Хто допоможе стартапам

коментувати

Уявіть, що ви вирішили відкрити власний бізнес. Поки невеликий, але у вас є надихаюча ідея.

Геніальна і проста, яка принесе велику користь суспільству. А з часом ваш бізнес буде сприяти і розвитку економіки країни.

Скажімо, ви медик - розробили унікальну панацею від будь-яких хвороб. Тепер потрібно лише продати чудодійний еліксир - і всі будуть здорові! Але на вашому шляху до слави, багатства і прагненню допомагати людям стоїть велика кількість перешкод. Навіть якщо ви швидко отримаєте патент на ліки, дозвіл на його продаж в Україні і відкриєте лабораторію для масового виробництва, буде складно вести бізнес, якщо ви раніше цим не займалися. Адже талановито творити і так само грамотно управляти і продавати - різні речі.

Який тоді вихід? Якщо ви в чомусь сумніваєтеся, то згадуєте чужий успішний досвід. Так і тут - багатьом підприємцям-початківцям потрібен наставник. Але недостатньо прочитати історію успіху найбагатшого лікаря в Україні. В ідеалі варто було б з ним познайомитися, дізнатися експертну думку, отримати поради. Корпорації можуть виступити не тільки в ролі наставників, а й допомогти розвитку стартапів співпрацею - як дистриб'юторів або довгострокових інвесторів. Навіщо це потрібно великій корпорації?

Стартапи можуть принести багато нематеріальних вигод «розкрученому» бізнесу. Підприємці організовують для своїх бізнес-партнерів освітні семінари із залученням провідних експертів галузі. Завдяки таким заходам, фахівці обмінюються досвідом, знаннями, контактами, допомагають один одному виходити на нові ніші ринку, розвивати суміжні послуги. Все це вимагає незначних зусиль, а результати величезні. Не кажучи вже про фінансові вкладення, коли потенційний успішний бізнес виправдовує очікування і прогнози інвестора. Причому, на цьому партнерство не припиняється: вже дві процвітаючі корпорації співпрацюють на благо своєї економіки.

Але є проблема і з боку самих стартаперів - в Україні немає культури наставництва, вона не розвинена настільки ж глобально, як на Заході. За результатами недавнього звіту міжнародної дослідницької компанії A.T. Kearney і Vimpelcom, всього лише 10% стартапів бачать необхідність менторства з боку успішних корпорацій. У той же час, аж 80% впевнені, що така практика не принесе користі. Вражаюча статистика, якщо врахувати міжнародний досвід!

Наприклад, в США на підприємства, які із самого початку підтримував венчурний капітал, припадає 43% публічних корпорацій і 57% від загального обсягу ринкової капіталізації публічних компаній. Ці компанії створюють 37% робочих місць від загальної кількості публічних компаній. Всі вони платять податки і роблять вагомий внесок в розвиток економіки. Взагалі, венчурний капітал - це ключовий двигун економічного зростання в багатьох країнах світу.

Звісно, умови ведення бізнесу в США і в Україні істотно відрізняються: різне законодавство, податки, «негласні» правила гри. Але ж українським стартапам належить переймати досвід співвітчизників, які кілька років тому починали бізнес в цій же сфері, в цій же країні, з таким же стартовим капіталом. Я кажу «належить», тому що впевнений, що так і буде - ця практика з часом приживеться і у нас. Безумовно, загальноринкові показники, як і рівень прибутку самих учасників угод від цього тільки виростуть.

Щоб не бути голослівним, розповім про необхідність партнерства «стартап - корпорація» на ринку цифрових технологій. Згідно з дослідженням, понад 340 тис. підприємств в Україні потребують використання digital-рішень. Інноваційні розробки технічних фахівців країни допомагають в рази (!) скоротити фінансові та часові витрати, а значить істотно прискорити і оптимізувати роботу. Особливо актуальні digital-продукти в логістиці, аграрному секторі, роздрібній торгівлі.

Нещодавно в Україні з'явився телеком-акселератор ВДНХ-TECh за підтримки Київстар. Ця ініціатива стала стартовим майданчиком для молодих підприємців у сфері digital-технологій. Адже круті і інноваційні продукти розробляються не тільки всередині компанії, але і за її межами, молодими командами.

Я переконаний, що підтримка талановитої молоді повинна стати постійною практикою будь-якого успішного бізнесу в Україні. Тоді ваша компанія буде оновлюватися зсередини, краще розуміти потреби ринків, що формуються, вчитися бути гнучкою і йти в ногу з часом. Такий секрет сучасної корпорації, яка завжди продовжує свій шлях вперед.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: