Що стоїть за протестами таксистів проти Uber

Вихід Über на ринок вигідний таксистам, але проти нього виступають таксомоторні компанії

Вихід Über на ринок вигідний таксистам, але проти нього виступають таксомоторні компанії

Вчора близько 500 київських таксистів приїхали під будівлю міської адміністрації, щоб висловити свій протест. Причиною цього став вихід на ринок сервісу виклику таксі Uber.

На думку перевізників, поява Uber спричинить за собою погіршення сервісу – таксисти в компанії будуть працювати нелегально, державний бюджет недорахується податків, а за безпеку пасажирів відповідати буде нікому.

Uber - це міжнародна компанія, яка створила мобільний додаток для пошуку, виклику і оплати таксі або приватних водіїв. Додаток доступний в 68 країнах і в 378 містах світу, в тому числі Баку, Москві і Мінську.

Протести таксистів для компанії не стали новиною. Майже кожен вихід Uber на новий ринок супроводжується скандалом. У січні 2016 року французькі таксисти на знак протесту перекрили найбільші магістралі і кільцеві дороги Парижа. Акції протесту таксистів проти Uber відбулися також в Лондоні, Берліні, Мадриді, Мілані та інших великих містах Європи.

Голова правління Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк розповів НВ, що з появою Uber таксисти перестануть платити податки. «Пасажири також нічого не виграють. Uber не стане купувати нові машини і не приверне професійних водіїв, які добре знають місто і вміють швидко об'їжджати пробки», - пояснює він причини протестів.

Однак, на думку директора департаменту інновацій та інтелектуальної власності Міністерства економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ) Олени Мініч, реальною причиною протестів є небажання таксистів покращувати сервіс і знижувати свою рентабельність.

Директор департаменту стратегії дорожнього ринку і автотранспорту Міністерства інфраструктури Роман Хміль каже, що Uber загрожує не таксистам, а власникам сьогоднішніх таксомоторних компаній, які й ініціювали протести. За його словами, власники компаній бояться, що від них підуть водії, так як в цьому сервісі у них буде більше замовлень і менше простою, а відповідно і грошей вони зможуть заробляти більше. Державний бюджет при цьому не постраждає.

«Uber бере на себе функції податкового агента: з кожної транзакції автоматично перераховує податки в казну. Це легалізує ринок і держава отримає від цього величезні гроші», - пояснює він.

Ще одна перевага Uber в тому, що Київ стане більш привабливим для туристів, тому що тут немає людського фактора, який є в службах таксі, зазначає політолог Микола Давидюк.

Про точні терміни запуску нового сервісу таксі поки не оголошували, але чекати залишилося недовго. Роман Хміль вважає, що сервіс почне роботу найближчим часом. Компанія вже набирає водіїв.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

НЕ ПРОПУСТІТЬ

ТОП-3 блога

Читайте на НВ style

Економіка ТОП-10

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: