Smart-споживання: жебрацтво чи прорив

коментувати

Сьогодні один яскравий український підприємець і блогер вразив читачів постом "ми вже впали нижче нікуди".

Як ілюстрацію він навів фотографію реклами у метро "Першого українського прокату LEGO". Глядачам пропонують не придбати омріяний конструктор за 899 гривен, а орендувати його на 2 тижні за у 10 (!) разів меншу суму. А я зрадів як старий оптиміст: як на мене, це не чергове свідоцтво #зради, а однозначний привід для радощів від #перемоги. Нарешті сучасна вдумлива "економіка обміну" (Sharing Economy) та "розумне споживання" (Smart Consumption) в Україні починають боязко дихати на повні груди!

Мало кого вже дивують їх глобальні посланці: мандрівки Bla Bla Car з Києва до Львова, істеричне залипання у нескінченні новини "ми не вони" на Facebook чи нова пачка панчіх з навушниками з AliExpress. Але тут хлопці-дівчата-молодці копнули глибше, ухопили за хвоста декілька інсайтів і вбили декілька точок споживацького болю батьків і дітей. По-перше, здоровій розважливій дитині рідко коли цікаво бавитись тим же самим супер-конструктором довше двох тижнів. По-друге, проблема "іграшки вже чатують на нас у кожній шпаринці і їх нема куди складати" розчиняється, мов туман. По-третє, негумовий бюджет на нові забавки вже не так сильно тріщить. По-четверте, з часом сервіс може пропонуватиме абонементи з доступом до 10, 20 чи навіть 50 конструкторів – неймовірне розмаїття іграшок! А по-десяте, якраз доречний привід для виховання і природнього стимулювання до відповідальності – бажано ж повернути не 750, а 1000 частинок? Ну щоб не залишитись без нових іграшок на півроку, еге-ж? ;)

Від такого розумного споживання виграють усі (крім традиційних продавців іграшок): і діти, і батьки, і продавці у інших категоріях, і навіть екологія у кінцевому рахунку.

Нашу "конструкторну" історію можна використовувати, як приклад для наслідування для представників середнього і малого бізнесу в сфері послуг. Так, бізнес-модель придумана не в Україні, але якщо для німців подібний сервіс давно став чимось буденним, чому для українців він має бути ознакою зубожіння, а не розумного рішення? Споживачам не так просто запитати себе при купівлі товарів або послуг, чи справді ця річ мені так вже й потрібна. І їм майже неможливо чесно відповісти на це питання. Як емоційні створіння вони роблять швидкий емоційний вибір, про який потім шкодують. Але варто комусь розпочати, підтримати і захоплено розповісти про свій досвід – і ми вже на порозі цілого "розумного споживацького руху". Волонтерство ще три роки тому було дивним збоченням, а сьогодні, багато чому завдяки вчасним діям десятків тисяч волонтерів і їх багатомільйонної групи підтримки, ми живемо у мирному Києві.

Розумне споживання – це можливість користуватися неймовірно магнетичними речима чи послугами за надзвичайно привабливими цінами. Орендувати апартаменти на Мангеттені з Airbnb, їздити на автомобілі представницького класу за ціною звичайного таксі у Uber чи збирати Lego - це так сучасно і захоплююче! Я бажаю цьому сервісу з прокату популярних конструкторів стати справжнім "блакитним океаном", як і його послідовникам на інших ринках. Вища цінність за нижчої ціни усім точно стане до смаку. Це нова можливість розвитку і зростання для малого та середнього бізнесу, для великого бізнесу, для кожного з нас, для наших корпорацій “Я”. Просто варто відповісти на запитання "Чим, з ким і на яких умовах я готовий ділитися? І яку платформу я для цього оберу? Або створю зовсім нову?"

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: