Українці – брендозалежна нація

коментувати

В умовах кризи та непростої економічної ситуації в нашій країні багатьом з нас доводиться переглядати свої споживчі та купівельні звички, можливості і бажання.

Виробники продовольчих і непродовольчих товарів, а також роздрібні мережі намагаються враховувати реалії сьогоднішнього дня і пропонують споживачам продукти різних цінових категорій, привертають увагу промо акціями, все більше обертів набирають власні торгові марки, як вигідна альтернатива розкрученим брендам.

Ми вирішили розібратися, як же насправді поводяться українці, з точки зору покупців, в такий непростий життєвий період, що змінюється в їх перевагах і чи змінюється взагалі, які тенденції приходять на зміну вже усталеним звичкам.

Дослідження споживчого настрою Consumer Confidence Index, яке Nielsen проводить в 60 країнах світу, дає нам можливість подивитися на ситуацію очима покупця. Майже половина респондентів в Україні (45%) заявили, що в цілях економії в період кризи купують дешевші і альтернативні бренди. А практично кожен п'ятий покупець стверджував, що готовий змінити магазин в залежності від вигідної промо акції. Таким чином, ми бачимо, що українці готові змінювати свої звички і підхід до покупки тих чи інших товарів, в умовах, що склалися в країні.

Щоб з'ясувати, наскільки заявлена готовність споживача відповідає реальності на ринку, і чи дійсно покупці переключилися на дешевші товари, аналітики Nielsen провели більш глибокий аналіз продажів, заснований на аудиті роздрібної торгівлі (RMS). Retail measurement service (RMS) або аудит роздрібної торгівлі - це оцінка продажів товарів FMCG ринку кінцевого споживача на основі вибірки торгових точок, які достовірно відображають весь роздрібний простір України.

Ми проаналізували топ 8 продовольчих і топ 8 непродовольчих категорій (снеки, пиво, шоколад, кава, рослинна олія, вода, газовані напої, соки, пральні порошки, підгузники, засоби гігієни, засоби за волоссям, засоби для фарбування волосся, зубна паста, туалетний папір , чистячі засоби по догляду за будинком), щоб відповісти собі на питання «Як реагує покупець під час кризи?».

Результат аналізу показує, що українці продовжують купувати і споживати продукти харчування відомих брендів. Це означає, що українці - брендозалежна нація. І навіть коли споживачі заявляють в дослідженні, що готові переключатися на економну альтернативу, вони продовжують купувати свої улюблені торгові марки, коли мова заходить про продукти харчування.

Що ж стосується товарів в непродовольчих категоріях, тут ситуація склалася інакше. За результатами аналізу продажів ми бачимо, що покупці готові зраджувати відомим брендам, переходячи на альтернативні вигідніші товари, в тому числі товари власних торгових марок (ВТМ). При цьому стала помітною раціональна поведінка покупця, який намагається зберегти свій бюджет: шукає попередню інформацію про товар, розпитує друзів і знайомих, читає відгуки про товар, менше робить імпульсні покупки.

Практика власних торгових марок, промо акцій, бонусних програм активно розвивається в Україні. В умовах непростої економічної ситуації, торговельні мережі використовують безліч варіантів, щоб утримати постійних і залучити нових покупців; забезпечити їм вибір на будь-які потреби, фінансові можливості і переваги. Так торгові мережі мають можливість оптимізувати асортимент брендової продукції і вводити товари власних торгових марок, які дозволяють мережі збільшити прибуток і підвищити лояльність до мережі.

В рамках наших досліджень, ми також звернули увагу на те, як покупці реагують на різні промо акції, бонусні програми, знижки. Що цікаво, кожен третій покупець заявляє, що шукає акційний товар, заходячи в магазин. Грунтуючись на заявлених перевагах покупців, ми з'ясували, що в продовольчих категоріях для покупця найкращою є комбінація цінової знижки та промоупаковки, а в непродовольчих - цінова знижка. А що стосується бонусних програм, ми бачимо, покупець не готовий більше витрачати час на те, щоб збирати бали на карту або брати участь в лотереях.

Заявлена готовність покупця економити очевидна. При тому, що останнім часом покупці стали витрачати більше грошей на регулярні покупки, істотного зростання тих, хто в зв'язку з цим скоротив обсяг свого кошика, не спостерігається. Справа, швидше за все, в тому, що сильніше обмежуватись в споживанні вже не виходить. У разі, коли обсяг покупок товарів повсякденного попиту змінити не можна, покупці очікувано ганяються за акціями і підбирають доступніші магазини.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: