Як підвищити успішність стартапів

коментувати

Як правило, коли на ринку починаються розмови про стартапи, мова йде про найбільш яскраві ідеї та такі, що «вистрілили».

ЗМІ розповідають історії успіху таких команд, розміри залучених інвестицій та переїзди цілих офісів за кордон. Однак ми мало говоримо про компанії, які можуть реалізувати прості, але вкрай необхідні ідеї для бізнесу в Україні.

Я давно працюю зі стартапами в рамках різних проектів і зрозумів одну важливу річ – нестандартних ідей не так вже й багато. І покладатися на кілька виняткових концепцій з метою побудувати стабільну економіку – це, щонайменше, недалекоглядно. Що сьогодні важливо для України? Велика кількість компаній, які працюють і заробляють, можуть забезпечити себе і своїх співробітників. І це необов'язково якісь унікальні пропозиції, які перевернуть ринок з ніг на голову. Нам потрібні стабільно працюючі бізнеси, які роблять продукт, який приносить користь людям і державі. Для цього важливо вибудувати найбільш продуктивну екосистему вирощування стартапів.

Отже, які ж у нас принципи розвитку стартап-руху в Україні?

По-перше, традиційні стартап-інкубатори, як правило, набирають 10-12 команд, з якими ведеться безпосередня робота в офісі. Ми вирішили реалізувати більш широкоформатне бачення і створити так званий віртуальний бізнес-інкубатор. В рамках віртуального офісу стартапам надається доступ до хмарних сервісів, у них з'являється онлайн майданчик, де члени команди спілкуються незалежно від свого місця перебування. Наприклад, якщо стартап складається з декількох учасників, один з них живе в Харкові, двоє в Одесі, а ще хтось в Дніпропетровську, вони спокійно можуть разом вести проект, тестувати його, викладати інформацію про поточні результати своєї роботи. І всі без прив'язки до фізичного офісу. Така географічна розрізненість дозволяє розвивати команди з регіонів, чути і реалізовувати ідеї людей з різним життєвим досвідом.

По-друге, всі стартапи, незалежно від рівня «зірковості» ідеї, повинні бути добре обізнані у всіх процесах: розробці програмного продукту, правильному плануванні бізнес-діяльності, успішному продажу своїх рішень на ринку. Щотижня в інкубаторі проводяться технічні семінари, лекції по проектному управлінню, які допомагають командам самостійно ставити цілі, виставляти оцінки своїй роботі, планувати результати. Стартапи безпосередньо спілкуються з незалежними технологічними менторами і співробітниками Microsoft, які щодня зустрічаються з реальними замовниками. І тут важлива постійність. В Cloud Business City не буде «випускного» стартапу, це живий працюючий організм, який безперервно функціонує. Підтримуючи кожен з стартапів на постійній основі, ми зможемо підвищити технологічну та бізнес-зрілість наших ІТ-фахівців.

По-третє, ми доносимо до стартапів думку про те, що в першу чергу фокусуватися потрібно не на залученні інвестора, а на технологічній зрілості і розвитку команди. Буває, що якщо стартап відразу ж отримує інвестиції, у команди пропадає мотивація розвиватися і вдосконалювати свій продукт. Такі піки можуть дестабілізувати весь проект. Ми впевнені, що планомірний розвиток без стрибків вгору і вниз може принести набагато кращі результати в майбутньому, ніж миттєвий заробіток в сьогоденні. Потрібно давати командам не рибу, а вудку! Не готові інвестиції, а уміння та знання, завдяки яким вони зможуть заробити. Так, наприклад, команда Agromonitor вкладала в розвиток бізнесу тільки свої власні кошти і зараз вони співпрацюють з багатьма українськими і глобальними агрокомпаніями. Зокрема, нещодавно вони підписали контракт з Кернел.

Крім того, що ми навчаємо команди технологічної та бізнес-зрілості, ми зводимо їх з реальними замовниками. Наші співробітники безпосередньо спілкуються з різними компаніями і часто отримують інсайти про проблеми та потреби ринку. Іноді ці проблеми не надто комплексні, тому великі компанії не завжди готові взяти на себе їх реалізацію. Для замовника – це зубний біль, який не проходить. Тому ми пропонуємо стартапам самостійно реалізувати ці ідеї. Більше того, такі рішення можна продати не одній компанії на ринку, а й іншим, які відчувають ті ж незручності. Тут працює win-win модель – ми приносимо замовнику правильне рішення, а стартап вибудовує свій бізнес навколо цього рішення. Для стартапів – це заробіток, можливість масштабуватися, розширення функціональності, вихід на інших замовників.

Віртуальна система – зручна платформа для обміну ідеями між стартапами. Таке спілкування часто трансформує початкову ідею, надає їй зрілості: як з точки зору технічного втілення, так і розвитку бізнесу. З 300 стартапів зараз у нас близько 10-15% готових прототипів, а у всіх інших команд поки тільки ідея для бізнесу. Ще одна з наших цілей – підвищити цей відсоток.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: