Що дасть Україні прихід лоукостерів

коментувати

Поки не буде анонсована, власне, авіакомпанія, її маршрути, плани тощо, спекулювати на тему того, як це вплине на ринок – неможливо і некоректно.

Тому давайте цю частину питання відкладемо до того моменту, коли у цих прогнозів з'явиться якась матеріальна база. Поки що можна сказати лише одне – що викликає здивування на цьому етапі – та наполегливість, з якою Міністерство інфраструктури України допомагає, сприяє і лобіює прихід в Україну іноземного перевізника. І тут справа не в тому, що це лоукост чи не лоукост, а в тому, що він іноземний. Робочі місця він створює за межами України. Податки він сплачує за межами України. Безумовно, в нашому розумінні Міністерство інфраструктури має все-таки дбати про розвиток, добробут і процвітання українських підприємств (будь-яких), які створюють робочі місця в Україні.

А загальновідомий факт: на одне робоче місце, створене лоукост перевізником, класичний перевізник створює шість робочих місць. Це відбувається просто завдяки класичній моделі. І тут навіть не йдеться про кількість робочих місць в самій компанії, яка теж більша приблизно у три рази у класичної компанії, ніж у лоукост компанії. Йдеться про те, які створюються робочі місця в галузі – в аеропортах, на підприємствах бортхарчування та інших компаніях, що обслуговують перевезення – оскільки запити класичної авіакомпанії вище, відповідно, обслуговують їх більше людей, і тому створюється більше робочих місць.

Я підкреслюю – МАУ абсолютно не проти приходу будь-яких перевізників. Ми – за конкуренцію, за розвиток перевезень та розвиток ринку. Тільки ми наполягаємо, і будемо наполягати будь-якими доступними для нас способами на рівності умов. Якщо раптом вийде так, що іноземний перевізник (зокрема й лоукост) якимось чином отримає преференції порівняно з українськими перевізниками (преференції, пов'язані з його моделлю бізнесу, з його назвою тощо – іншими, крім обсягів перевезень, що цей перевізник де факто генерує, а не обіцяє генерувати) – ось з такого роду преференціями ми будемо відчайдушно боротися.

Хорошим прикладом є та публічна система преференцій, заснована на обсязі діяльності, яку зараз реалізовує аеропорт Бориспіль. Система, яка ставить всіх перевізників у рівні умови: привіз багато пасажирів – отримав багато преференцій, привіз мало пасажирів – отримав мало преференцій.

Працюйте, генеруйте пасажиропотоки, привозьте пасажирів – і тоді це буде відповідним чином оцінюватися. Ось на такій рівності ми категорично будемо наполягати.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: