Україна має захистити свої бренди

коментувати

Шампанське, коньяк, горгонзола, парма, хамон – перелік брендів та виробників географічних зазначень, відомих не лише у Європі, а й у всьому світі, у тому числі в Україні. Ці географічні зазначення дуже важливі для виробників с/г продукції регіонів і стали серйозним предметом обговорювання на всіх рівнях підготовки до підписання Угоди про ЗВТ з ЄС.

Чому відстояти ці географічні зазначення було так принципово для європейців?

Кожен регіон у Європі захищає свої торгові марки. У ЄС зареєстровано більше півтисячі географічних зазначень та вказівок про походження. Із них більше сотні було зареєстровано сирів, 106 – овочів та фруктів, 80 – для свіжого м’яса, 58 – щодо масел, 52 – щодо виготовлених м’ясних виробів.

Географічне зазначення – ідентифікація товару, який походить з певної території, країни, регіону або місцевості і має особливу якість, репутацію та інші важливі характеристики, які значною мірою пов'язані із його географічним походженням. Хоча насправді відмінність між певними сортами шинки у Пармі або іншими регіонами Італії є несуттєвою. Це саме стосується хамону, коньяку і арманьяку і багатьох інших брендів.

Але сьогодні самі європейські виробники об’єднуються в асоціації своїх торгових марок шляхом реєстрації географічних зазначень і захищають права на використання цих брендів. Тому коли Україна підписувала з ЄС Угоду про зону вільної торгівлі, виникало дуже багато питань стосовно більшості таких позицій. Нашій країні вдалося відстояти лише кілька позицій, які пересікалися у ЄС і в Україні. Наприклад, зберегти право на вино Кагор, яке поширене при використанні у релігійних обрядах. Проте ми не змогли відстояти шампанські вина, коньяк і т.д. через непохитність позицій європейських виробників.

Якою ж є ситуація з географічними зазначеннями в Україні?

Якщо Європа виставила нам більше трьохсот з лишнім позицій географічних зазначень, то ми, зі свого боку, змогли відповісти лише кількома торговими марками. Формально по сільському господарству зареєстровано 22 географічні зазначення (у тому числі 7 – це вина ГЗ), серед яких чотири зареєстровані не українськими, а грузинськими компаніями в Україні як географічні зазначення.

Вітчизняні ГЗ включають деякі мінеральні води, які в ЄС не підпадають під їх юрисдикцію. Тобто фактично на сьогоднішній день ми не можемо показати Європейському Союзу, що у нас є серйозні бренди, які на локальному, регіональному рівні відстоюються і державою, і виробниками, які, зрештою, є візитівкою України на міжнародному ринку.

Це є досить великою проблемою. Той факт, що в нашій країні не існує специфікації товарів, які позначаються географічними зазначеннями, руйнує можливість отримання охорони для українських зазначень на території Європейського Союзу. Хоча в Україні якраз є регіони, яким є чим похвалитися: візьмемо ті ж самі херсонські томати, ніжинські огірки, мелітопольську черешню та вишню, ялтинську чи кримську цибулю, карпатський чай, київський торт, чернігівську картоплю… і перелік можна продовжувати.

Але, на жаль, ці зазначення не зареєстровані, а відповідно і незахищені до цього часу не лише в Україні, а й за кордоном. Тому є пропозиція до Міністерства аграрної політики, Міністерства економіки України ініціювати обговорення захисту наших брендів на найвищому рівні. Також організувати належну правову охорону географічних зазначень та вказівок про походження, яка б була аналогічною до охорони, що надається законодавством Європейського Союзу. Це допоможе популяризувати дані бренди не тільки в Україні, але захистити їх і на майбутнє, щоб мати можливість рекламувати і продавати за кордоном.

Тому нашому Міністерству аграрної політики та іншим відомствам, які працюють у цьому напрямку, на наступні два-три роки варто зайнятися цим питанням. Потрібно створити робочі групи, відпрацювати механізми реєстрації української продукції з географічними зазначеннями, і, відповідно, захистити наші вітчизняні бренди, перелік яких є досить таки довгим.

Якщо в України є стратегія виходу наших товарів на зовнішні ринки, то варто зосередитися на конкретних товарах, які є конкурентоздатними, і продавати не лише їх, але й історію їхнього виникнення. Це дасть можливість розвиватися виробникам цілих регіонів.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: