Яке майбутнє у експрес-доставки

коментувати

Нещодавно в Гонконзі пройшов 20-й форум Post Expo – подія, яка надала мені і колегам можливість зазирнути в майбутнє.

Деякі представлені на форумі ідеї поки здаються фантастикою, якщо спробувати співвіднести їх з українськими реаліями. Наприклад, наземні роботи-листоноші або автономні сортувальні центри, в яких посилки обробляють тільки автопілотовані дрони. Найімовірніше, ці ідеї ще не скоро знайдуть застосування в Україні.

Тим не менш, вітчизняний ринок доставки йде вперед, кількість доставок стрімко зростає. Чого очікувати клієнтам операторів експрес-доставки вже в найближчі роки? Які тенденції слід враховувати операторам?

1. Новий рівень зручності

Зробити так, щоб клієнтові було зручно. Зробити так, щоб не клієнт чекав на посилку, а навпаки. Ось, мабуть, головні тренди. Щоб досягти цих цілей, у світі активно реалізують ідеї альтернативних точок видачі на останній милі. Цих ідей багато, починаючи з сервісу «передоручи посилку сусідам», доставки в багажник автомобіля і закінчуючи відправленням посилок і пошти в спеціальний ящик біля дверей будинку (smart delivery box). Як тільки в нього потрапляє відправлення, одержувачу приходить смс. Про генерацію смс, до речі, теж вже подбали – в пакеті з боксом йде додаток для смартфонів, який відстежує посилку в режимі реального часу.

Бути ближчим до клієнтів і пропонувати їм максимально широкий вибір – в найближчі роки цей слоган закріпиться на ринках e-commerce і доставки.

До речі, такий нішевий продукт, як доставка дронами, це теж про зручність. Є достатньо людей, для яких дрон стане найкращим варіантом отримання посилки? Значить, це буде працювати.

2. Новий рівень швидкості

Швидше, ще швидше – e-commerce і логісти прискорюються. Забудьте про дні, відлік йде на години. У світі вже доставляють замовлення з інтернет-магазинів протягом декількох годин після оформлення. Поки тільки містом, але впевнений: не мине й трьох років, як запустяться міжміські маршрути. І саме посилки будуть чекати на одержувача, а не навпаки. 21 століття, хлопці. Якщо брати ширше і дивитися на транскордонну доставку, то люди перестануть відчувати відстані. Посилки з-за кордону будуть йти так само швидко, як і всередині країни.

3. IT всьому голова

У світі триває революція e-commerce. У 2015 році світовий обсяг продажів в онлайн-ритейлі перевищив 1,6 трлн доларів. Цей ринок зростає приблизно на чверть у рік. Покупці глобально йдуть онлайн, і рітейлери разом з операторами доставки шукають нові IT-рішення, щоб управляти зростаючим обсягом посилок, клієнтськими і трекінг-даними.

Вже існують ультрашвидкі  сканери для збору даних, які зчитують штрих-коди з будь-якого боку посилки. Такі машини можуть істотно прискорити керування потоком в фулфілмент-центрах логістичних операторів. Або ось особливе ПЗ для маршрутизації доставок: спеціальний додаток для кур'єрів прокладає маршрут доставки з урахуванням зручних для клієнта тимчасових інтервалів, різних сценаріїв доставки та інших факторів. Нові ідеї з'являються стрімко і не менш швидко знаходять втілення.

4. Uberконкуренція

Посилення конкуренції — це не обов'язково вихід на ринок нових компаній з повним комплексом логістичних послуг. Візьму для прикладу гонконгський стартап LaLaMove або EasyVan. Компанія пропонує програми для iOS і Android, які дозволяють транспортувати посилки містом через мережу приватних водіїв. Проекту 2,5 роки, і він уже залучив понад 30 млн доларів інвестицій. Їх планують окупити до січня 2017-го. Поки LaLaMove, як і подібні проекти – Uber Cargo, GoGoVan і NinjaVan, працюють в Азії. Поки що.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: