Кілька слів про #зради та #перемоги Укрпошти

коментувати

У Парижі 5-6 вересня 2016 року проходила зустріч генеральних директорів поштових організацій з 65 країн світу, в якій взяло участь і керівництво Укрпошти.

У столиці Франції було багато зустрічей, вражень і, звичайно ж, обміну досвідом. Ось головне, що я виніс з цієї зустрічі:

1) Укрпошту знають і з повагою ставляться до неї і в Міжнародному поштовому союзі і, особливо, серед його європейського керівництва.

2) Я провів низку зустрічей з віце-президентом і керуючим директором Пошти Китаю і домовився про тіснішу співпрацю. Буде велика битва за транзитні китайські потоки. Ми готові в неї вступити, хоча об'єктивно зараз відстаємо від деяких з наших сусідів. Це виклик для новопризначеного першого заступника гендиректора Укрпошти Олександра Перцовського.

3) Зустрівся з гендиректорами поштових операторів Туреччини, Франції, Молдавії, Японії, Ізраїлю та кількох інших країн. Щодо Туреччини – домовилися провести зустріч під час наступного конгресу в Стамбулі, щоби налагодити тіснішу співпрацю в частині посилок і транскордонної торгівлі. Щодо Франції - домовилися з колегами, що вони поділяться інформацією про використання електромобілів і електромопедів для доставки.

У них найбільший флот електромобілів у світі (10 тис.!) і найдовший термін їх використання – п’ять років. Що цікаво - за їхньою статистикою, електромобілі менше потрапляють в аварії (мабуть їх водії акуратнішы). Ізраїльська пошта обіцяла поділитися технологіями з обробки дрібних бандеролей і посилок (в тому числі з Китаю) з розпізнаванням тексту (і ієрогліфів) та адрес в автоматичному (до 80%) режимі. Робив це невеликий стартап.

4) Судячи з усього, у Укрпошти набагато плодотворніша співпраця з міністерством-куратором, ніж у більшості інших країн. Проблем, позначених багатьма колегами, у нас просто немає.

5) Ще одна найважливіша #перемога - з президентом Всесвітнього поштового союзу (ВПС) домовилися опрацювати продовження термінів гранту, наданого Укрпошті на придбання автотранспорту. Це дасть нам можливість провести тендер за новими правилами і вибрати найкращий варіант поставки. Минулий тендер нам довелося скасувати через досить дивні, прописані в ньому, кваліфікаційні вимоги, які фактично відсівали всіх відомих і надійних постачальників автотранспорту. Він також очікує на підтримку Україною реформи ВПС.

6) Статистика наших колег в інших країнах, наприклад, в Австралії, показує, що мешканці віддалених, невеликих містечок і маленьких сіл використовують e-commerce в середньому в три рази частіше, ніж мешканці міст, так як у останніх більше варіантів для вибору місця покупки товарів і послуг. Для цього, правда, потрібна комп'ютеризація відділень, наявність там інтернету, а також популяризація використання онлайн (або каталожних) покупок серед сільського населення. Наші китайські й австралійські колеги вже запустили такі програми. І я впевнений, що запланована нами комп'ютеризація наших відділень також послужить поштовхом для розвитку багатьох, на сьогодні віддалених від цивілізації, сіл України.

7) Ще приємно було відзначити для себе, що всі реформи, заплановані нами (фінансові послуги, розвиток системи доставки посилок - особливо в економ-сегменті, розвиток транскордонної торгівлі, накопичення і використання даних по клієнтам - Big Data і т.д.) повністю відповідають духу тих реформ, які проводять наші колеги в інших країнах. Це зайвий раз підтверджує, що ми йдемо правильним шляхом.

На жаль, без невеликої кількості #зрад теж не обійшлося.

1) Члени Всесвітнього поштового союзу мають величезний потенціал - 7 мільярдів точок доставки (адрес) на 192 країни і величезний набір даних. Але співпраця між країнами, обмін інформацією тощо налагоджені дуже погано, якщо взагалі налагоджені. Це дає можливість конкурентам (DHL, FEDEX, UPS і т.д.) забирати той бізнес, який можна було би легко зберегти. На наступному поштовому конгресі в Стамбулі 20 вересня ця тема буде обговорюватися активно, але поки немає гарантії, що рішення буде знайдено.

2) Досі Укрпошта була дуже неактивна щодо транзитних потоків, особливо з Азії. Тепер буде дуже складно (але вірю, що можливо) це надолужувати. Наші сусіди і конкуренти вже зустрічалися і з власниками Алібаби, і Аліекспреса і т.д. – вони попереду нас в частині відбору на себе вантажів шовкового шляху. Будемо наздоганяти.

3) Багато з поштових операторів Євросоюзу на багато кроків попереду в частині технологій. Всі листоноші і водії Фінляндії мають смартфони, що дозволяє їм надавати весь спектр послуг, а компанії – моніторити їх якість, обсяг виконаних робіт, і т.д. в автоматичному режимі без десятків табельників і співробітників відділу персоналу. Ми поки, на жаль, обговорюємо тільки покупку комп'ютерів для всіх відділень. Але я буду наполягати на впровадженні подібних технологій і у нас, принаймні, у великих містах.

4) Загальна думка всіх поштових компаній - якщо ми не змінимося за найближчі кілька років, пошта перестане існувати як бізнес і залишиться тільки як субсидований державою інструмент надання мінімально необхідних послуг. І то поки ці послуги або не відійдуть в минуле, або не будуть надаватися іншими гравцями. З іншого боку - розвиток віддалених регіонів великих країн (таких як Україна) неможливий без пошти. Її закриття (банкрутство, відсутність технологій і т.д.) відкине розвиток віддалених регіонів на багато років, якщо не назавжди. Тому пошта і є інтегральною частиною програми ООН по Sustainable Development і я впевнений, Укрпошта повинна і буде грати свою важливу роль в економічному розвитку країни. Мій план - за наступні пару місяців навести лад усередині компанії і почати впровадження глобальних перетворень в компанії, які, впевнений, украй важливі і для зростання економіки країни.

В цілому, це була дуже корисна зустріч і можливість швидко налагодити прямі контакти і з першими особами компаній, і з Міжнародним поштовим союзом. Якому, до речі, понад 150 років і в який входить близько 190 країн світу.

P.S. Батьки - вчіть дітей іноземним мовам! Ті з СЕО, хто не володіли англійською або французькою та приїхали з перекладачами, дуже сильно ускладнили собі спілкування та налагодження контактів. А ті, хто говорив, встигав провести більше зустрічей і, наприклад, заощадити державі більше 15 тис. євро, відмовившись від синхронного перекладу і поїздки перекладача.

Оригінал.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: