Як інтернет змусив працювати легку промисловість

коментувати

Ще якісь п'ять років тому українські виробники одягу і взуття поблажливо дозволяли інтернет-магазинам заробляти, продаючи їх товар.

Зараз eCommerce перетворився на потужний двигун вітчизняної fashion-індустрії, завдяки якому український виробник може існувати і розвиватися. І це не патетика, а наші реалії.

У 2010 році, коли LeBoutique тільки виходив на ринок, було дуже складно вести переговори з постачальниками. Навіть імпортери і дистриб'ютори не вірили у продажу через інтернет. Що вже говорити про локальних виробників. Ті просто мовчки крутили пальцем біля скроні, а ми продовжували їх вмовляти спробувати.

Зараз багато що змінилося. Всього п'ять років потому для багатьох українських виробників інтернет - один із ключових каналів продажів. А інтернет-майданчики стають вимогливішими і відсівають тих постачальників, які не підходять за певними критеріями.

За різними оцінками частка онлайну в продажу одягу і взуття складає всього від 2,5 до 3,5%. При цьому сегмент fashion – один з найдинамічніших серед усього eCommerce, а ті, хто купує одяг і взуття в інтернеті – найбажаніші клієнти будь-якого бренду в сегменті мас-маркет. Адже саме просунуті, сучасні, забезпечені українки здатні допомогти торговій марці стабільно рости і розвиватися.

Непогано себе почуває і український виробник. На піку популярності тренду made in Ukraine виникло багато нових локальних брендів і невеликих виробництв, а існуючі до того – стрімко зросли.

Для тих виробників, які орієнтуються на продаж великих партій продукції (для категорії одягу, наприклад, від 10 тис. одиниць на місяць), є кілька шляхів.

Перший - традиційний шлях. Це продаж великим і дрібним оптом. Другий – розвиток власної або франчайзингової мережі фірмових магазинів. Знову ж таки, побудова власної мережі – проект, що вимагає значних витрат часу, грошей і зусиль.

Третій – це вихід на інтернет-аудиторію. З одного боку, інтернет – це неймовірна гнучкість, доступ до аудиторії в будь-якому місті чи селі, потенційно фантастичне охоплення і можливості для масштабування, про які поки неможливо навіть мріяти у «цегельних» магазинах. З іншого боку, це такий же бізнес, як і розвиток роздрібної торгівлі. Практика показує, що розвиток інтернет-продажів, принаймні, до певного об'єму, варто довірити професійним партнерам, а самим зосередитися на розвитку бренду і роботі з колекціями.

Серед постачальників LeBoutique є кілька таких, які виросли з невеликого сімейного виробництва в підприємство з мільйонними оборотами, працюючи виключно в інтернеті. А починали вони з продажу всього 20 моделей у трьох розмірах.

По суті, такі інтернет-майданчики, як LeBoutique, prom.ua, lamoda, modnaKasta, bigl.ua і навіть спільні покупки на kidstaff, виступають драйвером для розвитку легкої промисловості. Поки це стосується тільки швейних підприємств. Але в перспективі п'яти-семи років це може вплинути на всю вертикаль і сформувати цілий кластер в Україні.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: