Третій міф про кредити МВФ

коментувати

Про перші два міфи – про зв'язок (точніше його відсутність) кредитів МВФ з прямими іноземними інвестиціями та зміцненням гривні – можна прочитати в моєму попередньому блозі .

Зараз же, на наших очах руйнується третій міф про кредити МВФ, який свідчить про те, що кредити МВФ автоматично відкривають доступ до кредитів інших міжнародних фінансових організацій, наприклад, Світового банку, ЄБРР та ЄС.

Не встиг Нацбанк 15 вересня отримати в свої резерви $1 млрд. від МВФ, як одразу ж інші кредитори почали нагадувати про свої вимоги до України.

Найгучніший приклад, що показує повну відсутність залежності між траншем МВФ і кредитами від інших міжнародних організацій - це ситуація навколо «Укртрансгазу».

Не вникаючи зараз в суть прийнятого рішення Міністерством економічного розвитку і торгівлі (це тема окремої статті), зазначимо лише, що рішення про перепідпорядкування собі компанії «Укртрансгаз» було прийнято міністерством підкилимовим способом.

В результаті, ЄБРР заявив, що під загрозою зриву надання кредитів на суму $300 млн. Також під питанням кредит Світового банку на суму 500 млн. доларів.

Найвірогідніше, Мінекономіки під впливом міжнародних кредиторів скасує це рішення. Але, очевидно, що отриманий транш від МВФ тут ні при чому.

До речі, в кінці 2015 року ЄБРР надав кредит на закупівлю природного газу у європейських постачальників у розмірі $300 млн. в той момент, коли МВФ відмовлявся надавати Україні черговий транш. Чому? Та тому, що це звичайний товарний кредит для підтримки європейських експортерів. Що ще раз спростовує міф про автоматичний зв'язок кредитів МВФ з кредитами від інших міжнародних фінансових організацій.

Далі.

Європейський Союз днями нагадав Україні про те, що не бачити їй чергового траншу в розмірі 600 млн. євро, якщо не буде скасовано заборону на вивіз лісу-кругляка. З точки зору Європейського Союзу – це логічна вимога, так як цією забороною притісняються інтереси європейських промисловців – вони позбавляються дешевої сировини. Інтереси українських виробників, європейськими кредиторами, в даному випадку, повністю ігноруються.

Крім цього, без прийняття Закону про національний регулятор у сфері енергетики і комунальних послуг, Євросоюз також не має наміру надавати Україні черговий транш. І знову ж таки, отриманий кілька днів тому кредит від МВФ тут ні при чому.

Ну і нарешті, статистика останніх 12 років показує, що прямого причинно-наслідкового зв'язку між кредитами МВФ та кредитами інших міжнародних фінансових організацій не існує (див. Графік).

Наприклад у 2008-2010 роках МВФ активно кредитував Україну, що призвело до збільшення боргу України перед МВФ на $14 млрд. За цей же період борг перед іншими міжнародними фінансовими організаціями не збільшився, а, навпаки, зменшився на $400 млн.

Більше того, з вересня 2015 по вересень 2016 року, за відсутності кредитів від МВФ, Україна отримала від міжнародних фінансових організацій $0,8 млрд.

Насправді ж, кредити міжнародними фінансовими організаціями надаються з двох причин (як показано вище):

- виконання Україною взятих на себе зобов'язань перед окремо взятими кредиторами;

- просування власних інтересів кредитора, іноді без урахування інтересів позичальника, тобто України.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: