Узбецький Matiz знову раді бачити в Україні

коментувати
Сьогодні з Узбекистану поставляються такі моделі марки Uz - Daewoo, як Matiz, Gentra і Nexia.

Сьогодні з Узбекистану поставляються такі моделі марки Uz - Daewoo, як Matiz, Gentra і Nexia.

В Україні скасовується спеціальне мито на автомобілі узбецького виробництва, повідомила в Урядовому кур'єрі Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі.

У матеріалі наголошується, що рішення про скасування мита було прийнято 14 березня після того, як комісія розглянула надані Міністерством економічного розвитку і торгівлі матеріали, які підтверджують, що Узбекистан припинив дискримінаційні недружні дії щодо українських автовиробників. Рішення набирає чинності через п'ять днів з моменту опублікування – 22 березня.

Доступ до українського ринку для автомобілів з Узбекистану уряд України закрив ще в 2011 році, прийнявши постанову, згідно з яким до 2015 року Узбекистан мав право ввозити не більше трьох автомобілів у рік.

Обмеження прийняли після того, як українських імпортерів поставили в нерівні умови з представниками інших країн СНД. Так, ставка акцизного податку при імпорті автомобілів з України становила на той момент $4,68 тис., що майже в 14 разів перевищувало акцизний збір з російських автомобілів - $334,8.

Натягнуті відносини зберігалися аж до 2015 року. У лютому минулого року законом України про заходи щодо стабілізації платіжного балансу на 12 місяців було введено додатковий збір від 5 до 10% на весь імпорт, у тому числі з Узбекистану. Причинами введення імпортного збору послужило різке погіршення платіжного балансу і нестабільність зовнішніх ринків для національної економіки, зазначили в МЕРТ.

У подальшому Кабмін Узбекистану ввів з 1 липня заходів терміном на рік щодо імпорту українських товарів. "Узбекистан ввів мито на імпортні автомобілі, яке теоретично могли торкнутися і українських автомобілів", - розповів НВ генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

В подальшому спецмито на узбецькі автомобілі в розмірі 12,12% було введене 5 грудня минулого року. За словами Назаренка, Україна зробила крок у бік узбецьких автомобілів та українські автомобілі туди не поставлялися, так як обкладалися б митом у 10%.

Варто відзначити, що під мито потрапляли все нові легкові автомобілі з бензиновоым двигуном об'ємом до 2,2 літра ввозяться в Україну з Узбекистану. "Коли її ввели жоден узбецький автомобіль не був доставлений в Україну, - каже він - Ніхто не виграв від введення цих мит".

Від 18 лютого 2016 року Кабмін Узбекистану достроково скасував раніше введений збір стосовно українських товарів. Таким чином мита стали розглядом проти України у Всесвітній торговій організації, членом якої не є Узбекистан.

Директор аналітичної компанії  AUTO-Consulting Олег Омельницький розповідає, що зараз, коли будуть нові поставки автомобілів, ціни будуть на тому ж рівні, який був сформований у 2015. "Єдине - зникне дефіцит, оскільки автомобілі в останнім часом практично спродалися", - говорить Омельницький.

Сьогодні з Узбекистану поставляються такі моделі марки Uz - Daewoo, як Matiz, Gentra і Nexia. Так, наприклад, Daewoo Nexia і ZAZ Lanos в базових комплектаціях коштують практично однаково (близько 190 тис. грн), а за ціну Daewoo Matiz можна купити Zaz Sens(близько 160 тис. грн). Назаренко пояснює, що від введення цих мит ніхто не виграв, і ціни не змінилися, так як автомобілі не поставлялися зі збільшеною вартістю.

На думку старшого аналітика ІК Арт Капітал Олексія Андрейченка, скасування мита однозначно знизить вартість автомобілів узбецької збірки. "У них ще залишилися на складі автомобілі з минулого року, які були завезені зі сплатою цього мита", - каже Андрейченко. І щоб розбавити продажу старого і нового завезення, їх почнуть продавати з якоюсь середньою ціною, пояснює він.

Проте директор з маркетингу групи компаній АІС Сергій Боровик сумнівається в зниженні вартості узбецьких автомобілів. За його словами, ціни на машини протягом останнього року були без урахування узбецької мита. "Їх автомобілі і так продавалися за низькими цінами", - говорить він. Боровик так само відзначає, що в Україну поставляються тільки узбецька марка Uz - Daewoo.

Омельницький додає, що незабаром на українському ринку можуть з'явитися моделі марки Ravon, які замінять моделі Daewoo.

За даними  AUTO-Consulting, в минулому році було продано на українському ринку 471 автомобіль марки Daewoo.

Але закупити автомобілі за завищеною ціною не встигли. "Постачання автомобілів зі спецмитом не велися, бо був сформований склад ще до набрання ни чинності", - додає Омельницький. За його словами, якби це мито діяло хоча б рік, то тоді постачальники були б змушені знизити ціну на нові автомобілі узбецького виробництва.

Нагадаємо, в грудні минулого року українські автовиробники випустили в півтора рази більше автомобілів, ніж в листопаді і в три з половиною рази більше, ніж роком раніше.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: