Чого хочуть банкіри

коментувати

Протягом багатьох років основною рисою українських реформ була їх уривчастість фрагментарність. Успіхи в якомусь напрямку зводилися нанівець бездіяльністю або недалекоглядними діями в інших сферах.

У 2014-2015 роках реформи у фінансовому секторі були авангардом перетворень в українській економіці. Були початі рішучі заходи з підвищення прозорості фінансової системи, переведення її на міжнародні стандарти діяльності, а також щодо підвищення відповідальності власників та керівників банків перед вкладниками.

На жаль, в останні місяці реформи у фінансовому секторі різко сповільнилися. Зокрема, суттєві затримки спостерігаються у законодавчому забезпеченні позитивних змін. У той час, коли банки буквально захлинаються від проблемних кредитів, законопроекти щодо цивілізованого вирішення проблем валютної заборгованості фізичних осіб та добровільної фінансової реструктуризації заборгованості юридичних осіб так і не стали законами.

Останнім часом діяльність Національного банку України все частіше піддається критиці. У цьому контексті важливо підкреслити, що реформи НБУ характеризуються високим ступенем публічності і відкритості. Представники НБУ постійно проводять публічні обговорення своїх планів за участю галузевих асоціацій, банків, інших фінансових установ, незалежних фахівців. Наприклад, Комплексна програма розвитку фінансового сектору України до 2020 року розроблялася в режимі публічного і відкритого збору коментарів до її змісту, що має мало прецедентів в українській практиці підготовки стратегічних документів держави.

У цьому контексті важливо підкреслити, що будь-які ініціативи щодо перегляду політики держави стосовно фінансової системи повинні бути максимально прозорими. У них обов'язково повинні брати участь профільні асоціації, що представляють інтереси гравців галузі. Недавній приклад: банківське співтовариство змогло довести НБУ, що запропонований ним графік збільшення капіталу банків є надто жорстким, – аргументи були вислухані, і графік був змінений.


Досягнута після двох років гострої кризи макрофінансова стабільність є дуже хиткою. Не вивірені фахівцями-практиками ініціативи по тотальному перегляду політики держави у фінансовій сфері можуть стати загрозою для перспектив економіки. Відповідно, дискусія щодо подальшого курсу перетворень у банківській системі повинна вестися методом обговорень і компромісів, а не ультиматумів.

Незважаючи на значний прогрес, реформа фінансової системи України далека від завершення. Адже ми повинні дивитися далі стабілізації ринку і забезпечення його стійкості. Потрібно мати бачення того, як фінансова система України буде вбудована в європейську, і що для цього потрібно робити. Потрібно розуміти, як розвиватиметься Україна після проходження кризи, і яким чином вона буде наздоганяти своїх західних сусідів.

Банкіри розуміють, що економічне зростання не дають кредити, а інвестиції. Якщо просто засипати банківську систему грошима, то на виході отримаємо зростання боргів та інфляції, але не економічне зростання.

Тому банки сьогодні гостро потребують успіхи з іншими напрямами економічної політики, крім реформування банківської системи. Ми хочемо бачити поліпшення інвестиційної привабливості, європейський захист прав власності і правосуддя. Ми хочемо бачити багато перспективних інвестиційних проектів, які можна було б кредитувати. Ми хочемо бачити ринкову конкуренцію, а не створення державою комфортних умов окремим банкам або надання ним коштів по дзвінку їх кабінету.

І банки, і економіка, і держава повинні одночасно перейти в абсолютно нову якість – тільки в такому разі українські реформи будуть успішними.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: