Перетворення в регіонах, про які не знають

коментувати

Коли в країні тривають зміни національного масштабу, процеси в регіонах, на жаль, залишаються мало помітними.

Зазвичай, регіональні громадські активісти стикаються з низкою проблем: брак ресурсів, брак комунікації з медіа, відсутність підтримки з боку влади, невміння залучати однодумців до своєї справи. Так було і в Одесі, але близько 2 років тому дещо змінилось. Одеські громадські активісти зрозуміли як долати ці перешкоди і розпочали процес позитивних перетворень в регіоні.

Взаємодія різних середовищ: хаби і коворкінги

По-перше, активні одесити зробили ставку на коворкінги. Сьогодні надважливо вміти взаємодіяти з людьми різного типу мислення та роду зайнятості. Світ подбав про це, вигадавши нестандартні офіси - коворкінги - куди відкритий вхід будь-кому.

Зазвичай, коворкінги орієнтовані на розвиток бізнес-середовища, але в Одесі вони стимулювали унікальний процес перетворення міста. Одеські коворкінги запустили власні освітні програми та інкубатори громадських проектів, допомагають їм залучати ресурси та змінювати простір навколо себе. Серед таких місць - Термінал 42 , IQ Space та Impact Hub Одеса.

В області відкрили 11 подібних просторів на базі бібліотек, будинків культури і шкіл. Їх називають «самоорганізаційні учбові простори», які є своєрідними школами без учителів (!), де молодь самостійно навчається ІТ, дизайну та англійській мові.

Пошук ресурсів: краудфандингові платформи

По-друге, одеські громадські ініціативи знаходять ресурси серед місцевих громад, тобто займаються краудфандингом. Зазвичай громадські активісти намагаються вирішити проблему фінансування за допомогою місцевого бюджету, міжнародних організацій, бізнесу або рідних та друзів.

В Одесі ж активісти пропонують свої ідеї щодо вдосконалення міста на краудфандінгових платформах « Моє місто » та « На старті », а жителі власними коштами підтримують ту, що сподобалася найбільше. Завдяки «На старті» вже залучили 3,7 млн грн для створення фільму «Одеськой подкідиш» за мотивами однойменного спектаклю комік-трупи «Маски». А на платформі «Моє місто» одесити зібрали кошти для 21 проекту місцевого розвитку. 

Залучення громади: перетворення публічних просторів

По-третє, активісти міста вирішили самостійно реставрувати занедбані місця для відпочинку. За десятки років в Одесі з’явилось багато занедбаних просторів, які псували вигляд міста, створювали незручності та збільшували соціальну напругу.

Два роки тому одесити взялись розв’язувати ці проблеми самостійно, перетворюючи занедбані простори на комфортні. Наприклад, розвалений амфітеатр простонеба « Зелений Театр » після 20-річної занедбаності перетворився в сучасне місце для відпочинку і роботи. Скоро відреставрують зруйнований басейн у парку Шевченка і назвуть NewБассейн . Те ж одесити роблять і з музеями. Ініціативі Museum for Change знадобився всього рік, щоб відреставрувати вестибюль Одеського художнього музею, впровадити сучасні квитки і залучити більше відвідувачів.

Інтеграція у громаду: бізнес-інкубатори для вимушених переселенців та ветеранів АТО

По-четверте, місцеві активно залучають вимушених переселенців і ветеранів АТО до життя міста. Сьогодні в Одеській області офіційно зареєстровано 40 тисяч ВПО і гостро стоїть питання адаптації ветеранів. Завдяки бізнес-інкубатору « Новий Відлік » у 2015-2016 роках, близько 200 з них пройшли навчання і більше 30 - отримали гранти для старту або відновлення власної справи, забезпечивши роботою свою сім'ю і десятки одеситів.

Наприклад, Андрій Залогін - вимушений переселенець зі Сходу - отримав 80 609 грн гранту, на який відкрив магазин-кафе , де можна скуштувати понад 40 видів італійського морозива власного виробництва. Тепер Андрій частину свого прибутку витрачає на суспільно важливі справи - він регулярно проводить безкоштовні майстер-класи з виготовлення морозива для багатодітних сімей, дітей-переселенців.

Поширення інформації: нові незалежні медіа

По-п’яте, одесити власними силами створили незалежні медіа. В Одесі склалась унікальна для України ситуація - локальна медіа-карта налічує понад 20 телеканалів і понад 40 Інтернет-видань. Матеріали більшості з них - низької якості та заангажовані на користь інтересів власника.

Очевидно, що велика кількість справжніх «перемог» проходить повз такі ЗМІ. Щоб привернути увагу громади до дійсно важливих тем, одесити заснували незалежні Інтернет-видання Інформер , Ізбірком , Forshmag та радіо MoreFM . Також виникло Інтернет-видання та журнал про події в Одеському регіоні The Odessa Review для глобальної англомовної аудиторії.

Зміни починаються з себе

Досвід позитивних перетворень Одеси унікальний, але підтверджує універсальне правило: «зміни починаються з себе». Не варто очікувати, що хтось подбає про рідне місто краще, ніж його жителі, та опускати руки через перешкоди. В Одесі знайшлись однодумці, які почали знизу системно «штовхати» процес позитивних перетворень у місті, застосовуючи новітні методи та залучаючи до співпраці різні середовища: бізнес, громадських активістів, медіа.  Самоорганізація - ось ключ.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: