У чиїх руках доля компаній

коментувати

Середній клас, як поняття і основний сегмент, на який орієнтуються всі FMCG-компанії, застаріває.

Сегмент скорочується в процентному співвідношенні населення в країнах з розвиненою економікою. В країнах з економікою, що розвивається, зростання середнього класу сповільнюється.

Щоб виграти боротьбу за споживача і процвітати, компаніям, перш за все, необхідно визначити новий споживчий сегмент. Дослідження компанії Nielsen і аналіз даних допомагає вказати на нові параметри, і ці параметри не охоплені поняттям «середній клас». П'ять запитань визначають новий сегмент споживачів:

Чи є доступ в інтернет?

Чи залишаються кошти після покриття всіх необхідних витрат?

Чи готові їх витрачати і як багато?

Чи воліють преміальні товари і послуги, якщо знають, що можуть собі їх дозволити?

Чи дотримуються передових трендів у споживанні?

Отже, світ споживання трансформувався. Позитивні відповіді на п'ять запитань породили новий сегмент споживачів, який ми називаємо «омніканальний». Їхні обов'язкові характеристики — активне використання інтернету та наявність вільних коштів після задоволення базових потреб. Омніканальні споживачі здебільшого молоді, живуть у містах, активно використовують технології у всіх сферах життя і відрізняються вищою впевненістю у своєму майбутньому. У 2015 році в світі налічувалося 1,5 млрд. таких споживачів, і до 2025-го їх число подвоїться, підрахували в The Demand Institute, організації-партнері Nielsen.

У ЧОМУ ЗАЦІКАВЛЕНИЙ ОМНІКАНАЛЬНИЙ СПОЖИВАЧ І ЯК СЕБЕ ПОВОДИТЬ?

Омніканальні споживачі – активні покупці в різних категоріях, включно з електронікою, подорожами і ресторанами, вони люблять пробувати нові способи покупок. У фінансовому секторі, це наприклад, безготівковий спосіб оплати за допомогою смартфона, так званий мобільний банкінг. У медійній сфері – це користування кількома гаджетами і новітніми майданчиками для перегляду відеоконтенту. Омніканальний споживач прагне здорового способу життя, харчується натуральною та органічною їжею і «по-новому» купує товари онлайн. Наприклад, в США 18% онлайн-покупок товарів повсякденного попиту припадає на «підписку». Такий нестандартний для офлайн-магазину підхід, як фуд корт або мобільний додаток – це теж вибір споживача нового формату.

ПОПЕРЕДЖЕНИЙ, ЗНАЧИТЬ ОЗБРОЄНИЙ

У країнах з розвиненою економікою багато технологій, які використовуються в онлайн- і офлайн-продажах, вже давно стали частиною життя споживача. В країнах, що розвиваються, це технологічне майбутнє вже маячить на горизонті. Підготуйтеся!

  1. Омніканальний споживач хоче і любить вивчати інформацію про товар або послугу в інтернеті. Коли мова заходить про таких складних продуктах, як послуга страхування або органічна косметика, де переваги не завжди очевидні, компаніям необхідно навчати споживача. Тут недостатньо дати споживачу можливість доступу до товару чи послуги, потрібно про нього або про неї докладно розповідати.
  2. І навіть ситуація в країнах з економікою, що розвивається, може відрізнятися від країни до країни. Здавалося б, той, хто користується мобільним інтернетом, вже не користується персональним комп'ютером. Однак це не так. У Китаї, наприклад, з допомогою смартфона споживачі роблять все: від спілкування в соціальних мережах до покупки продуктів харчування та оплати рахунків. В Нігерії ж традиційна офлайн-торгівля досі є найкращим місцем для покупок. Тут споживач шукатиме інформацію про товар або послугу на папері – постери, флаєри, каталоги.
  3. Не доступом в інтернет єдиним. Вкрай важливо для компаній уважно стежити за розвитком інфраструктури, сфери комунікацій, логістики та сфери фінансових послуг, оскільки вони є елементами у побудові якісної електронної комерції. Компаніям важливо йти в ногу з розвитком і слідувати трендам, щоб бути попереду конкурента і завоювати довіру споживача.

Омніканальні споживачі за визначенням залучені та вимогливі. Це і робить їх такими привабливими. Вони шукають нові товари і послуги, користуються новими доступними технологіями, проте хочуть отримати від компанії відчутну вигоду.

За нашими підрахунками, загальна сума витрат омніканального споживача у світі до 2015 року склала 15 трильйонів доларів США; до 2025 року сума зросте до 32 трильйонів доларів США. Вже сьогодні очевидно, що інвестиції окупляться.

 

 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: