Що очікує краудфандінг

коментувати

В світі все більше говорять про таку трендову технологію, як краудфандінг..

За останні кілька років, багато розвинених країн, зокрема - США, Великобританія, ряд країн старої Європи приймають технологію краудфандингу, як щось, що здатне повернути товару реальну вартість та повернути цінність грошей.

Це саме, багатьом незрозуміле слово, означає лише колективне фінансування чого-небудь, будь-то технологічна новинка, чи цікавий стартап, а з останнього часу що завгодно. Ви, я, та інші скидаємося мінімальними сумами, щоб здійснити щось глобальне і цікаве, а натомість отримати цінні винагороди. Іншими словами, кінцевий споживач та виробник обходяться без посередників. Споживач безпосередньо, за допомогою краудфандингових інтернет платформ, заздалегідь купує товари і послуги, які він хоче, що суттєво знижує витрати.

Законодавцями моди краудфандингу стали інтернет платформи KICKSTARTER.com і IndieGoGo.com, які на сьогодні досягли мільярдних обертів, і дозволяють кожному бажаючому спробувати зібрати гроші на його винахід або навіть виробництво смачного соусу чілі. Обсяг світового ринку краудфандингу на 2015 рік склав $5 млрд і прогноз на 2020 рік — $20 млрд. Економісти всього світу називають цю технологію проривом та майбутньою «мірою» реальної вартості товару і послуг, яка не дасть посередникам встановлювати божевільні додаткові вартості, при цьому не будучи виробником товару або послуг реального сектору.

Обсяг світового ринку краудфандингу на 2015 рік склав $5 млрд

Але все йде далі, і ринок краудфандингу кинувся в нішевість. Тепер перед нами постають нішеві платформи, які спеціалізовані під певний ринок. Найактуальнішою нішею стала музична індустрія, в якій з'явилися такі платформи як Show4Me.com та PledgeMusic.com. Ці платформи дали можливість фанатам музикантів або гуртів безпосередньо фінансувати музику, організовувати концерти своїх улюбленців, отримуючи за це музичні диски, квитки на концерти та інші цінні призи. Шанувальники безпосередньо комунікують з тими, хто виробляє їх улюблену музику, обходячи весь кагал посередників, які збільшують їхні витрати. Ну а музиканти, в свою чергу, не вкладають свої гроші і не підписують обтяжливі контракти з Рекорд-Лейблами. Їх фінансують їх шанувальники, надаючи їм унікальну можливість бути незалежними.

В Україні, наприклад, радіо Європа плюс 107 FM першими вирішили зробити крок в майбутнє і розпочати збір коштів на проведення Ретро Шоу 90-х у Києві, вибравши для цього британську платформу Show4Me.com, яка працює за технологією "All or Nothing" - ви отримуєте все якщо ви досягли необхідної суми бюджету для проведення концерту, або платформа автоматично повертає гроші без втрат тим, хто брав участь у фінансуванні кампанії зі збору коштів.

Технологія краудфандингу концертів нова та зухвала, втім, якщо глибше проаналізувати, то це саме те, що потрібно ринку концертного бізнесу — відсутність ризиків для організаторів та музикантів і доступність кумирів для шанувальників. Це та сама «міра» реальної вартості музики.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: