Лакмусовий папір для бізнесу

коментувати

Ми часто говоримо про те, що бізнес повинен бути відповідальним, прихильним до клієнтів і корисним для суспільства.

Але де критерій того, наскільки та чи інша компанія соціально відповідальна?

Для мене це не гучні заяви про те, скільки було витрачено в минулому році на корпоративну соціальну відповідальність (КСВ). І навіть не звіти про те, скільки корпорація заплатила податків до бюджету. А простий показник. Як та чи інша компанія ставитися до людей з особливими потребами.

Згідно зі статтею 19 Закону Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні, всі підприємства, які використовують найману працю, зобов'язані виконувати норматив робочих місць для працевлаштування людей з особливими потребами, який становить 4% від середньооблікової кількості штатних працівників у рік.

В офісах яких великих українських компаній з ТОП-100 ви змогли знайти останнім часом людини на візку? Або без руки? Або з поганим зором? Я можу згадати приклад Microsoft Україна, яка налічує близько 100 співробітників, де у відділах адміністративної підтримки та зв'язків з громадськістю працюють чотири менеджери з важкою формою інвалідності. Ну, може ще кількох західних компаній.

А хто з українських олігархічних структур має на роботі людей з обмеженими потребами в центральних офісах?

Ще приклад, авіакомпанія Turkish Airlines ввела нову послугу для пасажирів з вадами зору. На спеціальній стійці реєстрації в міжнародному терміналі аеропорту імені Ататюрка в Стамбулі слабозорі пасажири можуть отримати посадковий талон, надрукований шрифтом Брайля. На ньому буде така інформація, як код бронювання, номер рейсу, дата і час вильоту, пункти відправлення та призначення, номери виходів на посадку і місць.

Бортпровідники компанії пройшли навчання мові жестів для того, щоб полегшити обслуговування пасажирів з порушеннями слуху. Уточніть, будь ласка, де в аеропорту Бориспіль можна отримати посадочні талони на рейси тих же Міжнародних аваіліній України зі шрифтом Брайля?

Коли компанія Uber підписує партнерську угоду, то вписує в неї, що водії зобов'язані допомогти пасажиру з обмеженими можливостями зайняти своє місце, укласти милиці, тростину або інвалідну коляску. І, якщо в цьому буде необхідність, знайти місце собаці-поводирю. Є такі правила у інших служб таксі в Україні? А в київських маршрутках вони діють?

Загалом, можна довго і нудно розповідати про любов до КСВ та важливість компаній для суспільства. Але, починається все з малого. З того, щоб просто по-людськи почати ставитися до людей з особливими потребами, а якщо працює від 8 до 25 осіб – то виділити одне робоче місце для інваліда.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: