Чому ліки зростуть в ціні

коментувати

Схоже, у Верховній раді вважають, що все в житті потрібно спробувати і на кожні граблі потрібно обов'язково наступити. Інакше не пояснити ініціативу наших законодавців щодо заборони реклами лікарських засобів.

Із забороною реклами два роки жив Азербайджан. Відмовилися. Казахстан жив півроку. Вирішили, що це не працює.

Ствердження народних депутатів, що ціни на ліки знизяться після заборони реклами - не відповідають дійсності. Як тільки зменшується рекламна активність, відповідно, кількість покупок теж зменшується. А в аптеки є фіксовані витрати. І ось ці фіксовані витрати їм доведеться розкласти на меншу кількість проданих упаковок. Парадоксально, але факт, що після заборони реклами ціна на ліки зросте. Як тільки безрецептурна група починається гірше продаватися – ціни зростуть на всі товари, які продаються в аптеці. Так що ефект на ціни буде негативним. Не нейтральним, а негативним.

Твердження, що потрібно заборонити рекламу ліків, щоб люди не займалися самолікуванням, взагалі не витримує критики. Справа в тому, що концепція відповідального самолікування – це концепція Всесвітньої організації охорони здоров'я. І вона говорить про те, що пацієнт протягом перших трьох діб після появи у нього якихось незначних симптомів на сучасному рівні розвитку людства може надати допомогу собі сам. Якщо ми з вами почнемо з приводу кожного нападу головного болю, нападів печії або ще чогось стояти в черзі в систему охорони здоров'я – система з такою кількістю пацієнтів ніколи не впорається.

Тому мова йде про те, що перші три дні пацієнт, у якого є якісь невеликі симптоми захворювання, може ці симптоми лікувати самостійно. Для цього йому потрібен якийсь перелік препаратів. І ці препарати без рецепта може купити в аптеці. Вони безпечні, ефективні і дозування, яке міститься в кожній упаковці, не призведе ні до яких серйозних побічних ефектів. Ось в цьому і сенс концепції відповідального самолікування. Це одна частина історії. Друга частина історії полягає в тому, що коли ми говоримо про заборону реклами, ми говоримо про те, на українському ринку не будуть з'являтися нові бренди, нові ефективні препарати.

Посилання на те, що реклама ліків заборонена в розвинених країнах - також не відповідає дійсності. У США дозволена реклама не тільки безрецептурних, але і рецептурних препаратів. А це найбільший фармацевтичний ринок в світі. Ніхто в Америці не збирається обмежувати доступ пацієнта до інформації. Пацієнт повинен розуміти, що він хворіє і як його лікують. Вибір лікаря, і пацієнта, насамперед, базується на вільному доступі до інформації. Спроби заборонити рекламу – це обмеження доступу до інформації. Ліки – це не цукерки. Пацієнт не купує ліки, коли вони йому не потрібні.

І далі виникає питання: а кому це вигідно? Чому ми не хочемо, щоб з'являлися нові конкурентоспроможні ліки, чому ми не хочемо, щоб з'являлися на ринку нові комбінації безрецептурних препаратів, які дійсно ефективні і можуть допомагати пацієнтам. Ось це питання залишається, на жаль, без відповіді.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: