Як Мінтранс маніпулює статистикою

коментувати

Сьогодні авіаційна влада України та Міністерство інфраструктури голосно заявляє про європейську інтеграцію, приховуючи при цьому від громадськості всю статистику по авіаційним перевезенням.

Все це створює можливості для маніпуляцій і різних міфів. Як, наприклад — Турецькі авіалінії, один з найбільших перевізників України

Закінчилася перша половина року. З 2013 року це перший рік, коли авіаринок України почав демонструвати загальну і стійку тенденцію до зростання. Позитивна статистика для всіх - це нагода заявити про свої досягнення.

Але кожен говорить про своє, хоча назви схожі. Так, наприклад, за даними Украероруху виходить, що головні перевізники українського ринку - це МАУ і турецькі авіалінії. Це не дивно, адже турки використовують повітряний простір України для польотів практично у всі пункти своєї мережі, які розташовані на північний захід від Стамбула.

В той час, як більшість інших іноземних авіакомпаній з різних причин змушені облітати Україну стороною. Тільки безпосередньо до українського авіаринку це не має ніякого відношення. При цьому Украерорух заявляє про 25% зниження прольотів через Україну. І це правда. Але знову-таки до ринку перевезень українських пасажирів це не має ніякого відношення, хоча безумовно й призведе до зниження доходів від прольоту над територією України.

Державіаслужба також повідомляє про 20% динамічне зростання цілого ряду українських аеропортів. За цим показником Бориспіль - реальний лідер з 68% часткою перевезень в Україні зі своїми 14% зростання опинився в аутсайдерах. А в лідерах - Івано-Франківськ, Запоріжжя, Харків і навіть Рівно, з якого в першому півріччі був аж один пасажирський рейс. Правда він був першим більш ніж за десять років.

Це здорово, що зростання перевезень розпочалося. Можна радіти за всіх перевізників, які знайшли своїх пасажирів, за пасажирів, які знайшли кошти кудись полетіти. Але все ж якщо дивитися правді в очі, то в країні є один реально сильний перевізник. І він базується в аеропорту, який обслуговує 68% обсягів перевезень в країні. І нехай цей аеропорт показав не 20% зростання, а тільки 14%. Але 1% зростання в Борисполі в перерахунку на тисячі пасажирів відповідає 8,5% зростання в аеропорту Жулян та Одеси, або 78% зростання в аеропорту Івано-Франківська.

Дані FRIENDLY SUPPORT AVIA


222
222


Тепер просто подивившись на цифри, ми бачимо, що з 618 тис. пасажирів 441 тис. припала на аеропорт Бориспіль. Тобто 71% приросту дав головний аеропорт країни.
Тепер прийшов час подивитися, хто літає в Україні.


333
333


Якщо додати сюди іноземних перевізників, то топ-10 авіакомпаній за пасажиропотоком з українських аеропортів буде виглядати приблизно так.


ggg_01
ggg_01


Тобто Turkish Airlines всього лише шостий перевізник, що поступається місце двом українським авіакомпаніям — МАУ і Azur Air Ukraine, угорському Wizz Air і двом найбільшим європейським мережевим перевізникам німецької Lufthansa і франко-голландської KLM/Air France. Остання - давній партнер МАУ та аеропорту Бориспіль. В якому KLM/Air France навіть розмістила найбільшу в СНД базу лінійного технічного обслуговування літаків, яка надає допомогу повітряним суднам усіх авіакомпаній членів альянсу Sky Team.

Цікава й позиція в рейтингу єдиного іноземного лоукостера — угорської Wizz Air — українська дочка якого не літає з весни минулого року. Але не дивлячись на поширену думку про популярність лоукостера, Wizz Air, виконуючи польоти з Жулян до десяток міст, лише незначно перевершує за пасажиропотоком KLM/Air France. Які експлуатують всього дві лінії з Борисполя в Париж і Амстердам, поступаючись при цьому Lufthansa.

І близько немає у списку серед найбільших перевізників жодної компанії з так званої асоціації авіаційних перевізників України. Їх загальний обсяг становить менше 1,5% перевезень серед українських авіакомпанії і менш 0,7% всього ринку (з урахуванням іноземних авіакомпанії). Тому їх вимоги - отримати такі ж знижки в аеропортах, як отримують авіакомпанії, генеруючі 60-70% пасажиропотоку, виглядають просто не серйозно.

Що стосується інших українських авіакомпаній, які потрапили в десятку найбільших перевізників. Варто відзначити, що всі вони Azur Air Ukraine (афільована з турецьким туроператором Anex Tour), Windrose Airlines і Yanair спеціалізуються на чартерних польотах в першу чергу в Туреччину. Весь чартерний ринок України в першому півріччі склав 860 тис. пасажирів. З яких чартери в Туреччину склали приблизно 70%.

Основна причина такої популярності курортів південного сусіда— значно впала вартість туру (завдяки «російському бойкоту» - Туреччина втратила близько 2,5 млн російських туристів в цьому сезоні). Не залишився осторонь і турецький уряд, який пообіцяв безпрецедентні дотації для авіакомпаній, які відкривають нові чартерні рейси на місцеві курорти. В результаті потік туристів у Туреччину з України зріс на 45%, причому зростання в червні склало 74% - дані міністерства культури і туризму Туреччини.

Тобто Туреччину відвідало на 130 тис. туристів більше, що для наших аеропортів значить плюс 260 тис. пасажирів (так як кожен турист летить і прилітає назад в Україну). Так само треба чітко розуміти, що відкриття таких рейсів, як Рівне-Анталія або Харків-Мармарис — це однозначно заслуга турецької сторони, яка платить українським авіакомпаніям значні дотації просто за відкриття рейсів за новими (ніким не експлуатованими) чартерним рейсам. Що й зрозуміло —українські чартерні авіакомпанії привозять на турецькі курорти українських туристів, які витрачають свої гроші.

Можливо тому Міністерство інфраструктури України воліє не афішувати повну статистику, а маніпулювати з відсотками. Звичайно запустивши єдиний рейс на півріччя - рейс з Рівного. Перевезення з цього аеропорту зросли майже в 2 рази і досягли 200 чоловік за півроку —приблизно стільки ж скільки у Борисполі проходить за 8 хвилин. Що ж, звичайно, за такими «перемогами» успіхи головного аеропорту країни збільшити перевезення всього на 14% тьмяніють. Але це 441 тис. пасажирів — тобто більше, ніж другий аеропорт країни (Одеса) перевіз всього за півроку.

При цьому треба враховувати, що через розрив авіасполучення з Росією — Бориспіль втратив близько 400 тис. пасажирів — стільки в першому півріччі 2015 року звідси літало в РФ. Але завдяки введенню нових маршрутів і посиленню роботи транзитної мережі базового перевізника МАУ — аеропорт Бориспіль зміг додати фактично понад 800 тисяч нових пасажирів, які компенсували втрати російського ринку і дали приріст в 14%.

При цьому залишається дивним, чому Міністерство інфраструктури соромиться говорити про те, що зростання авіаперевезень в Україні в основному забезпечує один аеропорт із базованим в ньому національним перевізником. І вся енергія замість того, щоб допомогти їм розвинути успіх, спрямована на самопіар разом з протегуванням явних аутсайдерів з "чорного списку" Державного департаменту США.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: