Чи є шанс на одужання українського покупця

коментувати

Кожен день світ стрімко змінюється, і ми змінюємося разом з ним – пізнаємо щось нове, освоюємо нові технології, пробуємо нові товари і виробляємо нові звички.

Зрозуміти сучасного покупця не так просто, як здається, важливо знати не тільки його поведінку, треба розуміти і його мотиви, передбачати очікування і те, як він буде змінюватися в майбутньому. Як змінився український покупець 2016 року, реагуючи на зміни в країні, роздробі та економіці?

2015 рік був роком серйозного падіння багатьох економічних показників і нарешті 2016 показав обнадійливу позитивну динаміку. Після серйозного падіння на 9,9% в минулому році, ВВП перейшов у позитивну тенденцію і в 2016 експертами очікується зростання до 1,3%. Витрати домогосподарств впали в минулому році до -15% також показали слабку, але все ж позитивну динаміку і можуть за прогнозами повернутися до зростання 0,5% у 2016. Звичайно, обвал реальної заробітної плати -25% в 2015 при інфляції майже 50%, говорить про серйозне зниження купівельної спроможності. І навіть при прогнозованій більш стриманій інфляції 15% в цьому році, наш покупець ще не відновить дохід до колишнього рівня. А значить, люди будуть продовжувати адаптуватися до ситуації. Тут варіантів багато і українці не лише працьовиті, але й дуже винахідливі – хтось займеться домашніми заготовками, хтось шукатиме, де купити товар дешевше, хтось займеться жорстким плануванням покупок.

За даними дослідження купівельних звичок Shopper trends компанії Nielsen, яке проводиться щорічно у трьох містах України, 34% покупців зараз фокусується на щоденних потребах, розподіляючи бюджет на найголовніше. Покупці вже не можуть урізати обсяги споживання, тому 40% споживачів в Києві економлять на дорогих товарах. Тим не менше, люди не перейшли на локшину та консерви, як це робили наші бабусі ще в Радянському Союзі. Швидше місія покупки змінюється. Кожен п'ятий покупець каже, що під час останнього візиту в магазин робив велику закупівлю. Дуже важливим для нашого покупця в магазині є постійна наявність свіжих продуктів. Наприклад, у киян частка свіжих продуктів у загальній структурі витрат зросла з 35% до 2015 до 52% у 2016.
Окремо варто відзначити, що власні торгові марки торгової мережі приваблюють покупців тим, що вони «дешевші відомих брендів» і у них «хороше співвідношення ціни і якості».

Під ВТМ покупці все більше купують заморожені та охолоджені продукти, консервовані продукти харчування, крупи, молочні продукти. Крім скорочення обсягів покупки і перемикання покупця на власні торгові марки, основним способом заощадити залишається знижка. 62% покупців хочуть знижку тут і зараз. Для порівняння, таких людей у минулому році було 44%.

Життя змусило українця добре орієнтуватися в цінах – майже половина покупців добре знає ціни на більшість товарів і помічає, коли ціна змінюється. А ще 32% можуть і не знати всіх цін, але помічають зміну ціни. Однак, що цікаво, полювання за знижками не змусило наших покупців також активно переміщатися з магазину в магазин, як полювання на покемонів цього літа. Якщо в минулому році 18% покупців готові були міняти місце покупки заради привабливою акції, то в цьому році таких тільки 11%. Це говорить про те, що люди визначилися з репертуаром магазинів і знайшли в ньому товари по кишені. Зрозуміло, українці віддають перевагу магазинам із низькими цінами – дискаунтери покупці відвідують кожні чотири дні.

Підбиваючи підсумки, можна сказати, що покупець буде орієнтований на економію не тільки в цьому році, але й у майбутньому. Саме тому і для виробників, і для ретейлерів буде важливо вибудовувати збалансовану цінову політику, ретельно підбирати привабливий асортимент, працюючи з поставками свіжих продуктів. Наявність продуктів приватних марок, які є альтернативою основним торговим маркам, також формують уявлення покупців про магазин як про місце вигідної і недорогої покупки.
Непросто буде домагатися додаткового зростання продажів при тому, що знижки та промоакції продовжать визначати вибір товару. Тут важливо створити систему знижок, що працює, підвищити ефективність витрат на просування товарів, приймаючи зважені та аналітично обґрунтовані рішення відповідно до особливостей процесу продажу товарів.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: