Чому українці частіше купують вживані іномарки

коментувати

У листопаді на українському ринку був зафіксований рекордний показник реєстрацій іномарок з пробігом – 9,8 тисяч автомобілів. Це на 100 одиниць більше, ніж було продано нових машин.

Зростання кількості угод з імпортними вживані іномарками пов'язано з тим, що досі ми бачимо довгострокові наслідки прийнятого 1 серпня 2016 року закону № 3251, який знизив мита і акцизи на імпортні машини з пробігом. Тобто, якщо імпорт вживаних автомобілів до серпня минулого року стримувався, то зараз зріс повною мірою. Це перший момент.

Другий момент, чому кількість угод зросла зараз, а не після серпня – це безвізовий режим. Закон передбачає, що громадянин зобов'язаний самостійно привезти автомобіль. Він не має права везти більше однієї машини за зниженими акцизами і не може її перепродати. Якщо до цього була певна складність: спочатку треба отримати візу і поїхати в ту ж Німеччину. То зараз віза не потрібна. Все більше людей, які раніше сумнівалися, зараз їдуть і привозять собі машини.

Третій аспект, це те, що зараз ДФС України спільно з Міністерством внутрішніх справ почали потихеньку наводити лад у сфері тимчасово ввезених автомобілів. Якщо раніше не було взагалі ніякої реакції на авто з іноземною реєстрацією, і такі машини безконтрольно колесили нашими дорогами. То зараз ми бачимо все більше рішень митниці про штрафи.

Коли власники звертаються в суди, щоб оскаржити ці рішення, то суди визнають, що штрафи були правильними. Або суд може скасувати рішення про штраф, але тільки в тому випадку, якщо людина відмовилася від транспортного засобу. Таким чином можна отримати штраф і зовсім втратити автомобіль. І все більше людей зараз роблять вибір у бік того, щоб уживану машину розмитнити.

Якщо раніше думали, що можна буде на єврономерах їздити і платити 100 євро на рік протягом 30 років, виплачуючи вартість розмитнення. То зараз про це всі забули. На сьогодні, якщо взяти статистику, то ті, хто ввозять Porsche Cayenne або 6-літровий Сadillac Еscalade, продовжують далі завозити такі машини з тимчасовою реєстрацією. Тому що їх легалізація в Україні досить дорога. А ставлять в основному на облік уживані автомобілі саме з невеликим об'ємом двигуна, наприклад, 1,5 літра.

Хочу звернути увагу на те, що зростання угод з імпортними автомобілями ще не означає, що українці поїхали за кордон, купили майже 10 тисяч уживаних автомобілів і завезли їх в Україну в листопаді. Частина з цих машин дійсно свіжокуплені, інша частина з них вже каталися по Україні на єврономерах. А тепер громадяни вивезли ці автомобілі та ввезли їх уже не під тимчасове ввезення, а під розмитнення.

Сьогодні керівництву нашої країни я пропоную скасувати мито, а не зменшити акциз. Оскільки вартість акцизу на автомобіль з 1,5-літровим мотором становить 93 євро. Ну, зменшіть ви його на 50% і знизьте вартість аж на 40 євро. Від цього ми станемо щасливішими? Краще скасувати 10-процентуне мито. При ціні автомобіля в $5-6 тисяч, це допоможе знизити вартість розмитнення на $500-600.

Якщо нам вдасться змінити закон, і дилерам дозволять завозити вживані автомобілі, то українцям будуть доступні недорогі машини. Вони будуть дешевшими, ніж якби вони купили їх самостійно в Європі.

Якщо людина особисто завозить/вивозить автомобіль з Німеччини, то, по-перше, вона його купить все одно через "турецьких" перекупників. Тому що він не вийде безпосередньо на продаж без посередників. По-друге, вона зобов'язана його в Німеччині застрахувати, особисто перегнати і отримувати транзитні номери. Все це націнка на автомобіль: тут 100 євро, там 100 євро. І так набігає пристойна сума.

У майбутньому кількість реєстрацій вживаних автомобілів вийде на один рівень з новими машинами. Чим ефективніше уряд, ДФС і МВС буде наводити порядок у сфері пересування автотранспорту на єврономерах, тим більше людей, які їздять на таких машинах, будуть їх легалізувати.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: