Коли кілька людей ефективніше офісу

коментувати

Сьогодні більшість обивателів все ще оцінюють успішність компанії за масштабами її штату.

«Великий штат – молодці, просто так їх не закрити», «Раз багато співробітників – значить, і грошей багато», «Бачив, який вони собі офіс відгрохали – ось це успіх!» – ці і ще багато інших суджень з боку я чую щодня. Найсумніше, що разом з усім пострадянським скарбом стереотипів та упереджень передався і цей постулат, в основі якого насамперед кількісні показники, а не якісні.

Я ж хочу спростувати цю застарілу концепцію і довести зворотне: успішна компанія з багатомільйонними оборотами цілком реально може функціонировать зі штатом до півтора десятка людей, не прив'язаних до конкретного офісу.

Більше не означає краще

Моє божевілля цієї ідеї почалося з прочитання книги «Бізнес без забобонів», автори якої вперто доводять своїм прикладом (розробка сервісу BaseCamp), що успішна компанія з серйозними оборотами – це будь-14 осіб, розкиданих по всій планеті і віддалено працюють у 8 різних країнах. Без такого рідного і всім звичного офісу, улюблених, і, головне, «продуктивних» планірок, які найчастіше не несуть абсолютно ніякого сенсу – «говорили, балакали, сіли та й заплакали». Зараз ця компанія зросла до 32 людей у своєму штаті і генерує ревенью, нічим не уступає багатотисячним міжнародним корпораціям. Це зайвий раз підтверджує, що кількість співробітників в колективі нічого не вирішує.

Звичайно ж, все залежить від специфіки бізнесу: одна справа – промислове виробництво, на якому не обійтися без належної кількості співробітників у штаті і власне локального заводу; інше – розробник програмного забезпечення, у якого вся необхідна для роботи інформація зберігається в хмарі, і який потребує максимум 2-3 таких же гиках-«собутыльниках». Кістяк команди може складатися з кількох осіб, між якими розподілені базові обов'язки і відповідальність. Важливо дотримуватися горизонтальну модель управління, де немає «головних», всі рівні між собою і кожен відповідає за свою ділянку роботи. По мірі необхідності можуть залучатися інші фахівці на аутсорсе. Основний ризик роботи з аутосорсерами полягає у затримці строків. Убезпечити себе від такого підприємець може з допомогою спеціальних майданчиків, наприклад Fiverr, де у кожного фахівця є свій рейтинг, час відгуку і коментарі замовників. Так, фрілансери будуть самі зацікавлені у своєчасному виконанні роботи на благо своїй репутації.

Сам собі режисер

Торгівлю на інтернет-майданчиках (Amazon, eBay ) може легко організувати і зовсім одна людина. Часто таких трейдерів можна зустріти на пляжах Майамі або Таїланду – така собі робота без відриву від відпочинку. Все що необхідно – зловити трендовий продукт на сходженні, розмістити заявку на його виробництво на китайській фабриці і замовити у фрілансерів розробку фірмового стилю. Далі він отримує готовий продукт і відправляє його на склад Amazon. Залишається тільки розмістити продукт на майданчику, запустити рекламу і почати заробляти гроші. По суті, у підприємця, який працює за такою схемою, голова взагалі ні про що не болить. Це воістину революційна система, яка дозволяє перебувати де завгодно і торгувати на абсолютно інших ринках. Раніше ж треба було реєструвати компанію на обраному ринку для торгівлі відкривати юридична адреса з локальним або віртуальним офісом, плюс обзавестися бухгалтером на аутсорсе – все це забирає чимало сил, часу і грошей, хоча, за великим рахунком, є для бізнесу другорядним, адже суть його, в першу чергу, в товарі, споживача і його грошах.

Ще один дуже зручний варіант – робота через посадочні сторінки, тобто, веб-сайти. Я як підприємець, зареєстрований у Польщі, можу використати свій сайт для торгівлі в будь-якій країні, в тих же Штатах. Для цього необхідно підключити онлайн-платежі до сторінки і налагодити зручну доставку. Сьогодні, в принципі, клієнтові все одно, в яку країну йдуть його гроші. Єдина складність полягає в міжконтинентальної доставки – вона поки ще недостатньо швидка і дешева.

Amazon – торгівля для всіх

Зараз я вже півроку як тестую європейський ринок, відпрацьовую відправку товару з Польщі по всій Європі. Результати позитивні: є тенденція розвитку цього напрямку. Крім усього, намагаюся працювати і з Amazon. Успіх, природно, залежить від фінансових вкладень: що вливаєш, те й отримуєш. Головне – знайти для себе ідеальну, відпрацьовану бізнес-модель, вибрати свою аудиторію, проінвестувати в розробку, закупівлю товару і грамотно запустити торгівлю. Хороший приклад торгівлі на Amazon – силіконові прикладки для барбекю: замовляєш їх у Китаї за 50 центів, а на американському ринку продаєш за 18 доларів. Враховуючи розвинену культуру американців домашнього барбекю та інших «посиденьок», прикладки ці розлітаються як гарячі пиріжки. Рентабельність такого бізнесу – ого-го. Ось що значить грамотно потрапити в свою цільову аудиторію. Ось і ми хочемо «штовхати» на Amazon товари для домогосподарок, які становлять великий сегмент покупців на майданчику.

Умови співпраці з Amazon залежать від того, які типи, категорії товарів і за якою ціною підприємець хоче продавати. Спеціальний калькулятор обчислює вартість обслуговування, яка буде вираховуватися як відсоток від загальної вартості. Наприклад, продаючи товари з вартістю $100, де $40 потрібно віддати Amazon. Так, з одного боку, для комісії це багато. Але враховуючи те, що виробництво цього товару в Китаї обходиться в $10, 50% бізнесмен заробляє. При цьому у нього не болить голова за склади, оформлення юрособи, він просто сидить і займається «творчістю», вишукуючи тренди на ринку.

Для того щоб зловити тренд на Amazon, використовується спеціальний платний софт, наприклад, Amazon Tracker. Крім цього, існує маса різних тренінгів і курсів про те, як правильно торгувати на подібних онлайн-майданчиках, середня вартість яких може досягати і $3000. Хоча можна обійтися і без цього: необхідно сісти, вивчити документацію, переглянути безкоштовний відеокурс при реєстрації на Amazon, який описує всі основні моменти – від особистого кабінету аж до упаковки товару. Було б бажання і знання англійської.

Сьогодні різноманітність інформаційних технологій і спеціальних інструментів для ефективної роботи в інтернеті повністю нівелює всю необхідність в офісах, складах і великих штатах персоналу, постійно миготить перед очима, п'є каву і створює видимість бурхливої діяльності. Кількість співробітників більше не показник успішності компанії, і це круто.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: