Тотем від пластикових консультантів

коментувати

"Ну давайте, що у Вас? Як Ви там називаєтесь? Що теж міжнародники і теж все можете?! Були у мене вже такі, взяли грошей і нічого не виконали... Хлопці та дівчата з золотими Rolex, запонками Brioni і чеками у $ та €...Так і не зрозумів, чому у валюті, адже живемо в Україні...".

Це приклад досить типового початку зустрічі з одним із власників українського бізнесу, наслідком такої реакції якого став невдалий досвід співпраці з консультантами з серії: прийшли, гарно розповіли, пообіцяли, взяли гроші і нічого не виконали, та ще й звинуватили бізнесмена в неспроможності його бізнесу.

На превеликий жаль, цей випадок не перший і не останній в B2B взаєминах і не можна на 100% убезпечити себе від такого роду консультантів, якщо, звичайно, взагалі не залучати спеціалістів на "outsourcing" і все робити силами внутрішніх кадрів. Але можна мінімізувати ризик схильності свого бізнесу до нападів такого роду "пластикових креатур", запам'ятавши наступні правила:

Опитування:

- наведіть довідки про репутацію виконавця як серед консультантів, так і серед клієнтів виконавця;

- запитайте про досвід реалізації такого роду проектів з конкретними підтверджуючими джерелами.

Документи:

- грамотно складений контракт між замовником і консультантом - запорука виконання зобов'язань згідно із контрактом з імовірністю 50%;

- ніяких понятійних домовленостей, все має бути на папері з мокрими печатками і підписами обох сторін;

- ні в якому разі, за жодних обставин не можна платити 100% передоплати за контрактом;

- всі додаткові витрати за контрактом повинні бути обов'язково погоджені з замовником;

- у контракті повинні бути прописані конкретні етапи, цілі, які повинні бути досягнуті виконавцем за підсумками реалізації проекту, будь-які необ'єктивні відхилення від результату повинні загрожувати не отриманням залишкової суми згідно з контрактом або нарахуванням пені за прострочення термінів згідно з договором;

- не вірте словам консультанта, вірте фактам;

- все перевіряйте і ретельно аналізуйте;

- при взаємодії консультанта - замовника, які є резидентами однієї країни, намагайтеся не підв'язувати суму гонорару консультанта до еквіваленту суми в валюті, якщо у Вас немає експортної виручки, за термінів реалізації проекту понад півроку;

- якщо сторони є нерезидентами, контракт має бути складений згідно з англійським правом і бути двомовним;

- контролюйте хід виконання проекту за коштами отримання проміжних звітів від консультанта або проведення проміжних стратегічних сесій, тримайте консультанта в тонусі.

Ці та інші корисні поради, які допоможуть з великою часткою ймовірності заощадити Вам і Вашому бізнесу безцінний час і витрачені нерви та гроші...

І пам'ятайте, консультант від консультанта різниться - перевірено, факт. При виборі консультанта дійте як Американський президент Дуайт Ейзенхауер за принципом: "Довіряй, але перевіряй"... Репутація безцінна!

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: