Три головні інтернет-тренди 2016 року

коментувати

Минулого тижня в Барселоні завершилася одна з найбільших в світі щорічних технологічних виставок-конгресів - Mobile World Congress (MWC).

Минулого тижня в Барселоні завершилася одна з найбільших у світі щорічних технологічних виставок-конгресів — Mobile World Congress (MWC). Спочатку присвячена мобільній індустрії, з кожним роком вона розширюється все сильніше. Зараз вона цікава всім — від виробників техніки до інтернет-провайдерів. В цьому році MWC встановила новий рекорд — на виставку приїхали понад 94 тис. учасників, які змогли відвідати стенди 2,2 тис. компаній.

Залишивши осторонь огляди нових моделей смартфонів, зосереджуся на трендах, важливих, насамперед, для інтернет-операторів, у тому числі і фіксованого доступу, а також для всіх користувачів мережі.

Тренд перший. Віртуальна реальність

Цілий ряд компаній, включаючи Samsung, Facebook і Nokia, презентували на виставці готові пристрої, рішення і прототипи клієнтських систем віртуальної реальності (VR).

Samsung зміг продемонструвати свої можливості найбільш органічно. Компанія вчинила просто і елегантно: роздала всім своїм гостям шоломи і вбудувала VR-ролики в головну презентацію. Саме на цій презентації була зроблена фотографія, яка облетіла соцмережі — ніким не помічений Марк Цукерберг йде між рядами глядачів, упакованих в чорні блискучі шоломи.

VR можна використовувати не тільки для розваг. Технологія дозволить розширити автоматизацію безлічі процесів, встановити дистанційний контроль над виробництвом, забезпечити комфортну групову роботу над 3D об'єктами — наприклад, в науці чи техніці.

Користуватися цією технологією для передачі інформації, на думку експертів конгресу, будуть не тільки медіакомпанії, але і прості користувачі — точно так само, як сьогодні вони користуються youtube. Майже 70% усього мобільного трафіку до 2021 році, за оцінками учасників конгресу, буде становити відео.

Втім, для повсюдного впровадження технології необхідно не тільки дати споживачеві обладнання. Потрібно налагодити виробництво контенту, яке на сьогодні обходиться дуже недешево, а також забезпечити доступ до інтернету зі швидкістю не менше 1 гігабіт і мінімальною затримкою передачі сигналу — в одиниці мілісекунд.

Такими параметрами володіє тільки фіксований інтернет і перспективна технологія 5G.

Тренд другий. Управління якістю клієнтського досвіду в реальному часі

Зростає не тільки відсоток відеоконтенту, зростає і весь обсяг трафіку в інтернет-мережах, причому в геометричній прогресії. Природно, це приводить до частих перевантажень обладнання — оператори просто не встигають його змінювати.

Навіть у найшвидших мобільних і фіксованих мережах, що надають послуги на швидкостях в десятки і сотні мегабіт, клієнт часто отримує поганий досвід.

Це трапляється, наприклад, коли він дивиться відео на телефоні або домашній ТВ-приставці (буферизація, завмирання, втрати пакетів), розмовляє за допомогою voip-додатків (зникнення фрагментів мови), грає в онлайн-ігри.

Сьогодні недостатньо звертати увагу тільки на середню швидкість передачі даних на клієнтській лінії. Оператори повинні вимірювати всі прояви клієнтського досвіду на кожній ділянці своєї мережі, вимірювати та керувати якістю надання кожного виду контенту — особливо відео, — керувати пріоритетністю різних видів трафіку в мережі і навіть дистанційно керувати налаштуваннями домашнього роутера.

Тренд третій. Фіксований інтернет для мобільних пристроїв

2015 рік став переломним — кількість використовуваних людством смартфонів нарешті перевищила кількість «звичайних» телефонів.

Те, що рано чи пізно цей момент настане, було ясно вже давно. Відсоток смартфонів зростає все швидше, і вже в 2019 році їх буде в 3 рази більше, ніж простих телефонів. Цьому сприяє їх здешевлення — десятки маловідомих компаній-збирачів вже кинули виклик топ-виробникам. Приміром, на виставці кілька компаній з Шенженя (Китай) продемонстрували цілком пристойні смартфони з сучасним процесором, екраном, пам'яттю і камерою за ціною менше $50.

При цьому користувачі смартфонів для закачування контенту використовують мобільні мережі тільки в другу чергу. В першу — wi-fi-мережі фіксованих операторів. Найбільші світові мобільні оператори — Orange, T-Mobile і інші — вже анонсували початок використання в мережах wifi calling, тобто здійснення голосових дзвінків зі смартфону через wi-fi мережу, як першопріоритетне.

Голосові дзвінки остаточно перетворюються в операторську ОТТ-послугу, яка працює в будь-якій фіксованій і мобільній мережі передачі даних. Ця технологія змінює багато правил гри на телеком-ринку – наприклад, знищуючи таке поняття як голосовий роумінг.

Тепер клієнт зможе відчувати себе як вдома в будь-якій wi-fi або 3g/4g мережі будь-якої країни світу.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: