У Борисполі простоює цех бортового харчування з порушеннями, привласнений компанією з орбіти Коломойського - розслідування

коментувати
Цех міг би забезпечувати обідами мільйони пасажирів аеропорту Бориспіль
© Радио Свобода онлайн via Youtube

Цех міг би забезпечувати обідами мільйони пасажирів аеропорту Бориспіль

Цех бортового харчування аеропорту Бориспіль площею 1658 квадратних метрів та територію навколо майже на 13 років передали структурам з орбіти олігарха Ігоря Коломойського на вигідних для нього умовах, при цьому не допустивши до конкурсу конкурентів.

Про це говориться в розслідуванні програми Схеми, спільного проекту Радіо Свобода та UA:Першого каналу.

Як зазначають журналісти, цех не працює вже другий рік, хоча міг би забезпечувати обідами мільйони пасажирів авіаліній. Держава могла б отримувати прибутки, ефективно використовуючи інфраструктуру для готування їжі, яку споживають під час перельотів.

За результами  конкурсу з приватизації, який міг бути організований з порушеннями, цех передали орендарю, який ніколи не готував їжу.

Перед проведенням конкурсу Фонд держмайна провів конкурс серед оцінювачів, які мали оцінити вартість цеху. Для участі в ньому компанії-учасники мали до 24 травня 2014 року подати пакет документів у заклеєному конверті. Серед документів мав бути сертифікат суб’єкта оціночної діяльності. Переможцем оголосили ТОВ Консалтінг центр, яке, за даними реєстру оцінювачів, отримало сертифікат лише 28 травня.

"Вони не мали права укладати договір у принципі з підприємством, яке не мало права проводити таку діяльність", - наголошує Ольга Веретільник, юрист громадської організації Центр протидії корупції.

У розслідуванні зазначають, що зауваження є і до суми, в яку оцінили цех(44 565 050 гривень). Оцінку цього держмайна провели ще 31 травня 2014 року, а результати конкурсу на визначення орендаря призначили аж на 17 січня 2015 року. За 8 місяців курс гривні до долара суттєво знизився (з 11,7 до 20,5), через що в доларовому еквіваленті ціна цеху впала на 1,7 мільйона.

"У методиці оцінки об’єктів оренди, затвердженій Кабінетом міністрів, ідеться про те, що результати незалежної оцінки є чинними упродовж 6 місяців - тобто оцінку, відповідно до правил, мусили переробити, бо терміни спливли", - наголошується в програмі.



Після проведення оцінки Міністерство інфраструктури оголосило конкурс на визначення орендаря, який був би реальним виробником харчування для пасажирів. Однак згодом вимоги конкурсу несподівано змінили, допустивши до участі в ньому посередників. Так, тендерну вимогу про наявність не менше 5 років досвіду роботи на ринку України в форматі виробництва та розвантаження бортового харчування змінили на "наявність укладених попередніх договорів з авіакомпаніями, які здійснюють рейси". Таким чином, у компаній-посередників, які ніколи не займалися виробництвом харчів, але отримали попередній договір на постачання бортового харчування з однією із авіаліній, з’явилася можливість отримати цех.

Експерти кажуть, що таким чином замовник встановив обмежувальні умови, які мали відсіяти усіх небажаних учасників. Єдиний реальний виробник бортового харчування - Ду енд Ко Київ, що подав документи на конкурс, і був відсіяний, оскільки компанія мала не попередні договори, а лише реально діючі.

В результаті цех бортового харчування дістався компанії з назвою ТОВ Рапекс 1, яка ніколи не займалася виробництвом продуктів харчування, а надає в оренду приміщення. За даними реєстру юридичних осіб, право підпису в цій компанії має Інна Євгенівна Бойко, яка також входить до ревізійної комісії ПАТ Харківський жировий комбінат і наглядової ради ПАТ Дніпронафтопродукт, власником якої є Ігор Коломойський. За повідомленнями ЗМІ, саме Рапекс 1 брав участь у судових тяганинах з Аеросвітом на користь Коломойського.

"Ми хотіли, щоб компанія, яка перемогла, була реальним виробником бортового харчування. Але на етапі погодження ми не узгоджуємо орендаря. Так влаштований державний механізм", - пояснив Юрій Гвоздєв, директор департаменту управління об’єктами державної власності.

Майже рік - з часу підписання договору - цех із виробництва бортового харчування не працює. За місцем реєстрації, під одним дахом із Міжнародними авіалініями України Коломойського, фірми немає. У телефонному коментарі керівник фірми Рапекс 1 Сергій Корчмар заявив, що шукає ринки збуту. Однак не зізнався, де саме знаходиться.

Журналісти наголошують, що після перемоги на конкурсі Рапекс 1 отримала ще один вагомий бонус: термін оренди цеху продовжили на 10 років з орендною ставкою 15% від тієї ж "простроченої" оцінки 2014 року. При цьому в умовах конкурсу йшлося про 2 роки 11 місяців, на які мали надавати цех в оренду. В результаті щомісяця підприємство сплачує за оренду квадратного метру самого цеху та прилеглої території всього 155 гривень. Теоретично компанія може надавати приміщення в суборенду реальному виробнику за вищою ціною і понад десять років заробляти гроші на державному майні. Разом з тим, згідно з законом України "Про оренду державного і комунального майна", термін дії договору оренди не може бути продовжений до його закінчення.

Заступник міністра інфраструктури Володимир Омелян, який підписав лист про продовження оренди, стверджує, що це рішення ухвалював Фонд держмайна. Натомість представники фонду перекладають провину на чиновників міністерства.  

"Визначення строків, на які передається майно в оренду, - це питання виключно міністерства. Ми укладаємо договори з урахуванням точки зору міністерства з того чи іншого питання", - зазначає начальник регіонального відділення Фонду держмайна України у Київській області Євген Литвинов.

Нагадаємо, раніше співробітники служби безпеки України викрили корупційну схему розкрадання коштів службовими особами комунального підприємства Київпастранс.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: