Алкогольний ринок в період кризи

коментувати

Ринок демонструє зниження темпів падіння, що при незмінних макроекономічних факторах, найймовірніше призведе як мінімум до стабілізації.

Останніми роками, ринок товарів та послуг України зазнав істотних змін з огляду на нові політико- економічні реалії. Характер, стратегія та тип цих змін є відмінними для різноманітних галузей та категорій.

"Особливою" в багатьох вимірах є алкогольна індустрія, яка включає в себе Біттери, Бренді, Вермути, Віскі, Джин, Горілка, Ігристі Вина, Коньяк, Ром, Шампанське згідно з покриттям та методологією Nielsen та Пиво. Річні обсяги продажів алкогольних напоїв та пива в Україні в першому кварталі 2015 року до 2014 - впали на -4,9%, а вже цього року темпи падіння досягли позначки в 11,0%. Всі ці зміни відбувалися на фоні значного зростання цін, порівнюючи річні показники перших кварталів 2014 та 2016 років індустрія здорожчала на 57,4%.

Левову частку в алкогольній індустрії займає категорія пиво, а саме 46,1% в грошовому вимірі. Звичайно ж розвиток цієї категорії має свої особливості порівняно з алкогольною індустрією. На значне зменшення обсягів продажів пива вплинув ряд факторів, а саме – прийняття в 2015 році Закону України, яким пиво віднесено до алкогольних напоїв і значне подорожчання категорії.

Так, обсяги продажів в літній сезон (Травень – Вересень 2015 року) знизились на 18% у порівнянні з аналогічним періодом 2014 року, в той час, коли обсяги продажів в грошовому еквіваленті збільшились на 16%. В той же час, виробники здійснюють активну підтримку брендів – спонсорство, випуск лімітованих серій, спеціальні викладки в торгових точках.

Завдяки тому, що сировинна база та виробництво пивної галузі здебільшого базується в Україні, то вдалося пом’якшити вплив росту курсу валют. Чого не скажеш про преміальний алкоголь, який переважно імпортується, тому ці валютні зміни особливо відчутно вдарили саме по вищезазначеному сегменту». 2013 рік ознаменувався появою власного імпорту мереж – маловідомих українському покупцеві напоїв категорій віскі, ром, текіла та інших. Конкурентною перевагою таких продуктів була значно нижча ціна, подекуди втричі, порівняно з відомими брендами, що й забезпечило швидке та значне зростання долі ринку.

Проте з курсовими коливаннями та девальвацією національної валюти цей сегмент алкогольних виробів втратив свою попередню цінову привабливість для покупців, і як результат частку ринку в категоріях. Доволі швидко цей тренд замінився іншим, і вже влітку 2014 року дістали розвитку алкогольні напої локальних виробників. Законодавство та ДСТУ посприяло тому, що їм вдалось зберегти позиціонування дорогих типів напоїв, проте за дивовижно низькою ціною.

Згідно з дослідженням Nielsen для українських споживачів найважливішим фактором при прийнятті рішення щодо покупки локального бренду є співвідношення ціна-якість (так відповіли 60% респондентів). Обидва тренди свідчать про те, що для українського споживача абсолютний рівень ціни має вагоме значення.

Цей факт також знаходить підтвердження в дослідженні Nielsen Shopper Trends 2016, згідно з яким 64% українців знають ціни або помічають їх зміни. В той же час, у відповідь на ріст цін 36% активно шукають промо-пропозиції. Обсяги продукції, що реалізувалася через промо активності в алкогольних категоріях та пиві збільшились порівняно з минулим роком і склали 45% (43% у минулому році).

На такий обсяг промо-продукції в першу чергу впливає категорія Пиво, в якій близько половини продукції реалізується через промо-пропозиції, з яких 20% через знижені ціни та 32% через спеціальні упаковки. В той же час, в алкогольних напоях спостерігаються інші тенденції, адже обсяг продажів з промо пропозицією навпаки, скоротився на 2 відсоткових пункти порівняно з минулим роком і склав 20%.

В першу чергу це пов’язано зі знижками, через які реалізувалося 14% продукції. Середня знижка також збільшилась і складає 15% для алкогольних напоїв та 22% для категорії пиво. Порівнюючи новорічні сезони 2016 та 2015 років, варто зазначити, що тенденції продажів алкогольних напоїв подібні до тих, які демонструють алкогольні напої протягом року, однак вклад промо-продукції в 2016 році знизився


112

Чого очікувати виробникам в подальшому від споживачів, та навпаки? В кризовий період це питання більш риторичне, і поведінку диктує як загальнонаціональний стан економіки, так і ринок товарів щоденного вжитку зокрема. Останній же демонструє зниження темпів падіння, що при незмінних макроекономічних факторах, найймовірніше призведе як мінімум до стабілізації. Ці ж прогнози перегукуються з настроями споживачів, що вселяє ще більше оптимізму.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: