Шовковий шлях стане на 30% дешевше

Перший експериментальний вантажний поїзд по Новому Шовковому шляху був запущений 15 січня 2016 року, а повернувся лише 17 квітня
zn.ua

Перший експериментальний вантажний поїзд по Новому Шовковому шляху був запущений 15 січня 2016 року, а повернувся лише 17 квітня

Україна підписала протокол у Тбілісі про входження в Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, тим самим досягнувши домовленості щодо зниження вартості перевезення товарів з України в Китай в обхід Росії. Про це 17 травня 2016 року повідомив міністр інфраструктури України Володимир Омелян на своїй сторінці в Facebook.

За словами міністра, сьогодні голова управління з вантажних перевезень і логістики Укразалізниці Іван Федорко підписав протокол про входження України в Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут. "Досягнута домовленість про зниження комплексної ставки за перевезення з $5,5 тис. до $4 тис. за 40 футовий контейнер від Ізова до кордону з КНР (Достик)", – повідомив Омелян. Таким чином доставка товарів по новому Шовковому шляху стане майже на 30% дешевше.


Нагадаємо, новий Шовковий шлях це транспортний коридор з України в Китай через Грузію, Азербайджан і Казахстан в обхід Росії. Перший експериментальний вантажний потяг по Новому Шовковому шляху був запущений 15 січня 2016 року, а повернувся лише 17 квітня. Причиною простоювання була висока вартість перевезень (в два рази дорожче, ніж територією РФ) та відсутність замовлень по цьому маршруту.


На думку директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка, вартість – це ключовий камінь спотикання конкуренції з російським маршрутом. Головна проблема була в тому, що цей проект економічно був дуже слабким. "Зниження ставки – це позитивний сигнал, який може істотно полегшити долю українським експортерам, а також щоб транскаспійський маршрут став працювати, як транзитний канал", – каже Вовк.

Старший аналітик ІК Арт Капітал Олексій Андрейченко розповідає, що для того, щоб у цього поїзда були клієнти, він повинен бути конкурентоспроможним. За його словами, в міністерстві з самого початку заявляли, що будуть домагатися членства в цій групі, щоб знизити вартість перевезення і залучити потенційних вантажовідправників.

В кінці квітня міністр інфраструктури визнав, що новий Шовковий шлях не став економічно ефективним. Передбачалося, що в майбутньому терміни доставки будуть скорочені до 10-12 днів в одну сторону, а ціна зрівняється з маршрутами Китай-Європа через Росію. Вовк каже: "Якщо зараз ціна на перевезення істотно знизиться, то проект буде мати шанси стати життєздатним, а не бути на рівні політичних заяв, як він був до цього".

За словами екс- заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, тепер необхідно, щоб перевезення за цим маршрутом були конкурентними по часу і регулярності. Так як зараз працюють багато регулярних маршрутів від китайсько-казахському і китайсько-російського кордону до країн Європи. "Потяги за цими маршрутами йдуть за розкладом і користуються хорошим попитом", – говорить він

Втім, охочих скористатися новими можливостями поки не багато. Постачальники продуктів харчування не бачать привабливості у використанні цього маршруту. За словами начальника прес-служби корпорації Roshen Наталії Панової, зниження тарифів на контейнерний поїзд з України в Китай не приверне уваги до його використання. Так як температура нагрівання контейнерів дуже висока, що приводить до псування продукції. "Зараз компанія використовує для транспортування в Китай пороми з ізотермічними вагонами", – пояснює вона.

Новий маршрут навряд чи зацікавить і зернотрейдерів, Не бачать можливостей для використання цього маршруту і зернотрейдери. Аналітик ІК Dragon Capital Наталія Шпицька розповідає, що доставка зерна морським транспортом в Китай найбільш дешевий спосіб. "В майбутньому залізничний маршрут навряд чи буде користуватися успіхом у вантажовідправників через вже наявну інфраструктуру в портах з перевалки зерна", – говорить вона. – "Плюс ще морський транспорт може транспортувати більший обсяг, ніж залізничний".

Поки що охочих скористатися цим маршрутом мало. Але якщо вартість перевезень по транскаспійському маршруту буде знижена, то транспортна складова залишиться в Україні і не буде йти перевізникам інших країн. "Можна буде з цим йти до європейців, які зацікавлені в транзиті і тим самим розвивати європейський вектор", – каже Вовк.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: