Перерозподіл рекламного ринку в Києві

коментувати

Реклама – двигун торгівлі, а зовнішня реклама – основний інструмент донесення інформації до населення в місті. Дані тези дуже добре зрозуміли в Києві, тим більше проаналізувавши результати останніх президентських і парламестных виборів в країні, коли за рахунок того, що увесь Київ був завішаний рекламою однієї політичної сили, це дало їй значні відсотки підтримки від киян.

Отже, ми знаходимося в Києві на етапі чергового перерозподілу рекламного ринку під своїх слухняних операторів зовнішньої реклами. Досягти даної мети київська влада вирішила за рахунок використання суперечливих нормативних актів і трактування їх по-своєму.

22 вересня 2011 року Київська міська рада приймає рішення під номером 37/6253, яким затверджуює Порядок розміщення реклами в місті Києві. Депутати Київради навіть не замислилися над тим, що вони вийшли за межі своєї компетенції, оскільки згідно постанови Кабінету міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067 зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад. Таким чином, це компетенція виключно Київської міської державної адміністрації.

Можна лише здогадуватися про причини прийняття цього рішення саме Київрадою, а не Київською міською державною адміністрацією. Але, з моєї точки зору, цьому є цілком аргументоване пояснення.

Проекти регуляторних актів, що розробляються місцевими органами виконавчої влади та територіальними органами центральних органів виконавчої влади, підлягають погодженню з уповноваженим органом (стаття 21 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»).

Отже, зазначене рішення, якщо б воно було прийняте Київською міською державною адміністрацією, підлягало б погодженням з уповноваженим органом, а він його не погодив, оскільки дане рішення суперечить закону про рекламу та постанові КМУ №2067.

В результаті дане рішення стало підгрунтям для прийняття в подальшому інших суперечливих рішень, що дозволяють корегувати ринок під своїх.

Як наслідок, 26 січня 2012 року Київська міська рада приймає нове рішення під номером 20/7357, яким затверджує Концепцію розвитку зовнішньої реклами в місті Києві. Дана концепція сзаверджує класификатор типових рекламних засобів та зонування розміщення зовнішньої реклами в місті Києві. А це ніщо інше як ручний інструмент зачистки рекламних площ.

Операторів зовнішньої реклами зобов'язують привести свої рекламні засоби у відповідність до вимог зонування розміщення зовнішньої реклами в місті Києві шляхом внесення у встановленому порядку змін у дозволи на розміщення зовнішньої реклами та здійснення відповідної заміни рекламних засобів у такі строки:

Форматна зона 0 (нульова) і форматна зона 1 - до 15.04.2012.

Форматна зона 2 - до 15.09.2012.

За невиконання зазначеної вимоги передбачається демонтаж рекламного засобу.

Жертвами прийнятого рішення 20/7357 стали багато операторів зовнішньої реклами, особливо ті, які мали рекламні площи на центральних вулицях Києва. Як приклад, Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийняв наказ №40 від 09.04.2015 року, на підставі якого рекламні носії ТОВ "Прайм-ГРУП" в Шевченківському районі, на вул. Бесарабська, 2, були демонтовані в зв'язку з тим, що вони не відповідали вимогам Концепції.

При цьому нікого не хвилювало, що вичерпний перелік вимог та заборон до зовнішньої реклами прописаний в законі про рекламу, а в ньому немає жодних зон і класификаторов зовнішньої реклами.

Таке свавілля деякі оператори ринку намагалися оскаржити в суді, але в більшості своїй суди приймали рішення на користь КМДА, виходячи з того, що Київрада може вводити обмеження на розміщення зовнішньої реклами в місті на підставі повноважень у сфері благоустрою. Моя точка зору, що суди необачно приймали такі рішення і не брали до уваги рішення Київради під номером 1051/1051 «Про Правила благоустрою міста Києва».

До речі, зазначене рішення передбачає абсолютно законні механізми обмеження ринку зовнішньої реклами, а саме: затвердження правил (схем) благоустрою конкретних територій Києва.

Але, як часто буває, влада вирішила показати всім, що закони пишуться для звичайних людей і бізнесу, а не для них. Як завжди, пішли шляхом обмежень і перерозподілу.

Враховуючи таку ситуацію, вважаю, що потрібно провести широкомасштабні громадські обговорення в столиці, і тільки громада Києва може приймати будь-яких концепції. Інакше, скоро в скарбниці Києва не буде коштів навіть на те, щоб здійснити ямковий ремонт доріг столиці.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: