Що означає диверсифікація

коментувати

Бізнес, як і будь-який живий організм, не може довго перебувати в стабільному стані без змін – хвилювання ринку, зростання конкуренції або внутрішні конфлікти з часом змусять власника переглянути стратегію і вибрати новий шлях розвитку компанії.

Одним з універсальних прийомів зміни курсу бізнесу є розширення асортименту продукції та освоєння нових ринків, що іншими словами означає «диверсифікація».

Не бійтеся масштабів

Існує кілька причин диверсифікуватися компанії – збільшити конкурентоспроможність, прибуток або, в гіршому випадку, забезпечити виживання на ринку. Таке положення речей трапляється з багатьма компаніями, тому власники змушені шукати нові напрямки діяльності, які допоможуть прискорити розвиток, отримати додатковий дохід і стати сильним гравцем в очах конкурентів. Однак, важливо розуміти, які саме дії і в якому масштабі потрібно робити. Раніше існувала думка, що диверсифікація – це унікальний ключ, що відкриває двері до багатства: просто почни виготовляти нові товари або відкрий для себе інший ринок, після чого тебе чекає успіх. Ми з партнерами теж свого часу допустили помилку, змінивши стратегію без досліджень – прийняли рішення розширити товарну лінійку тільки на локальному ринку, тобто диверсифікуватися в обмежених масштабах. Але цього виявилося недостатньо, а лише згодом ми дізналися, що тим найбільшим «квантовим стрибком» в бізнесі стане вихід на ринки Європи. Хоч спочатку не було впевненості у власних можливостях, ризик виявився виправданим і бізнес почав приносити постійно зростаючий дохід.

Диверсифікуватися бажано в межах не одного існуючого ринку, а приймати рішення про вихід на нові країни і, що важливо, одержувати виручку в різних валютах. Це допоможе балансувати в будь-якій економічній ситуації і захистити себе від втрат у разі падіння одного з ринків.

Передбачайте потреби

Вибираючи метод диверсифікації, проведіть хоча б мінімальні онлайн-дослідження нових ринків і запитів потенційних споживачів. Існує кілька нескладних сервісів, які допомагають уникнути великих витрат на маркетингові дослідження, але дають вичерпну інформацію, наприклад, Google trends та аналітики пошукових запитів в Google. Так можна вивчити всі запити користувачів вакансій країн з метою визначити, які тенденції і товари на ринку вже «відлунали», а які перебувають на піку. Проаналізувавши отриману інформацію, можна передбачити товар завтрашнього дня. Якщо ж винахід вже задовольняє потреби майбутніх клієнтів, залишається тільки модернізувати його для підвищення конкурентоспроможності і швидко виходити на новий ринок, щоб увійти в список перших постачальників.

Існує і спрощений спосіб визначити товар майбутнього – для цього вивчіть майданчики для стартаперів, наприклад, Kickstarter та інші краудфандингові платформи. Продукти, які збирають безліч позитивних відгуків, обов'язково «вистрілять», якщо з ними правильно попрацювати. Звичайно, мова йде не про складні програмні розробки, а про прості товари, призначені для щоденного використання. Візьміть ідею розробника на озброєння, доробіть його проект, тим самим створивши новий товар і вирішивши питання з авторським правом, і розміщуйте замовлення на виробництво на одній із китайських фабрик. Деякі наші продукти, наприклад, надувні дивани Airlips, з'явилися саме таким чином – ми додали в його модель корисні дрібниці, замовили велику партію в Китаї і тепер успішно реалізуємо їх як в Україні, так і Європі.

Вивчайте свого споживача

Вибираючи одну з європейських країн, важливо орієнтуватися на свої можливості. Як мінімум варто розуміти споживача, вивчити його особливості і існуючих конкурентів. В ідеалі, подолайте вербальний бар'єр – зберіть команду людей, які говорять з покупцем однією мовою. Створюючи продукт, який сам по собі є об'єктом бажання, а не першою необхідністю, вивчіть купівельні можливості майбутньої аудиторії. Наприклад, реалізуючи двоколісні засоби пересування вартістю від 500 євро, вибирайте країни з високим рівнем платоспроможності населення. Як відомо, у скандинавських країнах ціни на товар можуть бути набагато вище їх аналогів в Німеччині та Іспанії.

Завжди пропонуйте європейському покупцеві новий товар або вже існуючий, але зі значними доробками. Причина тому проста – постачальники, які вже давно закріпилися на ринку, володіють великою довірою і фінансовими можливостями, ніж бізнесмени-початківці, бо їм не складе праці закрити вихід новачкам за рахунок низької ціни або зіграти на консерватизмі постійного споживача. Пам'ятайте, що покупець з Європи завжди вимагає найвищого рівня обслуговування, в тому числі можливості повернення зіпсованого продукту з вимогою повної компенсації. І тоді виробникові доведеться повернути гроші для збереження своєї репутації.

Диверсифікація сама по собі є чи не єдиним, але і найбільш ефективним методом для виживання бізнесу. Саме вона дозволяє відносно безболісно перенести тимчасові труднощі для компанії. Інвестуйте в нові продукти, відкривайте інші ринки – саме так підприємство зможе балансувати за будь-якої економічної ситуації.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: