Яке майбутнє інтернету в Україні

коментувати

Українська інтернет-аудиторія досягла насичення. Що далі?.

Незважаючи на непросту економічну і політичну ситуацію, проникнення інтернету в Україні продовжує свій ріст впевненими темпами. Лише за два останніх роки в Україні (без урахування окупованого Криму) цей ріст склав 7% - з 55% до 62%. Зростання охоплення пов'язане з залученням традиційно менш «інтернетизованих» груп – старші вікові групи, невеликі населені пункти, а також менш віддане використанню інновацій населення. Це означає, що вже практично дві третини українців у віці 15 років і старше користуються інтернетом хоча б один раз у місяць або частіше. Їх ми називаємо «класичними» інтернет-користувачами в традиційному розумінні цього терміна.

Як же виглядає ядро української інтернет-аудиторії? Якщо подивитися на вікову групу 18-50 років (нижня межа переважно пов'язана з інтересом більшості виробників і медіа до тих, хто вже досяг повноліття, а верхня на сьогоднішній момент є своєрідним рубіконом, за яким кількість користувачів різко знижується), серед них частка щомісячних користувачів інтернету становить 86%. Відсікаємо дійсно рідкісних користувачів (3% використовують інтернет рідше, ніж раз у тиждень). Таким чином, серед аудиторії 18-50 років 83% українців користуються інтернетом раз на тиждень і частіше, складаючи активне ядро української інтернет-аудиторії.

Виходять в інтернет зі смартфона або мобільного телефону 29% серед описаного вище ядра (на відміну від кожного четвертого «класичного»), хоча переваги використання планшета для виходу в інтернет залишаються без змін у порівнянні з «класичним» інтернет-користувачем (10%).

У недавньому квітневому дослідженні українського інтернет-ядра Factum Group аналізував, за допомогою яких технологій воліють виходити в інтернет з мобільних пристроїв саме активні користувачі. Результати дослідження показують, що при виході в інтернет поки що перевага віддається Wi-Fi (57% ядра назвали його основним способом виходу в інтернет з мобільних пристроїв). При цьому 3G свідомо назвали своїм основним способом виходу в інтернет з мобільного пристрою тільки 12% опитаних цієї групи.

Фактично не весь наявний у користувачів технічний парк пристроїв, призначених для виходу в інтернет, поки ще використовується ядром інтернет аудиторії. Однак, намітилися тенденції до розширення спектру пристроїв, які застосовуються українцями для виходу в інтернет, створюють потенціал для більш активного мульти-скрін користування і постійної інтернет-присутності. Що знаходить своє відображення і в «інтернетизації» традиційного споживання товарів і послуг. Так, наприклад, 25% ядра інтернет аудиторії України вже мають досвід використання мобільного банкінгу, і ще 5% планують почати його використання в найближчому майбутньому.

Отже, проникнення користування інтернетом пройшло точку стрімкого зростання і виходить на стадію насичення. Користувальницьке ядро сформоване і має значну вагу в кількісному вираженні серед української спільноти.

І при цьому активний ріст використання інтернету продовжиться в найближчі кілька років у таких якісних напрямках:

  • зростання проникнення смартфонів на ринку, який буде стимулюватися виходом на ринок більш дешевих пристроїв, а також діями операторів - гравців ринку, які прискорять «смартфонизацію» населення;
  • зростання використання на підставі більш швидкісних технологій передачі даних, зокрема зростання покриття 3G технології;
  • просування конвергентних рішень, які для кінцевого користувача відіб'ються в пропозиціях єдиного мобільного та фіксованого пакета послуг;
  • у більш довгостроковій перспективі – зростання проникнення IoT (Internet of Things)

Тут слово багато в чому за операторами зв'язку.

Але, врешті, важливим чинником становлення інтернет-спільноти в Україні стане зростання споживання більш просунутого контенту, в чому чималу роль повинні зіграти як генеруючі його медіа, так і більш вдумливе, виважене ставлення до контенту з боку самих інтернет-користувачів.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: