Телеком-вбивство за обтяжливих обставин

коментувати

Телеком сьогодні стоїть на порозі великих змін.

Навіть не так. Ми, телеком-оператори, летимо на всіх парах до чогось такого, чого раніше не було. Тому деякі оператори наражаються на скелі й тонуть. Але ми в Київстар так не хочемо!

Якщо раніше все було просто та зрозуміло – оператори заробляли на наданні голосових послуг, – то тепер усе змінилося. Велику частину доходу (в Україні та інших схожих країнах) досі приносить «голос». Але інтернет-компанії, такі як Google, Facebook, Amazon, перетягують на себе частину доходів. Наприклад, є такий проект Google Fi. Суть у тому, що компанія Сергія Бріна підписала контракти з двома дрібними операторами США та дала можливість власникам смартфонів Nexus автоматично перемикатися між мережами з найбільшою швидкістю, незалежно від того, чи це мобільна мережа 4G, чи Wi-Fi. Поки що це невпевнений крок Google, але якщо так триватиме й надалі, то може виникнути ситуація, коли всі розмови вестимуться по інтернету. І тоді телеком-компаніям стане зовсім несолодко.

В Україні поки що немає подібних проектів. Але і в нас модель споживання змінюється, і наші абоненти все частіше переходять на онлайн-спілкування. Споживання дата-трафіку в нашій мережі у другому кварталі 2016 року зросло майже вдвічі в порівнянні з аналогічним періодом 2015-го: з 4924 до 8352 ТБ. Київстар, як інноваційна компанія, не збирається чекати. Ми діємо на випередження. Уже зараз впроваджуємо зміни, які допоможуть нам залишатися лідером ринку.

Що ми робимо?

– Змінюємо нашу IT-інфраструктуру, аби запускати нові продукти протягом годин, а не тижнів. І робимо так, щоб клієнти були задоволені, адже задоволений клієнт платить гроші.

– Переходимо на Open Source програмне забезпечення, щоб знизити витрати на нові технології. І щоб не залежати від одного-двох вендорів, у яких часто прокидається банальна жадібність.

– Вчимося працювати з Big Data і створювати персональні пропозиції для клієнтів, а також продукти, які зможемо продавати іншим компаніям.

– Вчимося і навчаємо наших клієнтів спілкуватися онлайн. Ви ж знаєте нашого цифрового консультанта Зоряну? Це розумний чат-бот. Вона вже вміє розповідати про наші продукти та послуги не лише на сайті, а й у Facebook та Telegram. Про що її запитують? Так про все – про послуги, тарифи, погоду, і навіть заміж звуть. Вона вже взяла участь у 400+ тис. діалогах.

– Працюємо зі стартапами, які дають нам свіжі ідеї для розвитку.

Розповім докладніше про те, яку роль для нас зараз відіграє Big Data. Величезну! Наприклад, за допомогою телеком-даних ми навчилися передбачати наш Net Promoter Score (NPS). Це показник рівня лояльності абонентів, кількість тих, хто готовий нас порекомендувати своїм друзям (до речі, у нас він найкращий на ринку мобільного зв'язку!). Технології Big Data допомагають нам заздалегідь визначати абонентів, у котрих NPS підвищиться чи знизиться після введення нової послуги та діяти проактивно (тобто заздалегідь), аби компенсувати невдоволення тих, чий NPS знизиться. Окрім того, «великі дані» дозволили нам у 1,5 раза знизити рівень відтоку абонентів (тих, хто з якихось причин перестав користуватися нашими послугами). Це чудовий результат!

Однією з найбільших складностей на українському ринку завжди було визначення того, хто твій клієнт, адже українці надають перевагу анонімним пріпейд-підключенням. Але нові технології дали нам можливість визначати приблизний демографічний профіль абонента (стать, вік), інтереси та інші показники. Це означає, що скоро ми зможемо створювати для людей пропозиції, які оптимально їх влаштують! Наприклад, любителям ловити покемонів, котрі використовують онлайн-тарифи, ми можемо подарувати безкоштовний трафік саме на ігри з покемонами, а тим, у кого родичі за кордоном,  запропонувати недорогий роумінг. Таких персональних пропозицій ми розробляємо по 3 мільйони на місяць. І вони подобаються людям!

Це лише невелика частина того, над чим ми працюємо щодня, аби дивувати і радувати своїх абонентів. Положення лідера зобов'язує. Чи готові ми до нової реальності? Хороше запитання. Можу сказати, що ми готуємося, а час покаже. Але, як кажуть у відомому анекдоті, якщо тікаєш від ведмедя, треба просто бігти швидше, ніж твої супутники, і зовсім не обов'язково швидше за ведмедя. Ось і ми поки що супутників випереджаємо!

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: