Українському авіапрому знайдуть партнерів

Новий закон дозволить до 2020 року залучити в галузь 5-10 млрд грн інвестицій для авіабудівництва
Фото: Антонов\ Facebook

Новий закон дозволить до 2020 року залучити в галузь 5-10 млрд грн інвестицій для авіабудівництва

3 серпня 2016 року президент України Петро Порошенко підписав закон, який дозволяє авіапрому України створити спільне виробництво з зарубіжними партнерами.

Закон Про внесення змін у деякі законодавчі акти України в частині створення умов для міжнародної кооперації суб'єктів літакобудування та розвитку вітчизняного літакобудування спрямований на те, щоб підтримати виробників літаків.

Зокрема документ передбачає продовження до 2025 року надання держфінансування авіапідприємствам через механізм здешевлення кредитів. Тобто часткову компенсацію відсоткової ставки.

Також закон дозволяє створювати спільні підприємства в авіабудування. Засновниками і учасниками СП можуть бути іноземні підприємства, крім тих, які розташовані або здійснюють діяльність на території держави, визнаного ВР державою-агресором або державою-окупантом, і щодо яких застосовуються санкції.

Планується, що новий закон дозволить до 2020 року залучити в галузь інвестицій на суму 5-10 млрд грн. А також збільшить обсяги продажу продукції авіапромисловості на рівні 20-25%.

Президент Мотор Січ В'ячеслав Богуслаєв розповів Бізнес НВ, що сьогодні український авіапром практично зупинився ще й тому, тому що не вирішена проблема заміни імпортних товарів - заміни російських агрегатів на американські чи українські.

Втім, імпортозаміщення за рахунок ввезення комплектуючих з США та ЄС, за словами Богуслаєва, може збільшити ціни на літаки, так як комплектуючі з цих країн дорожче російських. За його словами, правильніше було б виробляти власні комплектуючі і ними замінювати поставки з Росії.

За словами партнера (з питань авіації) юридичної фірми Анте Андрія Гука, новий закон врегулює створення Антоновим спільні підприємства, щодо яких давно тривають переговори.

Директор консалтингової компанії FriendlyAviaSupport Олександр Ланецький зазначає, що успіх співпраці в авіабудуванні залежить від того, з ким працює Україна. Так він розповідає, що в свій час Антонов виграв від створення СП з іранцями.

В той час як співпрацю з Airbus не можна назвати успішним. "Всі спільні розробки, які в реальності виконав Антонов, Airbus застосував у А400М, а наші нічого не отримали від цього і залишилися з носом", -- пояснює він.

Остерігатися варто і роботи з китайськими виробниками, каже Ланецький. "Китайцям спільне виробництво потрібно лише щоб заволодіти документацією та розробками, а далі партнера викидають за борт як баласт", - пояснює він.

На сьогоднішній день, основний український розробник та виробник авіатехніки - Антонов, який входить до 2015 року до держконцерну Укроборонпром, освоює плани щодо спільного Ан-132, а також літаків нового покоління Ан-148, Ан-158 і Ан-178. У числі потенційних зарубіжних партнерів експерти називають Саудівську Аравію, Німеччини та Індії.

Експерт авіаринку Сергій Хижняк зазначає, що головна проблема Антонова в тому, що компанія не може налагодити нормальне післяпродажне обслуговування своїх літаків. За його підрахунками, витрати авіакомпаній на технічне обслуговування з експлуатації літака протягом усього терміну в два рази перевищують вартість самого літака. За словами експерта, можливо літаки Антонов дешевше аналогів, але за рахунок дорожнечі обслуговування використовувати його не вигідно.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: