В Україні випробують альтернативний підхід до будівництва автошляхів

В Україні пропонують протестувати бетонні дороги
Фото: auto.tsn.ua

В Україні пропонують протестувати бетонні дороги

Державне агентство автомобільних шляхів (Укравтодор) заявило про плани реалізувати пілотний проект з будівництва бетонної дороги.

Він повинен показати, наскільки такий тип автошляхів підходить Україні. Експерти вважають, що бетонні дороги будуть більш якісними і надійними, але поки існує ряд невирішених проблем.

У  прес-службі Укравтодору НВ Бізнес повідомили, що мова йде  про проект з будівництва бетонної дороги в Полтавській області, розроблений ще за часів колишнього міністра інфраструктури Андрія Пивоварського. Проте проект зараз перебуває на стадії розробки і його реалізації можлива в кращому разі наступного року.

Бетонні дороги мають низку переваг у порівнянні з асфальтованими. Зокрема на них не формуються колії, а також вони в кілька разів  міцніші за традиційні.

Заступник міністра інфраструктури Євген Кравцов зазначає, що з досвіду Іспанії та інших країн відомо, що такі шляхи добре використовувати в припортових регіонах. Їх було б непогано побудувати в південних областях України, де йде боротьба з перенавантаженням автівок.  Там вантажівки на під’їздах до портів буквально нищать дороги.

Та не все так просто. "Зараз в Україні тільки 2% доріг мають бетонне покриття. Тому що їх важко утримувати взимку, адже вони вимагають інших, ніж асфальтовані, підходів до експлуатації", – розказав заступник голови Укравтодору Володимир Сущенко 29 червня в ході засідання Американської торгової палати в Україні. За його словами бетон сильно піддається корозії в зимовий період через сіль, що використовується проти ожеледиці.

Окрім того, за словами експерта громадської ініціативи Реанімаційний пакет реформ Андрія Мартенса, техніка, що обслуговує дороги в Україні, призначена лише для асфальтованих шляхів. "Та й підрядників і спеціалізованої техніки для будівництва бетонних доріг в Україні поки що немає ", – пояснили в прес-службі Укравтодору.

Доцент кафедри будівництва та експлуатації Національного транспортного університету Олег Островерхий зазначає, що з якщо порівнювати вартість різних типів доріг з огляду на строк їх експлуатації (до 25 років для бетонних, та до 15 років для асфальтованих), то особливої різниці не буде.

Та у бетонних доріг є свої плюси, зазначив на засіданні виконавчий директор Укрцементу Роман Скільський. Адже асфальт у нас на 95% імпортний, а цемент український.  “Ніхто не наполягає на тому, щоб будувати такі дороги по всій Україні, але їх можна використовувати там, де є підвищене навантаження і дозволяє клімат», – каже він.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: