають.

Як швидко світові банківські новинки потрапляють на наш ринок? Яка швидкість впровадження інновацій в Україні? Можливо, навпаки: українські банківські інновації цікавлять закордонні ринки?

Я б сказав, що ми черпаємо натхнення для інновацій не тільки і не стільки від іноземних банків, а з усіх галузей по всьому світу. Наприклад, успіх месенджерів надихнув нас на те, щоб вбудувати функціонал месенджера з ботами в Приват24. Успіх Alibaba надихнув на запуск ПриватМаркету і так далі.

Хоча є такі інновації, яким немає аналогів по всьому світу. Наприклад, той же Corezoid. Це система, яка дозволяє створювати бізнес-процеси фактично без участі розробників. У нашому банку, наприклад, багато які задачі, які раніше робили програмісти, тепер можуть вирішувати менеджери проектів. Це приголомшливо економить і час на впровадження, і вартість.

Швидкість впровадження інновацій, як мені здається, в нашому банку досить висока, хоча завжди хочеться більшого. Це можливо в тому числі і завдяки сильній команді ІТ, вона у нас велика і кваліфікована.

Чи відбулися за останній рік у країні позитивні для банківської галузі зміни?

На щастя, стало менше війни. Хоча важкі зведення з фронту все одно доводиться читати кожного дня.

Наскільки допомогла довгоочікувана поява третього покоління мобільного зв'язку для впровадження інновацій у банківській галузі?

Ми стали активно використовувати 3G-канали в наших відділеннях, банкоматах, терміналах. Особливо в якості плану Б - якщо щось не так з основним наземним інтернет-підключенням.

Поява 3G вплинула на вас особисто? Чи стали частіше використовувати нові додатки, більше спілкуватися онлайн?

Так, звичайно. І програмами, і інтернетом став користуватися поза мережею Wi-Fi на порядок більше. Особливо гостро я це відчуваю, коли користуюся Google Maps. Правда, з'явилася зворотна сторона медалі – став менше читати книг на своєму смартфоні.

Наскільки значна телеком/ІТ-складова банківської діяльності?

Це величезна стаття витрат в нашому бюджеті. Величезна. Найбільші витрати – на розсилку SMS та здійснення телефонних дзвінків. Але з поширенням 3G стає все більше можливостей для комунікації з нашими клієнтами онлайн, тому, сподіваюся, ми будемо поступово переходити на іншу модель роботи з телеком-операторами.

Чого очікувати українським користувачам від банків у найближчому майбутньому? Які новинки, в тому числі високотехнологічні, запропонує ринок нашим співвітчизникам?

Банки все більше будуть запускати продукти і сервіси в суміжних областях. Наприклад, ми нещодавно запустили наступні проекти: сервіс з обміну електронними документами для підприємців Папка24 і торговий онлайн-майданчик для бізнесу ПриватМаркет.

Кредитні та депозитні ставки стануть нижчими, а частка безготівкових платежів збільшиться – їх зростання в середньому з року в рік становить 50-70%.

Які інновації ви використовуєте в повсякденному житті? Назвіть улюблений продукт або послугу, яких не було ще пару років тому.

Мені дуже подобається Soylent – спеціальний порошок, який можна розвести у воді і цілий день харчуватися цим коктейлем. Це здорова альтернатива традиційній їжі, коли через графік не встигаєш нормально поїсти. Особливо виручає під час відряджень.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: