Як заробити на ринку "Інтернет речей"

коментувати

Гарним прикладом успішного рішення з ринку "Інтернет речей" (IoT; Internet of Things) можна вважати сервіс компанії Amazon. Вона пропонує рішення для доставки замовлення дронами та інші цікаві рішення для споживачів.

Наприклад, "розумна" кнопка Amazon Dash Button. Скажімо, людина зібралась попрати і виявила, що у неї закінчився пральний порошок. Клієнт може помістити кнопку у будь-якому місці будинку або офісу і просто натиснути її для замовлення продукту, і через півгодини у вас вже кур'єр з пачкою порошку. Створення IoT-рішень - не основне джерело доходу компанії, однак таким чином вона збільшує свої продажі.

Варто приділити належну увагу і рішенням для бізнесу. Яскравим прикладом може бути компанія ThyssenKrupp, яка займається виробництвом ліфтів. ThyssenKrupp повісили набір сенсорних датчиків на свої ліфти, дані з яких відправляються в хмару. Завдяки цьому компанія збирала дані щодо роботи ліфтів (температура двигуна, швидкість кабіни, стан функціонування дверей), реєструвала поломки і їх дати, після чого за допомогою механізму machine learning (машинного навчання) змогла створити якісь моделі, що дозволяють прогнозувати несправності.

Ще один кейс - Autolib. Це car-sharing (сервіс спільного використання автомобілів), який обладнав датчиками мережу своїх заправок, станції реєстрації і парк автомобілів (всього близько 7450 датчиків), які відправляють інформацію в хмару. Система аналізує маршрути, які водії частіше обирають, і коли водій сідає в машину, вона робить добірку найближчих заправок та оптимальних маршрутів. Крім того, рішення персоналізоване для кожного водія - воно включає раніше обрану водієм температуру і запам'ятовує переваги в радіостанціях. В результаті використання такого підходу, компанії вдалося зменшити витрати на обслуговування автомобілів, залучити нових клієнтів і знизити рівень викиду СО2 в атмосферу.

І третій показовий приклад - компанія Rockwell Automation, яка займається видобутком нафти і газу. Спільно з Microsoft Rockwell Automation вона впровадила хмарне рішення, використовуючи ПО, сенсорні датчики та інші пристрої для того, щоб передбачити можливі збої в роботі усього логістичного ланцюжка процесів, що забезпечують видобуток нафти і газу. Основна мета, яку перед собою ставив бізнес - гарантувати безперервність всіх етапів видобутку. Тепер у них є можливість відстежувати роботу видобувних станцій онлайн, і при необхідності оптимізувати роботу системи для запобігання несправностей в майбутньому.

Згідно з даними дослідницької компанії IDC, в 2020 році світовий ринок IoT-пристроїв (пристрої "інтернету речей") складе $7,1 трлн. А за оцінкою видання Массачусетського технологічного інституту MIT Technology Review Business Report, кількість "розумних" речей до 2020 року перевищить кількість смартфонів і ПК.

Основний лідер по реалізації IT-проектів в світі - США. Друге місце по праву належить Японії. І тільки на третьому місці - країни Євросоюзу.

Україна має величезний потенціал в IT-сфері. Ми займаємо 3 місце в світі з експорту ІТ-послуг. Однак при розвитку "інтернету речей" нам варто враховувати ряд особливостей розробки і впровадження таких рішень.

Перший момент - ризиків в створенні IoT-рішень більше, ніж ризиків в створенні тільки програмного забезпечення. Програміст може виправити будь-які недоробки в коді, просто опублікувавши його нову версію. У разі ж, якщо якась неточність виявлена в серійному випуску IoT-пристрої - це передбачає повернення усієї партії.

Друга особливість - у нас багато хороших програмістів, однак вони не завжди добре розбираються в радіоінженерії. З іншого боку, у нас є досвідчені радіоінженери, які не дуже сильні в програмуванні.

Наявність хаба, в якому можна працювати спільно, переймати досвід товаришів і кілька разів протестувати рішення, щоб впевнитися в його ефективності, знизило б ризики запуску нового IoT-продукту в декілька разів. Тим більше що попит на "інтернет речі" в Україні є. Особливою популярністю користується агросфера, тому як це один з небагатьох бізнесів, який в Україні якщо не росте, то, як мінімум, тримається на плаву. Друга сфера - виробництво. Третя - сектор послуг (в основному рітейл), який бачить в цих рішеннях механізми для залучення покупців в магазин. І ще один сектор, який набирає обертів - рішення для smart city.

Задовольнити потреби замовників в таких рішеннях важко, але можливо, якщо робити все послідовно і правильно.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: