Що змусить будь-якого президента декларувати офшори

коментувати

В Україні президент замикає корупційне коло, що складається з контрольованих його командами правоохоронних органів, армії солдат на фронті і в політиці, і медіа.

Будь-які спроби це коло розірвати жорстко присікаються: каток кримінальних справ і публічного пресингу повертають в залежності від вектора критики, і він може бути направлений без розбору осіб і аналізу наслідків.

Суспільство не зможе скористатися "панамськими документами" для відставки - для цього немає інструментів, поки немає. Але вони можуть і повинні з'явиться саме в слідстві цього гучного скандалу, який ще відгукнеться не одному високопоставленому політику в світі.

Перше. Потрібно повернути президента в число осіб підслідчих Антикорупційному бюро. Він там був до того часу, поки законопроект не потрапив до Адміністрації Петра Порошенка. Там, вже перед самим голосуванням, його неабияк вишкребли, не залишивши жодного "мікроба", здатного смертельно заразити кримінальним слідством корпорацію президента.

Таким і тільки таким закон мав шанси бути проголосованим у парламенті.

Якщо Порошенко нічого приховувати, і він дійсно вірить в те, що говорить про незалежність Антикорупційного Бюро і злий аполітичності його команди, - правка до закону про НАБУ про повернення діючих президентів в посередність повинна бути подана саме від Адміністрації самого президента. І набрати більшість голосів його фракції в парламенті, яка пухне як на дріжджах. Решта - підтримають.

І не потрібно в цьому питанні апелювати до Конституції. Спочатку нехай створять можливість провести імпічмент згідно профільного закону, а не шляхом чергового Майдану (за Конституцією, імпічмент можна провести тільки відповідно до спеціального закону, який до цього навіть не з'явився в стінах парламенту). Цього елементу дуже не вистачає в системі стримувань і противаг, як би комічною вона не виглядала на даний момент.

Друге. Державному Бюро розслідувань час вилупитися зі шкаралупи. Президентськими офшорами, а точніше - законністю операцій українських компаній з компаніями-нерезидентами, могли б зацікавитися в Державному Бюро Розслідувань (ДБР). Воно вже створено на папері, але в реальності на місці органу - чорна діра. І навіть якщо цей вакуум заповнять нові слідчі, спостерігати за ними за законом повинні прокурори з Генеральної прокуратури. Ті самі, які письмово присягають на вірність Шокіну, шукають американські гроші на рахунках українських активістів і ведуть уголовку по всій команді, яка зазіхнула на підвалини і традиції органів прокуратури.

Важливість генпрокурора в долі будь-якого українського президента завжди була безумовною.

Третє. Ми вже спостерігали роботу прокуратури в ситуації, коли президент - злодій, а його найближча команда - злодії поменше. Україні потрібно знайти власний закон фізики, здатний побороти гравітацію прокурорської і президентської команд. Його складові відомі: незалежний і прозорий конкурс, який гарантує участь зовні не заангажованим кандидатам; законні гарантії незалежності генпрокурора і його команди; неминуча відповідальність «шокінських» за скоєне, а головне - нескоєне в розслідуваннях злочинів нинішньої влади та тої, що втекла.

Відкрита інформація про власників - бенефіціарів - як в Україні (цього ми вже домоглися), так і в світі (працюємо з колегами по всьому світу), з часом призведе до того, що в офшори будуть їздити виключно за коктейлями, а не документами на чергову прокладку, яка дасть можливість заховати в ній нажиті за час роботи на державних посадах гроші.

Але для цього необхідно створювати і створювати прецеденти і передумови, посилювати контроль і демонстративно залучати до відповідальності офшорних туристів від політики. А також тих, хто купує їм проїзний квиток.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: