Дизельгейт: як прості американські активісти ледь не зруйнували німецьку автоімперію

коментувати
Tjournal: Можливо, Volkswagen не помре

Tjournal: Можливо, Volkswagen не помре

Активісти маловідомої організації Міжнародна рада по чистому транспорту (International Council on Clean Transportation) перетворилися в Сноуденів автоіндустрії, викривши махінації німецької автоімперії VolksWagen.

Як пише російське видання Слон, Пітер Мок і Джон Джерман вирішили протестувати дизельні автомобілі Volkswagen, які продаються в США, щоб довести те, про що сама автомобільна компанія говорила роками: що дизельний двигун може бути "чистим" з точки зору викидів вихлопних газів.

"У нас не було ніяких причин для підозр. Ми думали, що машини виявляться чистими", - прокоментував Джерман. Благі наміри запустили ланцюг подій, в результаті яких другому за величиною автовиробнику світу загрожують мільярдні штрафи, втрата американського ринку і репутації, а його топ-менеджерам - тюремні терміни.

Слон пояснює, що активісти провели дві серії тестів - в лабораторних умовах і на дорозі. Результати перших виявилися в повному порядку, а от реальна перевірка шокувала дослідників: дизельна Jetta перевищила допустимі в США норми викидів оксидів азоту в 15-35 раз, Passat - у 5-20 разів.

Примітно, що це відбувалося в 2014 році, тоді ж американські регулятори почали розслідування відносно Volkswagen. У грудні компанія повідомила, що розібралася в причинах події, і погодилася відкликати майже 500 тисяч автомобілів з ринку США.

Однак регулятори не заспокоїлися і відмовилися сертифікувати продукцію Volkswagen для американського ринку, мотивувавши рішення тим, що компанія так і не пояснила, чому дорожні та лабораторні тести машин показували настільки різні результати.

Тільки після цього Volkswagen визнала, що встановлювала в свої машини спеціальні програми, які дозволяли обманювати перевіряючих: хитрі алгоритми визначали, коли машину піддавали тесту на вихлопні гази, і обмежували вихлоп на це час.

Як зазначає TJournal, через обмежений бюджет організація EPA перевіряє тільки 15% нових автомобілів, що надходять у продаж, і всі свої тести проводить в приміщеннях, а не на реальних дорогах. Тому велика частина виробників займається "самосертифікацією".

Активісти провели тести в два етапи - на спеціальній установці в закритому приміщенні і на реальних дорогах. В першому випадку рівень викиду був нормальним, а в другому - перевищував допустимі норми у десятки разів. Для "польової" перевірки ICCT проїхали на Jetta TDI, Passat TDI і BMW X5 xDrive 35d з Сан-Дієго в Сіетл. Під час поїздки Jetta перевищувала гранично допустимі норми викидів від 15 до 35 разів, Passat - від 5 до 20 разів, і тільки BMW не виходила за прийняті в США рамки.

Як припускають ЗМІ, модуль встановлений в Volkswagen, визначав, що машина знаходиться на тестовому стенді, за відсутності обертання задніх коліс, і перелаштовував роботу двигуна.
Така практика існувала в компанії протягом останніх 7 років - з 2009 року. Модифікація проводилася в моделях VW Jetta, Golf, Beetle і Passat, а також на Audi A3 - таким чином компанія намагалася завоювати частку на американському автомобільному ринку, де стандарти щодо викидів вихлопних газів суворіші, ніж в інших країнах.

22 вересня стало відомо, що шахрайство з результатами тестування вихлопної системи зачіпає 11 млн автомобілів. Поки незрозуміло, скільки порушення обійдуться Volkswagen: Агентство з охорони навколишнього середовища США (EPA) повідомило, що може оштрафувати виробника на $37,5 тисячі за кожну машину, але точна кількість автомобілів з модифікаціями невідома. За умови, що їх було близько 500 тисяч, як заявила компанія спочатку, штраф перевищить $18 млрд. 23 вересня стало відомо про те, що гендиректор великого автоконцерну Volkswagen Мартін Вінтеркорн пішов у відставку після гучного скандалу, який отримав назву "дизельгейт".

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Компанії/Ринки ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: