Що буде з транзитом газу

коментувати

Позиція Газпрому – довести, що Україна не є надійним партнером Європейського Союзу в енергетичній сфері.

І таку політику Росія провадить вже не перший рік. Крім дискредитації України Газпрому вигідні також інші дії: будівництво Північного потоку-2, Південного потоку та інших проектів, які, на думку РФ, повинні посилити енергетичну безпеку Європи.

Тим часом зараз створюється консорціум з європейськими партнерами на базі Укртрансгазу. Вже озвучено плани, і рано чи пізно вони призведуть до результату. Головне для України – це виконати всі умови Третього енергетичного пакету, а також, з урахуванням інвестицій в нашу ГТС, залучити європейського партнера. Це дозволить модернізувати систему і забезпечити безпеку.

Створення консорціуму на базі української ГТС – це найбільш реальний і перспективний сценарій, якщо не будуть реалізовані альтернативні газопроводи. За сценарієм Росії, з урахуванням Північного і Південного потоків, до 2025 року українська ГТС повинна буде дорівнювати вартості металобрухту.

Чи будуть реалізовані ці проекти – поки залишається питанням. Вони вже неодноразово відкладалися, але тепер знову поновлюються.

Транзит через Україну практично не зменшився, оскільки інших варіантів для транспортування у Росії поки немає. А всі проекти обхідних газопроводів є виключно політичними і геополітичними. Вони не мають економічного підґрунтя. Тим більше, що Україна – це найбільш вигідний шлях транзиту газу.

Заробіток України на транзиті - близько $2 млрд на рік. Нам потрібно постаратися максимально зберегти цей результат і не втратити прибуток. Потрібно зменшити залежність від Газпрому, а також впливу транзиту на економіку України і можливість переговорів з Росією.

Сьогодні у нас вже є певні результати з енергетичної незалежності. Нам вже не треба питати Росію про можливі сценарії і про те, як нам вчинити в тій чи іншій ситуації. Навпаки, тепер Газпром залежить від України через те, що нікуди постачати російський газ. А інших альтернатив, окрім як українська ГТС, на сьогоднішній день немає.

Але не варто забувати про те, що транзит залишається монополією. Як і в будь-якій монополії, є багато охочих приватизувати ГТС. І тому цей процес не так швидко просувається, як хотілося б.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: